Ohhoh sain 2000 bruttotuloilla 800€ mätkyjä :( :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhä yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Köyhä yh

Vieras
Sain 01/2011 eli tammikuun kahdelta viikolta liiton rahaa 543€ (brutto) ja verokorttiin oli merkattu että olisin saanut liitolta 1850€!!!

Kuittaantuukohan tolla erotuksella koko summa? Muuten en tiedä mistä revin rahat kun jo vuokra 622€/kk ja työmatkoihin menee bensaa 250€/kk (1320km/kk), mutta ne oli huomioitu jo että veroprossa oli pikkasen alhasempi.

[QUOTE="Noo";26063337]Maksetiinko sinulle tammikuun alussa liiton korvauksia vuodelta 2010?

Jos maksettiin, niin ne kuuluuvat myös 2011 verotettaviin tuloihin.[/QUOTE]

02/2011 sain liitolta tammikuulta 10pvä eli 543€ + 3pvä joulukuulta eli 162€.

Eli toi 162€ siis huomioidaan myös tuloiksi viime vuodelle? Mutta ei se siltikään tee kun 705€.

[QUOTE="a p";26063346]Kävin vielä sillon viime vuoden alussa ihan verotoimistossa lasketuttamassa sen prosentin että kaikki varmasti otettiin oikein huomioon niin siksikin tää oli ihan pommi kun noin paljon olis tulossa mätkyjä! :([/QUOTE]

Mä en ikinä luota noiden laskelmiin. Maksan aina hiukan suurempaa mitä ehdottavat eikä siltikään ole liioin palautuksia näkynyt.

[QUOTE="a p";26063346]Kävin vielä sillon viime vuoden alussa ihan verotoimistossa lasketuttamassa sen prosentin että kaikki varmasti otettiin oikein huomioon niin siksikin tää oli ihan pommi kun noin paljon olis tulossa mätkyjä! :([/QUOTE]

Eipä ne tädit siellä aina oikein laske..Mä pidän ite aina isompaa prosenttia, vallankin sen jälkeen kun kerran lasketin kilsat ja pienensin prosenttia, sain mätkyjä..Oon sen jälkeen laittanu aina kilsat jälkikäteen..

Liitto on antanut sinulle selvityksen vuoden 2011 aikana maksetuista korvauksista. Lain mukaan annettava seuraavan vuoden tammikuun 15.pv mennessä. Mitä siinä lukee?

Kylläpä masentaa kun tuntuu ettei töissä käydessä jää yhtään enempää käteen kun sillon työttömänä kun niin paljon nousi menot töihin palatessa ja vielä tollaset mätkyt kaiken päälle.

Mut jos sulla on laskettukin noi matkakulut siihen alempaan veroprossaan niin sun tarvii ne vielä tänävuonna hakea 2011 verotukseen vähennyksinä. sillä tuo summa tasaantuu. Toki kannattaa tarkistaa mitä liitto on maksanut sulle 2011 aikana, jos onkin jotain edellisvuotisia saatavia kirjaantunut 2011 vuodelle.

[QUOTE="vieras";26063381]Liitto on antanut sinulle selvityksen vuoden 2011 aikana maksetuista korvauksista. Lain mukaan annettava seuraavan vuoden tammikuun 15.pv mennessä. Mitä siinä lukee?[/QUOTE]

Täytyy soittaa liittoonkin ja kysellä asiaa. En nyt ole kotona että pääsisin ettimään papereita. Netistä pääsin kattomaan liiton sivuilta mitä mulle on maksettu.

[QUOTE="mä";26063400]Mut jos sulla on laskettukin noi matkakulut siihen alempaan veroprossaan niin sun tarvii ne vielä tänävuonna hakea 2011 verotukseen vähennyksinä. sillä tuo summa tasaantuu. Toki kannattaa tarkistaa mitä liitto on maksanut sulle 2011 aikana, jos onkin jotain edellisvuotisia saatavia kirjaantunut 2011 vuodelle.[/QUOTE]

eli siis joo luin tarkemmin aloituksesi ja siis sun täytyy noi matkakulut vähentää verotuksena niin se tasaa noi mätkyt aika lailla ja maksettavaa ei pitäis jäädä, luulen että saat peräti jopa takaisin!

[QUOTE="a p";26063401]Täytyy soittaa liittoonkin ja kysellä asiaa. En nyt ole kotona että pääsisin ettimään papereita. Netistä pääsin kattomaan liiton sivuilta mitä mulle on maksettu.[/QUOTE]

no oliko netistä katsomasi summa sama summa kuin se, mitä oli veroehdotuksessa?

[QUOTE="mä";26063411]eli siis joo luin tarkemmin aloituksesi ja siis sun täytyy noi matkakulut vähentää verotuksena niin se tasaa noi mätkyt aika lailla ja maksettavaa ei pitäis jäädä, luulen että saat peräti jopa takaisin![/QUOTE]

Eli, kulkeeko julkisia sun työpaikalle? jos ei niin sä voit vähentää oman auton mukaan noi kilometrit verotuksessa. Omavastuun vähentää sit verottaja eli sun ei tarvi miettiä sitä. Oma auto: 0,25 euroa kilometriltä vähennyksiin, teet siitä vaan korjauksen veroehdotukseen.

[QUOTE="mä";26063400]Mut jos sulla on laskettukin noi matkakulut siihen alempaan veroprossaan niin sun tarvii ne vielä tänävuonna hakea 2011 verotukseen vähennyksinä. sillä tuo summa tasaantuu. Toki kannattaa tarkistaa mitä liitto on maksanut sulle 2011 aikana, jos onkin jotain edellisvuotisia saatavia kirjaantunut 2011 vuodelle.[/QUOTE]

Oisko näin tosiaan että ne pitää vielä uudestaan ilmottaa vaikka on jo otettu huomioon pienentämällä veroprossaa?! :) Pitää ehdottomasti nekin täyttää siihen veroehdotukseen ja palauttaa korjattavaksi.

[QUOTE="mä";26063411]eli siis joo luin tarkemmin aloituksesi ja siis sun täytyy noi matkakulut vähentää verotuksena niin se tasaa noi mätkyt aika lailla ja maksettavaa ei pitäis jäädä, luulen että saat peräti jopa takaisin![/QUOTE]

Jos matkat on jo huomioitu veroprosentissa, et sä niitä uudestaan voi verotukseen laittaa...

Yhteistyössä