Lapset 3v ja 9,5kk ovat perhepäivähoidossa. Hoitajan omat lapset on kouluikäisiä, heitäkin lapset näkevät päivittäin, tykkäävät leikkiä pienten kanssa, ja pienet ovat onnessaan saamastaan huomiosta.
Lapset lähtevät aamupalan jälkeen ulos, ulkoilevat säästä riippuen parikin tuntia, joskus enemmänkin, 11 on lounas, ja sitten päiväunet. Iltapäivällä välipalan jälkeen ovat taas ulkona siihen asti kun haen lapset.
Mun lasten hoitaja vie lapsia retkille, puistoon, joskus lastentapahtumiin, jos niitä on aamupäivisin, (esim. täällä on lasten teatteria pari kertaa vuodessa, ovat käyneet monesti.)kirjastoon, urheilu- ja pallokentille,talvella laskemaan mäkeä ja luistelemaan, jumppaan jne. tosi paljon on kaikenlaisia tapahtumia.
Askartelevat ainakin kerran viikossa, mut esim. joulukuussa tekivät omaa "joulukirjaa" jossa oli jokapäivälle oma tehtävä, mm. askartelivat tonttuja, enkeleitä,joulukortteja, itsenäisyyspäivän ikkunakynttilät ym, leipoivat pipareita ja torttuja, ja jokaiselle perheelle joulukakut. Samoin tietysti isän- ja äitienpäivälahjat.
Hoitolasten synttäreitä vietetään, samoin nimipäivät. Laitan itse aina jotain tarjottavaa mukaan, mutta aina on hoitajakin jotain leiponut.
Olen tosi iloinen, että sain myös pienemmän lapsen samaan hoitopaikkaan, hienosti on lähtenyt sujumaan myös kuopuksen päivähoito, lapset (siis omista vanhempi,ilmeisesti myös kuopus ja muut hoitolapset) tykkäävät hoitajasta kovasti, lomillakin pitäisi päästä hoitoon...
Minulla ainakin on vain positiivisia kokemuksia pph:sta.