Öh, te keillä on silmälasit, niin onko teillä monet lasit vaiko vaan yhdet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Tuli tälläinen mieleen, kun pojalta hajosi silmälaseista sanka. Vietiin niitä sit optikolle, että josko sitä saisi korjattua.
Saisi, mutta lasit olisivat postissa ja liikkeessä n. 1½ viikkoa ja korjauskustannus-arvio ois 60? - ja poika ei pärjää sitäaikaa laseitta - varsinkaan kun hällä alkaa työharjoittelu huomenna.

Sama juttu kun mulla itselläni... mutta ei mulla oo varaa ostaa kaksia laseja joka kerta kun vahvuus vaihtuu... ja viimeksi kun uusittiin lasit, niin syy oli sekä pojalla että mulla sama - entiset hajosivat.
Ja näillä vahvuuksilla, mitä mulla ja pojallakin on, lasit maksaa maltaita... ja ne "kahdet yhden hinnalla" ovat ainakin toistaiseksi olleet kalliimpi "tarjous" kun yhdet lasit toisesta optikkoliikkeestä.

Nyt päädyttiin pojan kanssa ratkaisuun pikaliima - toimii sen hetken, että saadaan tilattua uusi näöntarkastus ja kokonaan sit uudet lasit, kun lasien uusiminen ois pojalla muutenkin ehkä ajankohtaista.

Yhdet on. Jos rillit hajoaisi, en pärjäisi mitenkään, niin vahvat linssit. Eikä ole rahaa varalaseihin, jotka kuitenkin makaisivat suurimman osan ajasta kaapissa käyttämättöminä...

Nyt on yhdet lasit + kertakäyttöpiilarit + aurinkolasit vahvuuksilla (tosin edellisillä vahvuuksilla mutta niillä pärjää vielä ). Vanhat lasit on kyllä tallessa varmuuden vuoksi.

Edellisten lasien aikana oli 2 lasit (ei ollut kimppatarjous) + nuo samat aurinkolasit vahvuuksilla, ei piilareita.

Miulla ois kahdet, jos vaan saisin aikaseks laitatuttaa nuo toiset. Ja siis kolmet yksien hinnalla ostin (jo konkkaan menneeltä Eyeniltä ) ja yhdet näistä on aurinkolasit ja kahdet ykstehot.
Ja nuo toiset ei siis ehtineet valmistua ennen konkurssia ja tulivat kotiin palapelinä, kehykset ja linssit irrallaan.

Rilleillä on sen verran eroja, että toisiin totuttelemisessa menisi aikaa. Minulla on siis yhdet, mutta varastossa on vanhat rillit hätätapauksia varten. Ilman en pärjäisi hetkeäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsutintin:
mulla on kahdet lasit, ja sitte vielä aurinkolasit vahvuuksilla... yhdet lasit ostin optikolta ja toiset lasit olen tilannu netistä... ne on sellaset "halppis lasit" mutta oikein hyvin mulla ajavat asiansa :D

Saako netistä tilattua ihan omilla vahvuuksilla? Kuinka kalliit laseista tuli?

Yhdet on ja piilarit nykyään myös. Voi että oli tuskainen viikko ala-asteikäisenä ku jouduin olla viikon ilman laseja ku meni korjaukseen. En nähny ja oli jatkuva migreeni päällä sen takia. Toisella kertaa olin aikuinen ja omistin onneks jo piilarit.

Alkuperäinen kirjoittaja haluu kanssa:
mulla on kahdet lasit, ja sitte vielä aurinkolasit vahvuuksilla... yhdet lasit ostin optikolta ja toiset lasit olen tilannu netistä... ne on sellaset "halppis lasit" mutta oikein hyvin mulla ajavat asiansa :D

juu saa saa :D mun lasit maksoi kotiin kannettuna muistaakseni jonku 50e noin....

Kahdet, hankittu specsaversin tarjouksesta (vaikka ei ne silti halvaksi tulleet). Edelliset myös tallessa. Tosin uudemmat ovat monitehoja ja käytöstä poistuneet yksitehot. Tosin nuo monitehot on silleen erilaiset, että toiset sopii tarkkaan työhön ja toiset on yleislasit.

just tilattiin miehelle kolmet lasit (kahdet ykstehot ja aurinkolasit vahvuuksilla) nisseniltä reilusti alle 300? koko tilaus.
mulla on yhdet optikon määräämät lukulasit ja sitten lukuisa määrä markettilaseja..

Alkuperäinen kirjoittaja haluu kanssa:

juu saa saa :D mun lasit maksoi kotiin kannettuna muistaakseni jonku 50e noin....

Viitsitkö vielä kertoa paikan josta tilasit? Kakkos lasit tarvisin käyttöön.

Yhteistyössä