Ohikulkija sanoi vauvaani rumaksi

  • Viestiketjun aloittaja Kettuuntunut kettunen
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27276504]Down- lapset eivät ole rumia. He ovat ihan yhtä suloisia kuin muutkin lapset.
Yleensäkin ihmiset jotka nimittelevät lapsia rumiksi, ovat ihan alinta kastia ja suoranaisia kusipäitä.[/QUOTE]

Aivan. Itse näen nuo lapset todella suloisina. =)

Tietty makuja on monia mutta kyllä terveen aikuisen (ja aika pitkälti lapsenkin) pitäisi omata sen verran ajattelukykyä ja tilannetajua ettei kaikkia mieleen tulevia asioita tarvi ääneen laukoa. Tai ainakin miettiä kenelle puhuu ja mitä.
 
"mami"
:headwall: :headwall:

Mitä sitten vaikka on down-lapsi????? Ei se oikeuta AIKUUSTA ihmistä eikä kyllä lastakaa käyttäytymään kuten ap:n tapaukses! Mutta tosiaan meitä on moneen junaan, osa jää asemalle ja kaikki ei edes löydä asemalle...

Likka oli 6½v. ku käytiin Tukholmas ja tavattiin samalla Madicken04 ja poikansa. Pojallahan on down. Ei likka tuijottanu eikä sanonu mitää. Sitte ku Junibackenis käytiin kahdestaan vessas niin kysyi multa, että miksi se ja se asia niin yms. Eli tajus tuon ikäänen lapsi, että toinen on erilaanen eikä sitä ruveta päin naamaa mitää sanomaan ja vahtaamaan toista.

Sulla on todella fiksu likka!
Miten joku ääliö voi täälläki puolustella tuommosta käytöstä, mitä ap on kohdannut? Todella sivistymätöntä.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Nellien
[QUOTE="vieras";27276504]Down- lapset eivät ole rumia. He ovat ihan yhtä suloisia kuin muutkin lapset.
Yleensäkin ihmiset jotka nimittelevät lapsia rumiksi, ovat ihan alinta kastia ja suoranaisia kusipäitä.[/QUOTE]

no kaikkihan on katsojan silmässä, mutta eriasia on se tuoko mielipiteensä ilmi vai ei. ja eihän sitä kuulu sanoo että on ruma.

Mutta kyllä minä olen nähnyt yhden oikeasti ruman vauvan, ei ollut yhtään vauvan näköinen vaan muistutti ihan isäänsä joka ei todellakaan ollut kaunis mies. Mutta en mä sitä alkanut tämän äidille sanoo.
 
"vieras"
Aivan. Itse näen nuo lapset todella suloisina. =)

Tietty makuja on monia mutta kyllä terveen aikuisen (ja aika pitkälti lapsenkin) pitäisi omata sen verran ajattelukykyä ja tilannetajua ettei kaikkia mieleen tulevia asioita tarvi ääneen laukoa. Tai ainakin miettiä kenelle puhuu ja mitä.
Niin minäkin näen, down- lasten kasvonpiirteet ovat suloiset. Miten kukaan voi sanoa rumaksi lasta joka näyttää avoimelta, herttaiselta ja iloiselta?
 
"jjjj"
Voi apua, mikä ääliö. :(

Munkin vauvaa on haukuttu kerran. Joku nainen sanoi kerran mulle kauhistellen, että mua varmaan harmittaa ihan hirveästi kun tyttövauvani on ihan pojan näköinen eikä "sellainen nätti pikkukaunotar". Yleensä hän kuulemma näkee söpömpiä vauvoja. Meitä on todellakin moneen junaan!
 
justo
[QUOTE="anne";27276303]Mut jos kerran on down lapsi niin varmaan on hyvä tottua tuollaiseen tuskin se siitä vähenee.[/QUOTE]

Höpö höpö. Ihmiset usein ihailee kuinka suloisia down lapset ovat.

Ohikulkija oli törppö, mitä se edes tunkee päätään toisten ihmisten vaunuihin. Mä olisin tönässyt sen jo siitä hyvästä pois. Huumeissa olevat tyypit saattaa laukoa kaiken maailman asioita. Mun erittäin kauniille kaverille joku huumenainen oli virkkonut kuinka todella ällöttävän näköinen tämä on. Ihan vain ohikulkiessaan sanonut niin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27276700]Mun mielestä kukaan aikuinenkaan ei ole ruma. Jokaisessa ihmisessä on jotain kauniita piirteitä, katsokaas vaikka, aivan varmasti on.[/QUOTE]

Totta, näin on.
 
"Alli"
Miten en ollenkaan yllättynyt, että stokkalla tapasit tuollaisen inhottavuuden! Siellä jos missä kiitää mukamuka hienoja rouvia hattuineen ja veskoineen. Oikeesti! Missään muussa kaupassa en ole tavannut niin ilkeitä ja itseään täynnä olevia vanhempia ( ja nuorempiakin) henkilöitä kuin siellä!!
 
just
[QUOTE="jjjj";27276675]Voi apua, mikä ääliö. :(

Munkin vauvaa on haukuttu kerran. Joku nainen sanoi kerran mulle kauhistellen, että mua varmaan harmittaa ihan hirveästi kun tyttövauvani on ihan pojan näköinen eikä "sellainen nätti pikkukaunotar". Yleensä hän kuulemma näkee söpömpiä vauvoja. Meitä on todellakin moneen junaan![/QUOTE]

Kummityttöni näytti tosi paljon pojalta vauvana ja oli vielä ihan kaljukin. Joku idari oli tullut sanomaan hänen äidilleen, ihan samallatavoin kuin ap:llakin, että onpas sulla ruma lapsi, pitäisikö sen olla tyttö vai poika.
Että tällaisia typeryksiä on vaan olemassa.
 
"vieras"
Hirveä ämmä. Mä näin kerran sairaalan hississä vauvan jolla oli selkeästi kehitysvamma ja aivan uskomattoman hurmaava hymy. Hymyilin vauvalle takaisin ja sanoin äidille että poika on todella hurmaava,niin tämä äiti alkoi kyynelehtiä ja sanoi että yleensä ihmiset eivät ota kontaktia saati sano mitään positiivista. Siis kuka aikuinen voi olla niin juntti että jos vauva hymyilee ja selkeästi ottaa kontaktia niin katsellaan kattoon ja yritetään esittää ettei huomattu. Sydämeen sattuu noiden pienten puolesta.
 
"vieras"
Kummityttöni näytti tosi paljon pojalta vauvana ja oli vielä ihan kaljukin. Joku idari oli tullut sanomaan hänen äidilleen, ihan samallatavoin kuin ap:llakin, että onpas sulla ruma lapsi, pitäisikö sen olla tyttö vai poika.
Että tällaisia typeryksiä on vaan olemassa.
:O Mun siskoa luultiin myös pienenä pojaksi mutta se kommentti oli "onpas komea miehenalku" -tyyppinen :LOL:
 
Mä oon tehny jonku verran töitä kehitysvammaasten kans ja pidän siitä työstä. Näis ihmisis siis sellaasia jotka ei puhu mitään, eivät kävele, pitää syöttää, on vaipat käytös jne.

Kyllä se on palkittevaa ku kesken syömisen tälläinen ihminen yhtäkkiä hetkeksi keskeyttää sen heilumisensa ja katsoo suoraan silmiin. Ei osaa puhua mitää, mutta kuulemma kattoo silmiin jos alkaa tottua johonki ihmiseen. Ei täysin outoja katto silmiin.

Mä ainakin höpisen näille ihmisille vaikka eivät mitää vastaasi. Aivan kuten äidit puhuu vauvoille. Tässä vain kyse aikuusista ihmisistä ja kyllähän heki ansaitsee seuraa ja sitä, että joku puhuu heille.
 
  • Tykkää
Reactions: Joxu
4:n äiti
Oisin kyllä sanonut vähintään yhtä rumasti takaisin ja ei dawn-lapset ole rumia muutenkaan. Minusta hellyyttäviä ja suloisia:) Mutta jos joku minun lastani tulee ääneen sanomaan rumaksi, niin kyllä haistatan ja huudan isosti takaisin. Todella ajattelematon ihminen!!! Kaikkien ei minun lapsistani tarvitse pitää, mutta lärvinsä pitää osata pitää hiljasena tarpeen tullen!!!
 
dgndgk
[QUOTE="Alli";27276729]Miten en ollenkaan yllättynyt, että stokkalla tapasit tuollaisen inhottavuuden! Siellä jos missä kiitää mukamuka hienoja rouvia hattuineen ja veskoineen. Oikeesti! Missään muussa kaupassa en ole tavannut niin ilkeitä ja itseään täynnä olevia vanhempia ( ja nuorempiakin) henkilöitä kuin siellä!![/QUOTE]

Juu mäkään en yllättynyt että paikka oli Stokka jossa tollaisia pipipäitä liikkuu. Mutta ap tosiaan, akka oli pipipää joten älä välitä.
 
"vieras"
Down lapset on hellyyttäviä, vauvat etenkin. Ja samaten muutkin vauvat, ei rumia vauvoja ole. Mutta ehkä sen ymmärtää vain toinen äiti... mä näen muiden lapsissa monesti omani.
 
Voin vaan kuvitella mikä fiilis... Voi elämä mitä ihmisiä sitä onkaan olemassa.

Mä olen melko sanavalmis ihminen mutta voi olla että jopa minä olisin tollasen törkeyden edessä jäänyt sanattomaksi. Toiset ihmiset vaan on sitten ihan mätiä..
 
Ei jumalauta mitä sekopäitä tuolla liikkuu vapaalla jalalla! :D
Kai sä ap tiedät että KUKAAN normaali ihminen ei sano tuollaista vaikka sitten ei jostain syystä lapsesi ulkonäöstä pitäisikään, ei kukaan. Kuulostaa mielenterveysongelmaiselta, narkkarilta tai juopolta joka rohkeena mimminä sanoo jotain shokeeraavaa, oooh. Pyh! Syle päälle.
 
"vieras"
[QUOTE="...";27276266]Joo, nainen sanoi törkeästi, mutta kaikesta ei tarvitse ottaa itseensä eikä varsinkaan tulla avautumaan tälle palstalle.[/QUOTE]

Tälle palstalle kannattaa tulla avautumaan vain, jos on sheivannut itselleen posliinin ja/tai jättänyt jäljelle pikku töyhtön! :D
 

Yhteistyössä