öhöm, uskaltaakohan seinämaalilla maalata kalusteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumpelo timpuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän se suositeltavaa ole, mutta itse maalasin seinämaalilla yhden vanhan sängyn valkoiseksi, ei olisi haitannut vaikka olisi piloille mennyt, mutta eipä mennyt. Hyvin on maali pysynyt ja maalasin ns. "Papin mulkku"-telalla, ja tuli tasainen pinta. Siveltimellä ei varmaan kannata... Sänky siirtyy uudessa kodissa vierashuoneeseen ja hyvin jatkaa palveluaan siellä.
Jos kuitenkin on kyseessä esim. keittiön kaapit tms. niin kannattaa ostaa oikeaa kalustemaalia.

Ei ole niin kulutuskestävää kuin kalustemaali, esim jos tuolin maalaat ja siinä istutaan niin istuinosasta saattaa maali hiutua ajan kanssa pois. Mutta muuten ei kai mikään estä maalaamasta seinämaalilla, jos hyväksyy sen että se ei sitten ehkä kestä niin kauaa tuo lopputulos.

Riippuu tietenkin paljon kalusteen pintamateriaalista (ja siinä mahdollisesti olevan pintamaalin laadusta), mutta yleensä ei sovi. Purkin kyljessä lukee "käyttökohteet", sieltä näet sopiiko maali kalusteen materiaalille. Jos kaluste on aiemmin maalattu vesiohenteisella niin sopinee silloin myös.

Jos alla on oljyohenteista maalia, niin ei pysy mikään muu kuin öljyohenteinen, vaikka kuinka hioisi.

Mä oon maalannut vähän millä sattuu, sekasin seinä ja (vesiohenteisia) kalustemaaleja, parvekkeen kalusteet. Olen jopa sekoitellut niitä saadakseni oikean sävyn. On ne pysyneet, mutta hioin entisen maalin ihan kokonaan pois.

Maalattiin vaalean kirsikan värinen ruokaryhmä valkoiseksi. Pinnat pyyhittiin ja hiottiin kevyesti. Pohjalle sudittiin kerros valkoista Ote- tartuntamaalia ja maalattiin sitten kolmeen kertaan superlontelalla kiiltävällä Kiva- kalustemaalilla.
Hyvät tulit, tässä tuolista kuva ennen ja jälkeen
http://www.aijaa.com/v.php?i=5162588.jpg

On nyt olleet 1,5 vuotta eikä ole menneet miksikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Me tehtiin näin:
Maalattiin vaalean kirsikan värinen ruokaryhmä valkoiseksi. Pinnat pyyhittiin ja hiottiin kevyesti. Pohjalle sudittiin kerros valkoista Ote- tartuntamaalia ja maalattiin sitten kolmeen kertaan superlontelalla kiiltävällä Kiva- kalustemaalilla.
Hyvät tulit, tässä tuolista kuva ennen ja jälkeen
http://www.aijaa.com/v.php?i=5162588.jpg

On nyt olleet 1,5 vuotta eikä ole menneet miksikään.

Juu hyvät tuli!

Yhteistyössä