oi miten hyvä olo !*laihistelua,semi karppausta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
miten voikaan olla näin hyvä olo!jessus :D
aikasemmin nuo mun hiilarit liitei jossain siellä pilvissä,tarkoituksella tipautin ne tuonne 3kymppiin..ja PALJON parempi olla eikä oo kokoajan nälkä..mihin se muuten perustuu?

tänään oon syönyt ;

-Meillä aamut alkaa joskus klo.10 aikaan :whistle: -

AAMUPÄIVÄ:
-Maitokahvi, kevytmaidolla, annos 200g

-Munakas
Pekoni, filee, rasvaa 18 g (Fineli)
Kultakinkku (Saarioinen), annos 8g

ILTAPÄIVÄ:
-Jogurtti, Bulgarian (Valio) 200 g, 2 dl
Pakaste mansikka

-Maitokahvi, kevytmaidolla
-Palasokeri (laitoin VAHINGOSSA vaikka piti juoda ilman :ashamed: )

ILTA

-Porkkana(höyrytetty)
285g

-Tonnikala paloina öljyssä (Rainbow)

Kaloreita tosin kertynyt vasta 867 :o

Proteiini ; 71g (33%)
Rasva;49g (52%)
hh;31g (15%)

painoa 74kg/pituutta 163cm ,ja toivottavasti tippuu.

Tuommosta semi vhh:ta "harrastelen",yritän löytää ittelleni semmosta sopivaa ruokavaliota.

Mites se muuten menee,kun rasvanmäärä pitää olla kuitenkin se suurin,niin voinko laskea sen proteiinin määrän n.painoni mukaan vaikka olenkin vhh:lla?
Onko kukaan kokeillu sitä ketoosia?miltä se tuntuu ja onko se oikeesti vaarallinen niinkun jotkut sanoo?

oho!
mulla ei paino tippunu ollenkaan ensin vaikka tuota kalorilaskuria käytin päivittäin,vasta myöhemmin joku tajus sanoa että seuraappa hiilareiden määrää..toivotaan että lähtis tippumaan :whistle:

tuo kymppi on kyllä hyvin :flower:

mä suosin hyvää rasvaa,öljyn ja pähkinöiden muodossa,vähennän hiilareita.
kasviksia mulla menee yleensä noin 400g ja mitä sitten marjoja aamu/välipalalla.
enemmän pitäs saada alas,kaapissa odottelee porkkanaa,papastevihanneksia ja kukkakaalia :p

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
mä suosin hyvää rasvaa,öljyn ja pähkinöiden muodossa,vähennän hiilareita.
kasviksia mulla menee yleensä noin 400g ja mitä sitten marjoja aamu/välipalalla.
enemmän pitäs saada alas,kaapissa odottelee porkkanaa,papastevihanneksia ja kukkakaalia :p

Mäkin suosin hyviä rasvoja ja siks jätin eläinrasvat lähes kokonaan ruokavaliosta pois.

Elämäntapalaihtuminen on se paras mahdollinen - siinä saavutettu paino on helppo pitää. =)

Tsemppiä laihdutukseen!

tää on noloa mutta mulla meni hetki tajuta mitä on "hyvät ja huonot" rasvat :ashamed:
oon tätä pullamössö sukupolvee jolle on opetettu että rasva on pahasta :saint:

Mä lähdin ihan samoista mitoista, tavoitteena olisi tuollainen 62-64kg. Pääsin jo tossa ennen joulua 64 kiloon, mutta sitten tuli paaaaha repsahdus tässä juhlapyhinä ja tänään kun kävin vaa'alla niin näytti 67,1. Arrrgh. Pitäisi ottaa itseään taas niskasta. Mulla metodina ihan vanhanaikainen laihdutuskuuri vaan (vähemmän kaloreita, enemmän liikuntaa), ehkä pitäisi alkaa perehtyä näihin uusiin hienouksiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Munkin tekisi mieli koittaa karppausta. Jos sillä pääsisi makeanhimostakin eroon. :snotty:

tää on mun eka päivä ilman limua ja nameja..hyvin on menny.
mikähän siinä on kun monet sanoo että jos jättää hiilarit vähemmälle niin makeanhimo lähtee?vai liittyykö se jotenkin verensokeriin tms?
outo juttu :o

ite painoin ennen raskautta 65kiloa ,tai se oli ainakin neuvolakortissa.
nyt poika on jo 1,5v niin ei voi enää ajatella näitä ylimääräsiä raskauskiloina,tai pistää raskauden piikkiin ainakaan.

Nälättömyyden tunteesta:

Kiljuva nälkä iskee kun verensokeri laskee. Suurilla hiilarimaarillä nousut ovat jyrkkiä ja samoin laskut. Lasku paikataan syömällä reilusti hiilaria ja pian on taas uusi lasku. Voisi sanoa että tasaista verensokeria häiritään syömällä ja elimistö ei saa rauhassa pitää tasoa sopivana. Pienillä hiilarmäärillä ei ole tuota siksakkia, joten ei ole niitä laskujakaan.

Hyvä rasva on luonnollista rasvaa, siis rasvaa jota ei ole muokattu kemiallisesti. Eläinrasvaa ja kylmäpuristettua kasvirasvaa. Huon saadaan aikaan kovettamalla kasvirasvoja. Silloin saadaan aikaa keinotekoista transrasvaa ja keinotekoista tyydyttynyttä rasvaa. Nämä kaksi viimeksimainittua ovat hyviä rasvoja kun ne tulevat luonnollisista lähteistä.

mitä eroa näillä on?tai siis onko noi kaikki hyvää vai huonoa?nuo nimet on vähän outoja?kalorilaskusta vaan löysin.

Tyydyttyneet
Yksittäistyydyttymättömät
Monityydyttymättömät

Alkuperäinen kirjoittaja Laihis:
Siis jos nyt haluaisi kokeilla tätä karppausta, niin miten alkuun? Mistä löytyisi hyvät sivut, joissa homma esitetty tiivistetysti?

http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Ohje:Karppausopas

tuossa on tosi hyvä paketti..tuolta "wikistä" löytyy muutakin hyvää juttua.

anteeks,väärä linkki!tässä se oikea http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Pikaohje

Alkuperäinen kirjoittaja karppi on:
Hyvä rasva on luonnollista rasvaa, siis rasvaa jota ei ole muokattu kemiallisesti. Eläinrasvaa ja kylmäpuristettua kasvirasvaa. Huon saadaan aikaan kovettamalla kasvirasvoja. Silloin saadaan aikaa keinotekoista transrasvaa ja keinotekoista tyydyttynyttä rasvaa. Nämä kaksi viimeksimainittua ovat hyviä rasvoja kun ne tulevat luonnollisista lähteistä.

Mä elän siinä uskomuksessa, että esim. naudasta ja siasta saatava eläinrasva on pahasta (= kovaa rasvaa). Kala, kana ja kalkkuna sitä vastoin olisivat terveellisiä rasvanlähteitä.

Yhteistyössä