oikeesti, naapurisopu ollu vaakalaudalla muutenki viime aikoina, mut nyt kilahti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Kakkosauton paikka ei ole vieraspaikalla. Kuvittele tilanne, jossa jokaisessa asunnossa on kakkosauto.
Koira opetetaan metsikköön. Viet metsään joka syönnin, nukkumisen ja sisällä olemisen jälkeen. Kannat sylissä juoksun kanssa. Kun koira pissii tai kakkii niin kehut aivan ihastuksissasi. Riittävästi toistoja.
Paskoja ei heitellä metsään. Kannattaa muistaa, että siellä olisi varmaan muidenkin kiva liikkua. Paskat kertään koirankakka pussiin ja viedään roskiin.

Jätökset mitkä koira tekee metsään, voi jättää sinne.

Mitä vielä haluat. Voit tulostaa nämä neuvot koko perheelle, täysin ilmaiseksi :)

Nuo vahvistamani lauseet sotii kyllä keskenään...
Mun mielestä metsään voi heitellä paskoja ja antaa koirankin sinne vapaasti paskoa...sinnehän ne maatuu. Meil oli aikoinaan koira,joka oli myös opetettu paskomaan metsään ja irrallaan.Hihnassa pidätti,kun ei päässyt hihnassa rauhassa pöpelikköön paskomaan.Ja meni kyllä yksinään sellaiseen ryteikkköön,missä en uskoisi ihmisen kävelevän...ja tähän vielä,kyllä muuten on sitä ihmispaskaakin lenkkipolkujen varrella.Niitä se koiramme sitten bongasi kun etsi omaa kakkapaikkaa.Ja söi ahnaasti,tuli takasin hihnaan välil vessapaperit suupielissä,nam

Mut AP,koita jaksaa!!!! :hug:

ensinnäkin; kaikille asukkaille jotka ajavat asuntonsa eteen autolla, 5min tai päiväksi, tulee tehdä selväksi ettei se ole sallittua. Eli kaikille asukkaille kirje, jossa tämä asia selviää. Liitteenä esim taloyhtiön säännöt. Tuo asuntojen eteen ajaminen on kielletty syystä. Siitä on sekä haittaa että vaaraa muille asukkaille, eikä vähiten lapsille. Se myös estää hälytysajoneuvojen pääsyn alueelle! Jos ei muuten onnistu kauppareissut ilman autoilua oven eteen, laita miehesi tekemään ostokset tai jätä hänet lapsen kanssa kotiin kun menet itse. Tai menkää yhdessä; mies hoitaa ostoskassit, sinä lapsen? Tai ota käyttöön RATTAAT.

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
ensinnäkin; kaikille asukkaille jotka ajavat asuntonsa eteen autolla, 5min tai päiväksi, tulee tehdä selväksi ettei se ole sallittua. Eli kaikille asukkaille kirje, jossa tämä asia selviää. Liitteenä esim taloyhtiön säännöt. Tuo asuntojen eteen ajaminen on kielletty syystä. Siitä on sekä haittaa että vaaraa muille asukkaille, eikä vähiten lapsille. Se myös estää hälytysajoneuvojen pääsyn alueelle! Jos ei muuten onnistu kauppareissut ilman autoilua oven eteen, laita miehesi tekemään ostokset tai jätä hänet lapsen kanssa kotiin kun menet itse. Tai menkää yhdessä; mies hoitaa ostoskassit, sinä lapsen? Tai ota käyttöön RATTAAT.

Mut ku kaikilla ei oo sitä ukkoa.

luin sen lapun uudestaa läpi ajatuksella ja siin oli et muut asukkaat ovat pitäneet meistä palaverin viime lauantaina (oltiin itse pois kotoa la-su) ja sit iski silmään sellanen epäkohta et nurmikkoo ajaessa on ollu koiranpaskaa nurtsilla ja nyt voin käsi sydämellä VANNOA ja VAKUUTTAA et ei oo meidän koiran. tosta nurtsin ohi kulkee kävelytie mis tosi monet ulkoiluttaa koiriaan, eli oikein odotan että näen jonkun naapurin ja pääsen oikomaan näitä juttuja. tuntuu ihan kamalalta kun syytetään asioista mitkä ei oo yksin meidän syy ja mihin muutkin "syyllistyy" :( :( :(

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
luin sen lapun uudestaa läpi ajatuksella ja siin oli et muut asukkaat ovat pitäneet meistä palaverin viime lauantaina (oltiin itse pois kotoa la-su) ja sit iski silmään sellanen epäkohta et nurmikkoo ajaessa on ollu koiranpaskaa nurtsilla ja nyt voin käsi sydämellä VANNOA ja VAKUUTTAA et ei oo meidän koiran. tosta nurtsin ohi kulkee kävelytie mis tosi monet ulkoiluttaa koiriaan, eli oikein odotan että näen jonkun naapurin ja pääsen oikomaan näitä juttuja. tuntuu ihan kamalalta kun syytetään asioista mitkä ei oo yksin meidän syy ja mihin muutkin "syyllistyy" :( :( :(

Toi on just tota. Meillä menee pihan vieressä tie jossa kulkee paljon koiria, ja eräs mummo aina kyselee jos siihen on paskaa ilmestynyt että nkos ne meidän koirien askaa. Siis ihan niinkun talon omat koirat varmaan paskoiskin siihen oman portin pieleen! EI kai kukaan nyt niin tyhmä oo, mut unohdetaan ne 20 muuta koiraa joiden lenkit menee meidän pihan ohi. Samainen mummo oli kysellyt yläkerran tytöltä josko hänen griffoninsa (pentu vielä, sellanen chihuahuan kokoinen" ois vääntänyt nurmikolle pökäleen joka oli varmaan peräisin sakemannin peräsuolesta :laugh: :kieh: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja grey:
Pystytkö mitenkään itse, badass, pistää pystyyn palaverin?
Kerrot kaikille siis heti, miten asiat on?

uskoisin niin, eikä tarvis varmaan ees kauheesti nähdä vaivaa.
nää taloyhtiön kokoukset on muutenki ollu yks aihe mistä oon kiristelly hampaitani kun haluttais osallistua niihin, mut meille ei ilmoteta niistä mitään vaik tän kämpän omistaja on antanu suostumuksensa...
ja niin paljon kaikkee muutaki pientä, et vituttaa siks sadalla.
ja voin rehellisesti sanoa et voisin myöntää jos olisin tehnyt jotain mistä on syytä huomauttaa. kuitenkin itse tykkään olla naapureiden kanssa väleissä :)
ja ihmetyttää siksikin et kun tän asunnon omistaja asu tässä, niin tässä talossa oli hirveitä karaokebileitä pe-su ja välillä viikollakin ja pulloja, tupakantumppeja ja jopa oksennusta ollu pitkin pihoja eikä kukaan sillon sanonu mitää.. :whistle:

Mä varmaan kysyin *sellainen viaton-ilme kasvoilla* noilta jotka kans pitää autoa oven edessä et "montako varoitusta/ huomautusta te ootte saanut tuosta auton pidosta oven edessä?"

Oikeesti ärsyttävää...

ottaa päähän nuo tyypit jotka ensin käyttäytyvät ihan miten haluavat ja sitten kun joku uskaltaa valituksen tehdä niin jo ollaan sitte niin loukkaantuneita ja syyttömiä...katsokaa peiliin. harvoin niitä valituksia ihan turhasta tehdään.

en mä jaksa kantaa isoja kauppakasseja ja repiä 3vuotiasta uhmista tota mäkee perässäni, oon sit varmaa tosi heikko.[/quote]

Kaikki muutkin kantaa kassinsa ja vielä useamman lapsensa parkkipaikalta kotiin.

Joskus olen kuullut, että jos koira tekee tarpeensa väärään paikkaan, niin ottaa ne kakat siitä ja kuljettaa ne metsään, minne toivoo koiransa jatkossa tekevän tarpeensa. Kun uloste on siellä metsässä, niin antaa koiran haistella sitä ja kehuu kovasti. En tiedä toimiiko tuo, mutta uskoisin, että pikkuhiljaa koira sen tajuaa, että kakkaamis paikka on metsä.

Aina löytyy talosta ihminen, joka jaksaa valittaa kaikesta ja valitettavasti joku joutuu tämän henkilön "silmätikukseen". Meillä oli kanssa yksi täti naapuri talossa, joka valitti, kun isäntä ajoi auton oven eteen, kun vei kakut kellariin. (ei viitsinyt parkkipaikalta niitä kantaa) Isäntä takasin autolle tullessa painoi sitten rajummin kaasua, kun lähti siitä. Eiköhän jo poliisille soiteltu perään. :laugh: Tosin eipä poliisi siitä mitään tuumannut. :D

Hei Badass!

Onnea ihanasta tanskandoggista! Koirasi on vielä pentu, kyllä se ihan varmasti oppii. Ja koska siivoatte koiranne kakat pois, kellään ei pidä olla valittamista!! Uskopa vaan, ihmiset on teille kateellisia - te rakennatte taloa -> se voi herättää kateutta, näin vaan on. Ja koska suomalaiset ovat pahansuopaisia (huomaathan sen täältä palstaltakin), nouse asian yläpuolelle. Anna kommenttia naapureille ihmeessä. Aivan röyhkeää esittää "kaveria" ja sitten selän takana kerätä nimiä valitukseen. Suomalaiset prkele!! Onneksi pääsette pian pois omaan taloonne.

kyllä meilä saa hertkeksi oven eten ajaa,mutta se tarkoittaa vian muuton ajaksi tai kauppakasien tuontia .
Meilläkin usein kaupasta tullessa 5-6kauppakassia, joten kannanpa ne painavat kassit ylämäkeä, noin 100metriä. usein heitänkin kassit parvekkeelle ja saman tien ajetaan auto omalle paikalleen tähän mene enintää 2 minuuttia,joten ei se varman haittaa sitä hälytysajoneuvoa

Tohon koiran kakkaamiseen: Meillä on omakotitalo, jossa on aidattu piha, uroskoira täyttää nyt 10v. Kolme kertaa on kakkinut koko ikänsä aikana pihaan (joka kerta ollut ripulissa). Pienestä pitäen olen sen aina kantanut tuohon lähipellolle tai silloin lähimetsään kun asuttiin eri paikassa sen ollessa pentu. Myöskään lenkillä se ei pasko tien puolelle, vaan hyppää ojan yli toiselle puolelle kakkimaan.
Tosin koira oppi asiansa jo alle nelikuisena, et mä pääsin kai helpolla.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaapöllö:
no otapa kuva ja pidä päiväkirjaa jos kerta MUUTKIN pitävät niitä autoja ja ajelevat samalla tavalla, niin siitä sitten isännöitsijälle dokumenttia

aivan varmasti!
tää ei jää tähän.
alistuisin kohtalooni jos kokisin tehneeni jotain väärin, mutta tässä tapauksessa en aio niellä kaikkee.
eniten vituttaa se, et vaikka meidän koira paskois pitkin pihoja EIKÄ siivottais niin se et ei voida päin näköä sanoa mitään :headwall:

mua alko justiisa ahdistaa toi naapurin eukko ku seisottaa autoaan tuntitolkulla ovensa edessä. ja toi yks mies joka ajaa jatkuvaan ovelleen.
ja toi yhden naapurin lapsi joka tulee meille tosi röyhkeesti eikä kukaan sano siitä mitään. ja itseasiassa muahan taitaakin ärsyttää todella moni muukin asia :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaapöllö:
no otapa kuva ja pidä päiväkirjaa jos kerta MUUTKIN pitävät niitä autoja ja ajelevat samalla tavalla, niin siitä sitten isännöitsijälle dokumenttia

aivan varmasti!
tää ei jää tähän.
alistuisin kohtalooni jos kokisin tehneeni jotain väärin, mutta tässä tapauksessa en aio niellä kaikkee.
eniten vituttaa se, et vaikka meidän koira paskois pitkin pihoja EIKÄ siivottais niin se et ei voida päin näköä sanoa mitään :headwall:

mua alko justiisa ahdistaa toi naapurin eukko ku seisottaa autoaan tuntitolkulla ovensa edessä. ja toi yks mies joka ajaa jatkuvaan ovelleen.
ja toi yhden naapurin lapsi joka tulee meille tosi röyhkeesti eikä kukaan sano siitä mitään. ja itseasiassa muahan taitaakin ärsyttää todella moni muukin asia :saint:

Ota kuvia niistä autoista siten et saat kuvaan mukaan päivämäärän ja kellonajan :D

Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Aargh.. Kyllä lähtee sympatiat täältä badass:lle! Naapurit.. :headwall:

Mutta sitä haluaisin kysäistä, että onko teillä mahdollisuutta pitää kakkosautoa tien varressa tms.?

ei ole.toi meille tuleva tie loppuu tohon tolpattomaan parkkipaikkaan (mihin mahtuu siis 5-6 autoa rinnakkain) ja jatkuu siitä kävelytienä tän taloyhtiön ohi.. ja tohon kävelytielle kun on joskus joku parkkeerannu niin siit on tullu sanomista..

Kannatan sitä vaihtoehtoa, että kutsut kaikki talon asukkaat kokoukseen ja kiität siellä ystävällisesti saamastasi "suorasta palautteesta" ja samalla sanot, että käydäänkös tässä nyt kaikki asiat yhdessä läpi niin ei tarvitse näin selän takana toista mollata ja suorastaan selkään puukottaa.

Luulenpa, että saattaisi monikin naapuri mennä hiukan itseensä. lisänä voisit tosiaan kuvata nämä muut oven eteen parkkeeraajat. Liputan ihan sen puolesta, että jotakin rouva Virtasta on siellä alkanut hiukan kadehdittumaan teidän tuleva talo ja jos rouva on vielä eläintenvihaaja niin siitähän se mustamaalaaminen on alkanut.

Mutta mitä tahansa teetkin niin pysy asiallisena ja ystävällisenä. Se palkitsee itsensä.

Yhteistyössä