Oikeasti lämmin ja nätti talvitakki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaapee

Vieras
Nyt meinasin kerrankin satsata kunnon takkiin kun on lapsikin saatu maailmaan :) Kivempi touhuilla ulkona. Eilen meinasin jo jäätyä päiväkävelyllä...

Eli mistä löytäisi OIKEASTI lämpimän ja vieläpä mieluusti hyvännäköisen takin? Suosituksia? Tähän asti olen ikäni pärjäillyt ohkasilla villakangastakeilla. En halua paksua Michelin-ukkotakkia. Parkatyylinen olisi unelma.

Onko Espritin tms takit mistään kotoisin vai kannaattako suosiolla käydä jossain urheilu tai partioliikkeessä?

Joku 200 euroa olisin valmis satsaamaan. Asun pk-seudulla.

Itse ostin Jack Wofskinin parka takin viime talvena ja olen edelleen todella tyytyväinen. Pitkään kyttäsin alennuksia niista ja ostin sitten, kun 20% niistä oli alea. Takki on ihanan pehmoinen sisältä ja lämmin.

Mulla on elämäni aikana ollut kaksi Oikeasti lämmintä takkia. Toinen haglöfs joka maksoi 399, tänä talvena ostin Haltin parkan. Maksoi 499. http://www.halti.fi/content/fi/39/27821/Tarina%20takki.html
Ostin tuon tummansinisenä! On muuten lämmin. Eilen -3c pakkasta ja oli vähän siinä ja siinä että oliko jopa liian kuuma!

ostin viime talvena didrikssonin parka takin. olen tykännyt todella paljon, heidän netti sivuillaan paljon malleja. ostin partioaitasta, oli myös intersportissa mutta ei mun mallia maksoi pienen alen jälkeen vajaa 200eur.

pidempi malli, paljon taskuja, huppu, vyötärö kiristys mainio, pitää vettä tuulta yms kissoja ja koiria...

suosittelen!

kiersin ja vertailin. helly hansenin, jack wolskin, haltin, mc kinleyn, yms parkat ja tähän päädyin. olen käyttänyt myös työmatkoilla siis töistä kotiin, menee kivasti farkkujen ja saappaiden kanssa.

Mihin tarkoitukseen siis? Ulkoiluun vai kauppareissuille ja kaupunkiin?

Mä oon edelleen sitä mieltä, et vaatteet tilanteen mukaan, kuten kengätkin. En ole koskaan "pärjännyt" yhdellä takilla. Mulla on toppatakki, joka ei ole vettäpitävä ja joka on riittävän siisti, että sillä voi mennä kauppareissujakin, mutta joka käy myös ulkoiluun kovemmilla pakkasilla. Se ei kuitenkaan ole vettäpitävä, joten ei sovi kaikkiin säihin ulkoillessa.

Lisäksi mulla on villakangastakki, sanomattakin selvää, että vain kauppakäyttöön.

Kolmas on vettäpitävä ulkoilutakki (raiskin), joka ei minusta taas sovi kyllä kauppakäyttöön lainkaan. Mutta se onkin tarkoitettu ulkoiluun (ei niin koville pakkasille + räntä-/vesisateeseen).

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä