Oho. Lastenohjelmasta....*turha*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Postimies Patessa äsken joku kysyi: "Pääsikö herralta äsken pieru". Noh, kutsukaa tiukkapipoksi mut minusta se on ruma sana. Ei nyt ehkä kirosana, mut en soisi lasteni huutelevan pierua missään.

Ai, kuulin sitten ihan oikein. Ei minun mielestäni mitenkään ruma sana tuo pieru, mutta kieltämättä lastenohjelmaa puolella korvalla kuunnellessa kiinnitti huomioni. Luulin kyllä kuulleeni väärin, mutta ilmeisesti siinä sitten sanottiin niin.

Ei kannata opettaa lapsille että pieru on paha sana. Yhtä luokkakaveriani kiusattiin kun hän ei voinut mm. sanoja kissanpieru ja pierutyyny, koska niissä oli "paha"sana..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai, kuulin sitten ihan oikein. Ei minun mielestäni mitenkään ruma sana tuo pieru, mutta kieltämättä lastenohjelmaa puolella korvalla kuunnellessa kiinnitti huomioni. Luulin kyllä kuulleeni väärin, mutta ilmeisesti siinä sitten sanottiin niin.

Mitä se sitten olisi sanonut jos sana ei ollut pieru. Riepu? Pääsikö herralta riepu...?

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
pitäs olla hienosti ja sivistyneesti SUOLIKAASU

Tai mites olis vaikkapa flatus? Siitähän tuli joku aika sitten just tunnin dokkari Neloselta :D .

Pieru, puuppa, prutku, paukku.... yhtä ja samaa kaikki eikä mikään niistä ole ruma sana.

Alkuperäinen kirjoittaja assa:

Mitä se sitten olisi sanonut jos sana ei ollut pieru. Riepu? Pääsikö herralta riepu...?

No ihan sama minulle, mitä sanaa käyttävät. Kuten sanoin, ei minun mielestäni mitenkään ruma sana tuo pieru, mutta ehkä sitten harvemmin lastenohjelmissa pieruista puhutaan, kun kiinnitin huomiota siihen. Pieruista, paukuista,turauksista meilläkin kotona puhutaan, että eimeillä mitenkään kainostella. T: Laktoosi-intolerantikko

Alkuperäinen kirjoittaja assa:

:D riepukin voi olla yhtä ruma sana kun pieru :D

Eilisaamun Taikakarusellissa:

- Se on liian pieni.
- Ei koolla ole väliä.
- Älä petä itseäsi, kyllä suuri on paras. Suuri on paaaras, suuri on paaaras...
- Olli kiusaa!
- Minä vaan sanoin miten pieni se on, ei muuta.

- Onko se kasvanut yhtään sitten viime näkemän?
- Se on ennallaan, olen hyvin tyytyväinen sen kokoon!

:xmas:

Juu, tämä pervomutsi hihitteli ja lapset ei yhtään tajunneet että miksi :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Eilisaamun Taikakarusellissa:

- Se on liian pieni.
- Ei koolla ole väliä.
- Älä petä itseäsi, kyllä suuri on paras. Suuri on paaaras, suuri on paaaras...
- Olli kiusaa!
- Minä vaan sanoin miten pieni se on, ei muuta.

- Onko se kasvanut yhtään sitten viime näkemän?
- Se on ennallaan, olen hyvin tyytyväinen sen kokoon!

:xmas:

Juu, tämä pervomutsi hihitteli ja lapset ei yhtään tajunneet että miksi :snotty:

Muumeissakin oli joku jakso missä nipsun alapää jähmettyi, eikä noussut ylös vaikka kuinka muumit koitti auttaa :)

(se oli jäykistynyt pelosta, ja muumit koitti oikeasti auttaa sitä pois jostai kolosta) :D

Yhteistyössä