oho olipas kallis sähkölasku!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Puulämmitys, lähes 400e edestä meni puuta viime kuussa (puukeskuslämmitys) plus sähköä ehkä hieman alle 200e päälle (osassa taloa sähköpatterit+käyttösähkö). En tiiä, pitäiskö itkeä vaiko nauraa... 265m2...

Mulla pieni n.65 neliön ok talo jossa 4 pientä patteria lähtevät päälle kun ja jos lämpötila laskee alle 20 -varaava iso takka jota lämmitän joka päivä.sitten ihan normaalit kodinkoneet.patterit ei ole päällä kesä-syyskuu ollenkaan.Kuulostaa varmaan ettei sähköä juuri mene paljon ehei.Ennen uusia ulkomaalaisia naapureitani meni n20000 kwh vuosi siitäkin minulle sanottiin että ei voi olla totta no fortumin mielestä totta joka kilowatti.Nooh nämä idästäpäin saapuneet naapurit kun tui mun sähkölasku nousi ensin 40000kwhn ja nyt vuodessa oli mennyt VAIN 56000KWH. ETTÄ SILLÄTAVALLA!!!! Ja fortum väittää että kyllä ne laskut on oikein ja sitä rataa-paskan marjat!!!! Kyllä sen jo tyhmempikin tietää minne ne sähköt menee!!!!!!! Kaipa tässä on kohta pakotettu muuttamaan helvettiin täältä.Sääliksi vaan käy sitä seuraavaa jos tähän nyt ketään enää asumaan saa.Mitähän se fortum kuvittelee että mulla on joku 300neliön robottinavetta tungettuna 65 neliön mökkiin.kyllä.. keskikokoisella maitotilalla menee n.30-45000kwh vuosi ja ROBOTTInavetassa isossa sellasessa n.65000-75000kwh vuosi-että siinä lukuja...kohtahan kulutus on jo sitä luokkaa-koska kulutus nousee sitä mukaa mitä naapuri rakentaa taloja tien toiselle puolelle-nyt niitä on jo 3.

Ai niin unohdin mulla on pieni lämminvesivaraaja lisäxi senkin katoin kulutusmittarilla laskin kuumatvedet kaikki vex ja katoin mitä vie kun lämmittää niin ihan normilukuja tuli ei siis siinäkään vika kaikki pesukoneet ja muut katoin läpi ei ole sähkörosvoja tässä huushollissa-ne asuu naapurissa.Pitäs kai alkaa tosiaan kaivamaan mökin ympäriltä maata vex ja kattoo montako kaapelia täältä on vedetty vai miten ne sen sähkön nyt varastaakaan-paitsi että fortum sanoi että sinä et kaiva mitään et varsinkaan tonttisi ulkopuolella pakkohan se olisi kun tuo pirun tie välissä.Kumpa löytäisin sen fiksun ihmisen joka tietäs miten nuo naapurit käräytettäs tästä-luin jostain että se onkin pahempi juttu tuo kun vuosia maksatetaan toisilla omat sähköt.

Yhteistyössä