Oikeasti: millaisella pph:lla lapsesi on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Joka ketjussa haukutaan pph:ia, joten olisi kiva kuulla sellaisilta vanhemmilta nyt infoa, joiden lapsi on pph:lla. Miten lapsi viihtyy? Mitä kaikkea puuhataan? Onko hoito joustavaa ja lapsentahtista?

Olisi kiva kuulla kokemuksia, koska en voi uskoa, että jokainen pph on ihan läpimätä ja laiska p...ska jolle ei voi lastansa laittaa. Harkitsemme nimittäin vakaasti pph:aa kohta vuoden ikäiselle lapsellemme.

Muna lapset on olleet neljällä eri hoitajalla: Eka oli kamala, toka oli varahoitaja ja kamala, mutta kolmas ja neljäs unelmahoitajia, joita vieläkin lämmöllä muistellaan (lapset on jo teinejä)

Meillä on aivan ihana pph. Hän on vähän päälle 40-vuotias kahden kouluikäisen lapsen äiti. Meillä pojat ovat viihtyneet todella hyvin ja aina mielellään menevät hoitoon. Meillä ollut todella joustavaa hoitoaikojen suhteen. Hoidossa ulkoilevat kaksi kertaa päivässä, aamulla ja iltapäivällä. Aamuisin yleensä ovat puistossa, jossa muitakin lapsia kuin tämän ko hoitajan. Pari kertaa viikossa ovat puistotädin luona puistossa. Ruoka ollut hyvää ja itse tehtyä. Ravintoympyränmukaista. Hoitaja itse tästä melko tarkka. Välillä tekevät retkiä lähimetsään, puistoon, pulkkamäkeen. Eväätkin mukana tällöin. Välillä sovittu hoitajan kanssa, että haetaan lapset esim pulkkamäestä.

Me koko perhe tykätään meidän pph:sta. En millään haluaisi lopettaa poikien hoitoa siellä, mutta kun itse jään äippälomalle, niin on mielestäni jotenkin hassua laittaa toiset lapset sitten hoitoon, vaikka äiti kotona.

Että kyllä niitä hyviä ja mukavia hoitotätejä on. Täällä vaan yleensä tulee esille ne huonot.

Erittäin lämpimästi suosittelen pph:a vuoden ikäiselle. Mielestäni kovin pieni päiväkotiin, missä kuitenkin paljon lapsia ympärillä ( vaikka ei nyt samassa ryhmässä ).

Meillä on tosi ihana pph. Pääsee kohta eläkkeelle ja onkin meidän lapselle lähes kuin oma mummo (jolla on vain tiukemmat säännöt kuin omalla mummolla..:D) Lapsi viihtyy oikein hyvin, on aina innoissaan lähdössä hoitoon. Askartelevat paljon, leikkivät, ulkoilevat kahdesti päivässä tunnista-kahteen.

Meidän pph on tosi joustava ja just päiväunet on lapsen tahtisia, mutta kuuntelee ja noudattaa kyllä vanhempien toiveita. Ruokalistan laatimisessa ottaa lapset tosi hyvin huomioon ja jos joku ei tykkää esim. perunasta, keittää makaronia tai muuta vastaavaa tilalle.:O Kotona ei ole kyllä lapselle noin hyvää palvelua.:D Välillä kun juttelen pph:n kanssa hän on maailman tapahtumista kyllä niin ulkokehällä (siis ei lue lehtiä, katso uutisia tms.), mutta en oletakaan, että hän niistä tiedottaisi lapselle, joten ei haittaa. En vain jaksa opuhella mitään lapseen liittymättömää hänen kanssaan.:D

Lapset 3v ja 9,5kk ovat perhepäivähoidossa. Hoitajan omat lapset on kouluikäisiä, heitäkin lapset näkevät päivittäin, tykkäävät leikkiä pienten kanssa, ja pienet ovat onnessaan saamastaan huomiosta.

Lapset lähtevät aamupalan jälkeen ulos, ulkoilevat säästä riippuen parikin tuntia, joskus enemmänkin, 11 on lounas, ja sitten päiväunet. Iltapäivällä välipalan jälkeen ovat taas ulkona siihen asti kun haen lapset.

Mun lasten hoitaja vie lapsia retkille, puistoon, joskus lastentapahtumiin, jos niitä on aamupäivisin, (esim. täällä on lasten teatteria pari kertaa vuodessa, ovat käyneet monesti.)kirjastoon, urheilu- ja pallokentille,talvella laskemaan mäkeä ja luistelemaan, jumppaan jne. tosi paljon on kaikenlaisia tapahtumia.

Askartelevat ainakin kerran viikossa, mut esim. joulukuussa tekivät omaa "joulukirjaa" jossa oli jokapäivälle oma tehtävä, mm. askartelivat tonttuja, enkeleitä,joulukortteja, itsenäisyyspäivän ikkunakynttilät ym, leipoivat pipareita ja torttuja, ja jokaiselle perheelle joulukakut. Samoin tietysti isän- ja äitienpäivälahjat.

Hoitolasten synttäreitä vietetään, samoin nimipäivät. Laitan itse aina jotain tarjottavaa mukaan, mutta aina on hoitajakin jotain leiponut.

Olen tosi iloinen, että sain myös pienemmän lapsen samaan hoitopaikkaan, hienosti on lähtenyt sujumaan myös kuopuksen päivähoito, lapset (siis omista vanhempi,ilmeisesti myös kuopus ja muut hoitolapset) tykkäävät hoitajasta kovasti, lomillakin pitäisi päästä hoitoon...

Minulla ainakin on vain positiivisia kokemuksia pph:sta.

Sitä tätiä vaan ei voi kunnallisella puolen oikein itse valita :( Meillä on pph:na ihminen, joka ei nauti työstään. Ulkoilee paljon, mutta ei osallistu mitenkään lasten leikkeihin eikä puhu heille paljoakaan. Ei askartele, ei laula, ei lue. Säälittää se pieni lattialla konttaava muru, joka siellä pahnanpohjimmaisena on. On myös viitteitä siitä, että valittaa/huutaa lapsille hermonsa menettäen.

Yksi tärkeimmistä ominaisuuksista pph:lla on olla tyytyväinen työhönsä ja nauttiakin siitä joskus.

Sitä tätiä vaan ei voi kunnallisella puolen oikein itse valita :( Meillä on pph:na ihminen, joka ei nauti työstään. Ulkoilee paljon, mutta ei osallistu mitenkään lasten leikkeihin eikä puhu heille paljoakaan. Ei askartele, ei laula, ei lue. Säälittää se pieni lattialla konttaava muru, joka siellä pahnanpohjimmaisena on. On myös viitteitä siitä, että valittaa/huutaa lapsille hermonsa menettäen.

Yksi tärkeimmistä ominaisuuksista pph:lla on olla tyytyväinen työhönsä ja nauttiakin siitä joskus.

Mistäs muuten tiedät, että ei puhu ei laula? Oletko päivisin hänen työpaikallaan seuraamassa tädin
toimia?

Mikä siinä ulkoilussa on, että sitä niin hienona juttuna pidetään? Joku alle vuotias konttaa kylmässä maassa siellä ja pph tuskin jaksaa sitä pidellä koko sen ajan. On henk.kohtaisia kokemuksia näistä superulkoiluttajista. Ulkoilu on kohtuumäärissä ok, mutta pienimmille jotka joutuvat olemaan kylmässä maassa räkä poskella se ei aina ole kivaa :(

Mun parivuotias oli ollut vähän yli viikon pph:lla kun yhtenä iltana tytön huoneesta kuului laulua: tuiki tuiki tähtööneeen.. awwww! :) Pph oli opettanut.

Lapseni osaa kertoa mitä on tehty. Hoitaja on myös sanonut joskus ettei osaa laulaa. Tv ja cd-soitinkin ovat olohuoneessa, jonne lapsilta on pääsy kielletty.

No joo. Meilläkään lapset eivät saa leikkiä olohuoneessa, mutta telkkaria saavat siellä katsoa. e
Eihän tuo mitään vielä kerro. Cd-soittimen ainakin meillä saa siirrettyä vaikka lasten
leikkihuoneeseen ihan kevyesti. Ja joo, en osaa laulaa minäkään, mutta silti hoilaan
vaikka en nyt välttämättä vanhempien edessä =D

Yhteistyössä