Ohhoh, meille tulee sittenkin poika!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta kahden äiti :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta kahden äiti :)

Vieras

Vielä edellispäivänä oltiin siinä uskossa että esikoinen saa siskon, mutta toisessa ultrassa muuttuikin selväksi pojaksi. Mulla menee ajatukset ihan uusiksi kun kuvittelin, että tytölle tulee sisko. Johtunee siitä, että itselläni on sisko, ja lähipiirissäni (serkut ym) on aina ollut vain tyttöjä, jostain syystä poikia ei suvussa / ystäväperheiden lapsissa juuri ole.

Siispä, kertokaa (positiivisia ja mukavia!) tarinoita isosiskojen ja pikkuveljien välisestä kaveruudesta, yhteisistä leikeistä ja sujuuko esim huoneen jakaminen yhtä hyvin kuin tyttöjen kesken.

Siis kaikkia kivoja ja positiivisia tarinoita kiitos :)

Meillä poik(5)-tyttö(3)-poika(1kk). Ja kaksi vanhempaa lasta samassa huoneessa. Ei mitään ongelmaa ja kyllä meidän pojalta sujuu niin koti ja barbie leikit kun auto ja ritari leikit. Kuopus on niin pieni vielä että en tiedä miten leikit sitten sujuvat isosiskon kanssa.

Niin ja onnea tulevasta pojasta.

Mä voin kertoa vain meidän 1v4kk vanhasta pojasta ja 4kk vanhasta tytöstä. Ovat toisilleen tärkeimpiä kuin kukaan muu. Jos toinen itkee, niin toisellekin tulee hätä. Veli halii ja paijaa ja haluaa pitää siskoa sylissä tosi usein, sisko saa enemmän pusuja pojalta kuin kukaan muu. Kun poitsu tulee lähelle, alkaa tyttö viuhtoa raajojaan joka suuntaan ja nauraa ja kiljuu jotta saisi veljen innostumaan pelleilemään hänelle. Veli pitää huolta että siskolla on aina leluja millä leikkiä, ja sanavarastossa melkein puhumattomalla pojalla on ainakin 3-4 sanaa jotka kuvaavat siskoa.

Ne on ihania :)

Oih, ihanaa, onnea pojasta :)

Meillä ollut suvussa niin, että viimeisin sukuun syntynyt poika oli edesmennyt iso-enoni, muuta miehet on sukuun naituja. Meillä esikoinen oli ylläri, ylläri, tyttö. Mutta kyllä oli oikeasti ihmettelemistä kun toinen vauva olikin poika. Meillä siis minulla sisko, serkut on tyttöjä kaikki, äidilläni on vain sisko. Ikäeroa muksuilla on 1v4kk, ja ovat kyllä kuin paita ja peppu. Leikit on sujuneet pienestä pitäen, jakavat huoneen (ovat nyt eskarilainen ja 4.5v.) ja ovat todella läheisiä. Nyt oli pientä kriisiä kun eskari alkoi, ovat olleet kotihoidossa siihen asti.

Nyt meille on tulossa kaksoset, ilmeisesti tyttö ja poika :D

Meillä on tytön ja pojan välillä ikäeroa 1v4kk. Hyvin ovat jakaneet huoneen ja leikit ovat menneet yksiin. Pienen pieniä kun olivat, naureskelimme, kun leikki oli lähinnä, että isosisko leikki pikkuveljellä :) Työnsi kärryillä ja laitteli tuttia suuhun, vaikka toinen ei siitä edes välittänyt, mutta leikin varjolla söi sitäkin! Hyvin se menee!

Mulla on isoveli 2v4kk mua vanhempi ja leikittiin ilman opngelmia lapsena autoilla, pihaleikkejä, farmia, piilosta, pelejä ym. Tuntuu ettei se ole sukupuolisidonnaista mitenkään :). Mä en tosin lapsena leikkinyt juurikaan nukkeleikkejä. Tyttökamujen kanssa sitten tuli leikittyä sellaista mitä ei veljen kanssa tullut; kuten hevostallia.

Minä taas odotin meille niin kovasti poikaa että petyin kun ultrassa todettiin selvästi tulevan tyttö. Toivon samanlaista ylläripylläriä kuin sulla että kätilö oliskin nähnyt sukupuolen väärin. Tiedän ettei näin saa ajatella mutta olin pettynyt koska olin satavarma pojasta. Onneksi tässä on vielä muutama viikko aikaa sopeutua ajatukseen tyttövauvasta niin olen varmasti tyytyväinen vauvan synnyttyä tuli kumpi vain.

Positiivisia tarinoita? Miksei realistisia?
Meillä ikäeroa kolme vuotta ja jo koululaisia ja sekaan on mahtunu monenmoista, mutta huoneen ovat pysytyneet jakamaan.. tosin kun tyttö lähti kouluun huone jaettiin koulupöydällä.
Yhteisiä leikkejä mahtuu monia näihin vuosiin mutta myös riitoja. ja monesti se pikkuveli ärsyttää ja kiusaa, mutta eipä nuo vielä ole tosiaan tappaneet :) Tätä nykyä meillä on eniten tuo pieneimmäinen pikkuveli joka tykkää kiusata vähä kaikkia isompia välillä ja mikähän riiviö (poika taaaas) täältä on tulossa vielä... Onneksi kaikille melkein (uusioperhe) on tätä nykyä omat huoneet niin voi tarvitteassa passittaa jokaisen omaan luukkuunsa rauhottuun. Älä sinä huoli kaikki sujuu ihan hyvin ja välillä ei.. seon elämää..
Sehän on sitten taas kuin esikoista odottais kun kaikki on vähä erillaista sinistä pusakkaa ja junaratoja... ONNEA kovasti!!!

Olipa ihanaa lukea teidän IHANISTA sisaruksista!

Olin ensin kyllä vähän hämmentynyt tästä "muutoksesta" mutta alan jo tottua ajatukseen. Ja poikahan hän on koko ajan mun masussa ollut. Uuden edessä vain kun pojat eivät ole sillä tavalla tuttuja. Jotenkin ensin surin sitä, että jos poika ei tuntisikaan minua yhtä läheiseksi kuin tyttö mikä johtuu siitä, että me olemme siskoni kanssa tosi läheisiä äitinin kanssa mutta esim mieheni, hänen veljensä, siskoni mies ja hänen veljensä eivät juuri kerro asioistaan vanhemmilleen. Tuntuu että he ovat ihan vieraita toisilleen ja minä olen esim mieheni ja hänen äitinsä välillä oleva liima jonka kautta kaikki kuulumiset ym. liikkuu. Toivon tosi paljon, että tuleva pieni poikani oppii luottamaan minuun ja haluaa puhua minulle asioistaan... En malttaisi odottaa että saisin tämän vauvan jo...

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä näin:
Oih, ihanaa, onnea pojasta :)

Meillä ollut suvussa niin, että viimeisin sukuun syntynyt poika oli edesmennyt iso-enoni, muuta miehet on sukuun naituja. Meillä esikoinen oli ylläri, ylläri, tyttö. Mutta kyllä oli oikeasti ihmettelemistä kun toinen vauva olikin poika. Meillä siis minulla sisko, serkut on tyttöjä kaikki, äidilläni on vain sisko. Ikäeroa muksuilla on 1v4kk, ja ovat kyllä kuin paita ja peppu. Leikit on sujuneet pienestä pitäen, jakavat huoneen (ovat nyt eskarilainen ja 4.5v.) ja ovat todella läheisiä. Nyt oli pientä kriisiä kun eskari alkoi, ovat olleet kotihoidossa siihen asti.

Nyt meille on tulossa kaksoset, ilmeisesti tyttö ja poika :D

Oi, kaksoset!!! Meilläkin oli mahdollisuus kaksosiin koska ultrassa näkyi kaksi (luomu)munasolua, mutta sitten toinen vain päätti tulla. Ajattelin tässä juuri eilen, että ties vaikka jonain päivänä saisin ne kaksoset näiden kahden lisäksi - ja teille on sellaiset juuri tulossa :) Onnea!!

Meidän tyttö jo kaksitoista ja poika kymmenen. Pienempinä leikiivät melkein aina tosi kaunisti yhdessä eivätkä nykyänkään paljon riitele. Isosisko piti/pitää aina huolta veljestään ja halusi auttaa tämän hoidossa ojentamalla vaipan ym. Nyt meille tulossa kaksoset poika sekä tyttö :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja onnestasekaisin:
Meidän tyttö jo kaksitoista ja poika kymmenen. Pienempinä leikiivät melkein aina tosi kaunisti yhdessä eivätkä nykyänkään paljon riitele. Isosisko piti/pitää aina huolta veljestään ja halusi auttaa tämän hoidossa ojentamalla vaipan ym. Nyt meille tulossa kaksoset poika sekä tyttö :heart:

Ja vielä toisetkin kaksoset samaan ketjuun! Ihanaa! Paljon paljon onnea!

Yhteistyössä