Oikee riesa tuo pensas!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LOISTOTUPSU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tuoksuva.jpg

Tuoksuvatukka?!

jep..meillä kotona tuota kans... leviää tosiaan ku viimestä päivää :headwall: :headwall: :headwall: ei auta muu ku leikata maan tasalle ja sit kaivaa juuret ylös...voi olla että joudut tekee sitä monta vuotta etiäppäin..

tuossa puutarha.netin palstoilta lainattua

"Itse hävitimme tuoksuvatukat round-upilla. Urakka oli kolmen vuoden projekti. Kun lehdet on kehittyneet, suihkuta kauniina tyynenä iltana kaikki ne lehdet jotka onnistut. Ja tarvittaessa toista käsittely. Jos seuraavana vuonna viheriöi jostain (varmasti viheriöi) toista myrkytys. Kolmantena vuonna ei meille enää tullut versoja. Muista ne maan rajassakin kasvavat. Sitten saakin kaivella lapiolla kuivia juurakoita. Meidän tuoksuvatut oli yli parimetrisiä ja ne teki satelliitteja 5 metrin säteellä emostaan. Alkuun koitimme vain juuria kaivamalla, mutta ne vaan lisääntyi. Rumiahan ne tietysti on kun lehdet on ruskeita, mutta sen kestää kun tietää pääsevänsä niistä eroon."

http://www.kotipuutarhuri.com/keskustelu/keskustelupalsta/Puiden%20ja%20pensaiden%20leikkaus/alue_925/

Meidän pihassa on jotain tataria ja se on joka vuosi vain laajemmalla ja laajemmalla alueella. Ei auta, vaikka nyrhin niitä juurineen pois.
Ne eivät varsinaisesti ole pensaita, mutta kasvavat tosi paksukortisiksi kukiksi ja ne pölyää kauheasti.
Syksyisin kun katkon ne korret, niistä tulee aika paljon vettä sisältä.

Enpä tiedä, mutta sievältä näyttää :)

Meillä on riesana villiruusut. Niitä on ollut pihan reunustalla ja pakkaavat leviämään nurmikolla vaikka ja mihin. Heti huomaa, kun hetken leikkaamatta nurmea, niin jo on versoja vaikka ja kuinka.

Alkuperäinen kirjoittaja riks raks poks:
Laitoin tuon kuvan profiiliin kun en saanu muuallekaan. Mikähän tuo mahtais olla nimeltään?

No en muista kuollaksenikaan mitä tuo on, mutta minä kerran vielä kotona asuessani sain kaverilta pistokkaan ja onnessani istutin sitä aitan seinustalle :whistle: Just kun kaveri oli päässy kiroamasta kun se peittää heillä vähitellen koko pihan. No aika hyvin se rehottaa mun kotonakin :ashamed:

Yhteistyössä