öö, mun pieni vauva kääntyy jo!!?

  • Viestiketjun aloittaja "kiiak"
  • Ensimmäinen viesti
"kiiak"
Vauva on nyt 2,5kk ja parin viikon ajan se on älillä ollu mahallaan sängyssä vaikka oon ollu jättävinään sen selälleen. Tänään se on sit kääntyny useamman kerran ihan mun nähden. Tän lisäksi se sitterissä ollessaan yrittää nostaa itseään pystyy, yläkroppaa ylös siis. Onko siitä haittaa esim selän kehitykselle? Ettei tuu mitään ongelmia myöhemmin?
 
[QUOTE="kiiak";28901652]Vauva on nyt 2,5kk ja parin viikon ajan se on älillä ollu mahallaan sängyssä vaikka oon ollu jättävinään sen selälleen. Tänään se on sit kääntyny useamman kerran ihan mun nähden. Tän lisäksi se sitterissä ollessaan yrittää nostaa itseään pystyy, yläkroppaa ylös siis. Onko siitä haittaa esim selän kehitykselle? Ettei tuu mitään ongelmia myöhemmin?[/QUOTE]
Kuullostaa samanlaiselle vieterille kuin kuopus oli, kääntyi myös ennen 3kk ikää, ja sitterissä oli kuin vieteriukko, aika pian saatiin siitä luopua turvallisuussyistä. Ei ole vaaraa selän kehitykselle, koska lihakset ovat selkää tukemassa, eli kun lapsi itse ne liikkeet tekee, niin ovat turvallisia.
Meillä tuo vieteriukko kiipesi yläkertaan rappuset 5kk iässä, että ole varuillasi ;)
 
"Vieras"
Teillä kans malttamaton vekkuli =)

Itsekin ihmettelin kun tämä meidän kuopus kääntyi selältä vatsalleen 2kk:n ikäisenä. Samoin kinkeää itseään istuma-asentoon :) kiire, kiire!!

En usko että haittaa on. Ei ainakaan neuvolassa ole toppuuteltu pojan tahtia.
 
ja minunpas
puolivuotias konttasi jo pari viikkoa sitten ja nousee jo tukea vasten..

Ei siis millään paremmuudella, olisin toivonut vähän hitaammin etenevää tapausta, mut minkäs tekee. Nyt saa aina pelätä että miten päin tupsahtaa alas seisoskelemasta, jos en ehdi apuun...
 
Meillä myös varhainen liikkuja - kääntyi ekan kerran 2kk iässä, enemmän alkoi pyöriä muutenkin kun vahingossa 3kk iässä ja konttasi 5 kk iässä ja tukea vasten käveli 6,5 kk iässä...
Minä uskon tässä asiassa luontoon, jos se ei olisi hyvästä, en usko että vauva sitä tekisi, ainakaan kahta kertaa.
 
"kiiak"
Joo, kivaa että muillakin näin! :)

Meidän esikoinen oli reilu 5kk ennen kuin kääntyi joten ihmeissäni katson tän tokan vauhtia. Esikko lähti kyllä sittenkävelee 10kk iässä ilman tukia. Mun vauvat.. mihin niillä on aina niin kiire, mä haluisin pitää ne vaan pieninä.. :)
 
"kiiak"
puolivuotias konttasi jo pari viikkoa sitten ja nousee jo tukea vasten..

Ei siis millään paremmuudella, olisin toivonut vähän hitaammin etenevää tapausta, mut minkäs tekee. Nyt saa aina pelätä että miten päin tupsahtaa alas seisoskelemasta, jos en ehdi apuun...
Nimenomaan, mikä kiire lapsilla on! Mä oon monesti sanonut että ihmettelen niitä jotka vaan odottaa että kääntyisjo, konttais jo, kävelis jo.. Ekan kanssa näki jo kuin päätöntä menoa se oli kun ei mitään tajua vielä ollu niin pienenä.. huh!
 
  • Tykkää
Reactions: S. Donald
"kiiak"
[QUOTE="vieras";28901773]Meilläkin alkoi kääntyä reilu 2kk iässä! Siitä lähtien nukkunut yönsä mahallaan tyytyväisenä:)[/QUOTE]

Se taitaa olla se paras ja luonnollinen asento vauvojen nukkua.. :)
 

Yhteistyössä