Öh, te keillä on silmälasit, niin onko teillä monet lasit vaiko vaan yhdet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on kahdet silmälasit, mutta toiset on vanhat. Kolmannetkin taitaa olla jossakin...Eli jos nämä nykyyset menis rikki, niin olis hätävarana lasit. Vaikka ne ei korjaasi taittovikaa yhtä hyvin kuin nämä nykyyset.

Lisäksi mulla on vähän piilareita. Mutta ei mulla olisi varaa ostaa aina uusia lasia kaksia, kun ei ole rahaa ostaa niitä yksiäkään uusia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
ekö teidän kannattais sít käydä leikkauksessa ?
maksaa noin 2000e, mutta sit ei tartis enää ostella laseja

Tai sit kävis ns. konusti, ja menis näkö kokonaan... tai sit se leikkaus ei korjaisi koko näkövikaa ja laseja pitäisi silti käyttää.
En mie sillä, että mie epäilisin jotenkin terveydenhoitoa, mutta tuo leikkaus vaikuttaa aika pelottavalta.
Ja kun näiden lasien kanssakin pärjää kyllä, kunhan vaan sais aikaiseksi hankittua kahdet käyttökelpoiset lasit, niin sithän kaikki ois ihan tosipaljon helpompaa ja varmempaa. Ei ois aina pelko ja jännitys takataskussa, että jos rillit hajoaa.
Mutta kun se reilu 400? seisomassa jossain laatikossa varalla vaan jos lasit hajoaa tuntuu aina niin isolle rahalle... :ashamed: vaikka tarpeen tullen se ois loppuviimeeks iso ja todellinen apu ja helpotus.

Eilen hain nisseniltä tilaamani lasit, 55e sisälsi näöntarkastuksen ja naarmuuntumattomat linssit(kesti viikon tulla)
Meinasin käydä valkkaamassa vielä toiset, kun saa niin halvalla.

Mulla on yhdet ja muinaisvanhat lasit varalaseina. Kai optikolta saa lainaan jotkut varalasit, jos ihan hätätilanne olisi? Ainakin ennen vanhaan sai. Ehkä nykyään ovat pihempiä?

Yhteistyössä