Ohutneulanäyte.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilinäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vilinäiti

Aktiivinen jäsen
28.01.2006
9 137
3
38
Kuun lopulla otettaan ohutneulanäyte kaulasta (adenooma jota ei leikata pois ).
Kertokaa kauan kestää, miltä tuntui.......
Vielä tuon kun kestää niin toivottavasti ois tämä ralli ohi edes joksikin aikaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ei:
kestä kauaa, jokunen sekuntti siinä menee. Minulla ei käynyt edes kipeää, kun otettiin kainalosta ja rinnasta.

Jotenkin alkaa taas ahdistamaan.
Mulla on tuo päivä vapaapäivä töistä.
Puudutetaanko näytealue vai tungetaanko joku hemmetinmoinen neula vaan suoraan kasvaimeen?

En oo uskaltanu netistä etsiä tietoa, kun alkaa vaan mielikuvitus laukkaamaan ja menee yöunet :(

mulla ei ainakaan puudutettu. Puuduttaminenhan itsessään käy kipeää ja kirvelee..... varmaan tuo riippuu ihan tilanteesta, että puudutetaanko vai ei mutta neula on kyllä niin ohut, että ei kannata kipua ainakaan pelätä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei:
kestä kauaa, jokunen sekuntti siinä menee. Minulla ei käynyt edes kipeää, kun otettiin kainalosta ja rinnasta.

Jotenkin alkaa taas ahdistamaan.
Mulla on tuo päivä vapaapäivä töistä.
Puudutetaanko näytealue vai tungetaanko joku hemmetinmoinen neula vaan suoraan kasvaimeen?

En oo uskaltanu netistä etsiä tietoa, kun alkaa vaan mielikuvitus laukkaamaan ja menee yöunet :(

Ei puudutettu. Kainalo on kuulemma arka paikka näytteen otolle, mutta minulla ei kyllä tuntunut missään. Kyllä se hyvin sujuu, älä turhaa murehdi.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
multa otettiin kilpirauhasesta, ei juurikaan tuntunu :hug:

Tää on tuolla äänihuulien lähettyvillä. Ei leikata sen takia ettei ääni menis.
Jotenkin vaan inhottaa, kun tietää että kaulassa jotain ylimääräistä on mitä ei leikata pois. Ois voitu leikata jos oisin välttämättä halunnu mut valitsin ääneni.
Katsotaan sit joskus mitä kasvaimen kanssa tehdään, lähteekö kasvamaan vai pysyykö ennallaan.

Onko teillä seurantaa miten usein?

No mulla ei sen kummemmin tarvinnu seurata asiaa, eli todettiin, ettei siellä seurattavaa ole. Sulla on varmasti (luulisin) eri asia koska on tiedossa, että siellä kasvain on mutta jos se todetaan hyvänlaatuiseksi niin varmasti sen ultraaminen riittää seuraamiseksi?

Pääseekö sairaalasta sitten heti näytteenoton jälkeen pois?
Onko tuo päiväkirurginen vai meneekö polimaksu vai meneekö edellisen lääkärikäynnin (kirurgin )piikkiin? Ei niin että ois väliä mut muuten vaan.

Mulla on struuma josta otettiin näyte. Ei puudutettu, nipisti jonkin verran. Ja jouduttiin ottamaan se vielä kolme kertaa kun ei meinattu näytettä saada, siltikään ei kunnolla onnistunut. Kyllä sä siitä selviät :)

Mulla kävi niin, että ohutneulanäytteessä sanottiin että on rasvapatti, mutta alkoi leviämään ja nyt odotellaan paksuneulanäytteen tuloksia. Ei aina kaikki näy tuossa näytteessä meinaan.

Onko tuo päiväkirurginen vai meneekö polimaksu vai meneekö edellisen lääkärikäynnin (kirurgin )piikkiin? Ei niin että ois väliä mut muuten vaan.

jaa, tääki varmaan riippu paikkakunnasta. Mulla se tehtiin röntgenissä röntgenlääkärin suorittamana, ei menny maksua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on struuma josta otettiin näyte. Ei puudutettu, nipisti jonkin verran. Ja jouduttiin ottamaan se vielä kolme kertaa kun ei meinattu näytettä saada, siltikään ei kunnolla onnistunut. Kyllä sä siitä selviät :)

Mulla on kaulalla myös aikamoinen patti, ultrassa ei näkyny kuitenkaan mitään. Tuon patin ilmestymisen takia lääkäriin menin. Adenooma olikin sitten sivulöydös josta en tienny mitään :( kun ei se päälle päin näy.
Inhottaa tuo pattikin, näkyy ja tuntuu, kaulukset painaa.
Kilpirauhaskokeet oli ok, joskin molemmat arvot raja-arvoja (matalia ).

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:

jaa, tääki varmaan riippu paikkakunnasta. Mulla se tehtiin röntgenissä röntgenlääkärin suorittamana, ei menny maksua.

Röntgenissä mullakin aika (muistaakseni, kun en oo kirjettä lukenu avaamisen jälkeen ), Tyksissä tehdään.

oon sitä mieltä et se sattus ja tosi kovin! kaulasta otettiin tosa about kuukaus sit ja jotain ne lääkärit oli tyriny, huomenna uudestaan, ja jos en saa puudutusta nii aattelin lähtee pois. ei meinannu tajuissaan pysyä sii tilantees ku niin pahalt se tuntu. :( mut ehkä se on vähän myös ihmisestä kiinni.

multa otetaan kolmen viikon päästä ohutneulanäyte kaulasta ja pelottaa vietävästi.tänään tuli kirje ja nyt menin tyhmänä lukemaan kaikkia juttuja siitä.sattuuko se?

Verikokeet tehty ja ultrassa käyty. Joitakin arvoja oli koholla mutta luulen sen johtuvan flunssasta. Lämpöilyä ollut kuutisen viikkoa ja patti jokseenkin saman aikaa kaulassa rauhasen kohdalla. Epäilevät turvotusta mutta ei kyllä tunnu siltä ! Huomenna takaisin lääkäriin koska lämpö on taas noussut :) Joulukuussa ohutneula näyte :s Pelottaa kamalasti !!

Yhteistyössä