Oih ja voih, ku on niin "ihanat" sukulaiset mulla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Pakko valittaa edes johonki, ottaa niin pattiin mun tätin kommentit meidän lapsien teosta...

Ekaa lasta kun odotin, niin se vaan paheksu ja taivasteli, että olihan se odotettavissakin kun olen niin holtiton ollut aina. Olin siis tällöin 19 vuotta, mutta lapsi oli kyllä haluttu ja tehty ihan tarkoituksella.

Toista odottaessa se sitten "hienovaraisesti vihjaili" että "voishan sitä ehkäsyäkin käyttää..."

No, nyt on sitten kolmas saatu ja puhuin tuossa, että saas nähdä riittääkö tämä vai tuleeko neljäskin, niin tämä sanoin, että "aaargh", ja alkoi selostaan, että "teille taitaa tulla noita lapsia tuon xxxx:n reissutyön takia, kun olette pitkään erossa, niin ei oo sit järkeä päässä niissä touhuissa kun se tulee kotiin"

Siis oikeasti, miten se voi olla niin moukka törkyturpa, että se leimaa meidän lapset joksiki vahinkolaukauksiksi ja järjenpuutteisen touhuilun tuotoksiksi..

Tai mikä ihmeen automaatio se on, että kun minusta on kyse niin lapset on tietenkin vahinkoja, minähän tottakai olen niin holtiton huuhaa akka, etten edes ehkäisyä osais hoitaa... Ja miksi tämä sama ei koske minun siskoa, sen lapset on tarkkaan harkittuja ja tekemällä tehtyjä... argh sanon myös minä...

Muutenki kyrsii sen tapa vääntää vitsiä meidän perheen reissuista, kun se itse on lapseton, niin se ei voi käsittää, ettei meidän elämä ole pelkkää huutoa, itkua ja hampaiden kiristystä, vaan se korkeasaaren, linnamäen taikka Ruotsinreissu oli oikeasti kiva, ja me ihan_ihka_oikeasti nautittiin siellä olosta ja meidän lapsien seurasta...

Mitä sille akalle sanois että se lopettais?? Onko vinkkejä??

oho o_O minulla olisi hermo mennyt jo ensimmäiseen ilkeilyyn. toisten lisääntymiset lisääntymättä jättämiset eivät kuulu sukulaisille, jos heillä on ongelmia asian suhteen niin pitäkööt vain mölyt mahassaan. jos asiasta on aivan pakko saada puhua niin voi sitten toisten wanhapiikatätösten kanssa repostella sukulaistytön edesottamuksia pullakahveen ääressä.

jos on mennyt homma noin pitkälle niin ihan suoraan sanominen selvällä suomenkielellä ja riittävän kovalla äänellä olisi ehkä parasta. toisto tarvittaessa. vastaväitteitä ei kuunnella. osaan kyllä kuvitella että siitä seuraa kaikenlaiset maireat "sinun parastasihan min tarkoitin" sipistelyt, tai veriset loukkaantumiset, mutta onko sitten parempi kuunnella kaikenmaailman murjaisuja tädiltä lopun ikäänsä. sillä ei se itsestän lopeta nyt kun on hauskan huvin keksinyt.

[QUOTE="jocelyn";28687301]oho o_O minulla olisi hermo mennyt jo ensimmäiseen ilkeilyyn. toisten lisääntymiset lisääntymättä jättämiset eivät kuulu sukulaisille, jos heillä on ongelmia asian suhteen niin pitäkööt vain mölyt mahassaan. jos asiasta on aivan pakko saada puhua niin voi sitten toisten wanhapiikatätösten kanssa repostella sukulaistytön edesottamuksia pullakahveen ääressä.

jos on mennyt homma noin pitkälle niin ihan suoraan sanominen selvällä suomenkielellä ja riittävän kovalla äänellä olisi ehkä parasta. toisto tarvittaessa. vastaväitteitä ei kuunnella. osaan kyllä kuvitella että siitä seuraa kaikenlaiset maireat "sinun parastasihan min tarkoitin" sipistelyt, tai veriset loukkaantumiset, mutta onko sitten parempi kuunnella kaikenmaailman murjaisuja tädiltä lopun ikäänsä. sillä ei se itsestän lopeta nyt kun on hauskan huvin keksinyt.[/QUOTE]

Niin, oikeassa olet, tosin tilanne on jotenkin hankala, kun tämä täti on mulle kovin tärkeä, ja luulen ainakin, että hän on ihan oikeasti hyväntahtoinen, eikä tarkoita pahaa, mutta hän vaan kertakaikkiaan pitää minua jotenkin huonompana ja tyhmänä ihmisenä tai jotain... Ja se sitten tietenkin suututtaa minua, mutta samalla en haluaisi nostaa asiaa esille, kun en tiedä miten saisin sanottua nämä asiat niin että ne menis ymmärrykseen, eikä saisi vain sotaa aikaseksi... :/

Jos tätisi kerran on sinulle läheinen, niin ota asia puheeksi. Ei huutamalla tai katkaisemalla välit tai loukkaamalla takaisin, vaan asiallisesti puhut ja kerrot, että olet pahoittanut mielesi.

[QUOTE="vieras";28687328]Jos tätisi kerran on sinulle läheinen, niin ota asia puheeksi. Ei huutamalla tai katkaisemalla välit tai loukkaamalla takaisin, vaan asiallisesti puhut ja kerrot, että olet pahoittanut mielesi.[/QUOTE]

Samaa ajattelin minäkin, että kerro miltä sinusta tuntuu hänen sanasi ja kuinka ne erityisesti satuttaa kun olet aina kokenut tätisi läheiseksi. Voin luvata, että teet vaikutuksen.

Yhteistyössä