Ohjeita alkuraskauteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Talvikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Talvikki

Vieras
Olemme yrittäneet mieheni kanssa vauvaa jo reilun vuoden ajan, ja viimein viikko sitten testi näytti plussaa! Varmuudeksi tein vielä uuden testin, joka varmisti tuloksen. Alku huuman jälkeen kuitenkin tuli paniikki; mitä jos jotain pahaa tapahtuu? Onko tämä ollenkaan totta?
Ensimmäiseen neuvolakäyntiin on aikaa kuukausi, kenellekkän ei oikein uskalla kertoa raskaudesta jos meneekin kesken jne.jne.

Kuinka olette pysyneet selväjärkisinä alkuraskauden? Onko vinkkejä jolla saada paniikki ja pelko kuriin?

ei oikeastaan mitään muuta vinkkiä kuin, että nauti siitä raskaudesta. älä turhaan mieti niitä ikäviä ajatuksia, vaikka tiedän kuin vaikeaa se voi olla. mutta ota päivä kerrallaan.

ja onnea todella paljon raskaudesta.

Alkuraskauden ultraan voisit tietty varata ajan, niin näkisit että kaikki on ok. Ei kuitenkaan kannata ottaa liian aikaisin että syke näkyy varmasti. Mulla se auttoi kun näki että pikkuinen on oikeassa kohdassa ja sydän sykki. Ei siinä muuten voi kauheasti mitään tehdä... :hug: Onneksi suurin osa menee kuitenkin hyvin!

Totta joka sana. Sehän tässä niin koomista onkin, kun itse tietää olevansa oikea hermokimppu (koskee ihan elämää yleensä), mutta ei osaa tehdä asialle mitään. Kiitos teille, harkitaan tuota yksityistä jos alkaa tuntua että pää räjähtää kokonaan liiallisesta huolehtimisesta!

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Alkuraskauden ultraan voisit tietty varata ajan, niin näkisit että kaikki on ok. Ei kuitenkaan kannata ottaa liian aikaisin että syke näkyy varmasti. Mulla se auttoi kun näki että pikkuinen on oikeassa kohdassa ja sydän sykki. Ei siinä muuten voi kauheasti mitään tehdä... :hug: Onneksi suurin osa menee kuitenkin hyvin!

Yksityiselle tässäkin tapauksessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Talvikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:

Yksityiselle tässäkin tapauksessa?

Joo. Ei varmaan kunta maksa. Mula maksoi kelakorvausten jälkeen jotain 70 euroo.

Muuten, ensimmäisessä neuvolassa ne ei yleensä sitten kuuntele sydänääniä, niillää laitteilla ei niin alussa vielä kuule. Mulla kuunneltiin ekan kerran neuvolassa vasta np-ultran jälkeen. Eli siinä mielessä ekan neuvolakäynnin jälkeen ei ole hullua hurskaampi

Milloin tuommoiseen alkuraskauden ultraan kannattaa mennä että siitä on hyötyä? Jotenkin tuntuu kummalta että masussa olisi jotain tapahtumassa, ku ei ole mitän "oireita".

Yhteistyössä