ö

hmm.. en ole koskaan kuullutkaan että klamydia EI olisi sukupuolitauti.
Itsellä ei ole onneksi koskaan ollut, enkä sen tarkemmin ole asiaa tutkinut, mutta kyllä sen verran tiedän että klamydia ihan yleisesti ottaen on sukupuoli tauti, jonka saa yhdynnässä.

http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2507&article=2592&index=A&page=1

Siinä hiukan tietoa aiheesta, googlettamalla saat enemmänkin infoa.
Miten voit olla varma että miehesi ei ole sinua pettänyt? Klamydiahan voi tosiaan olla oireeton vuosia, eli kaikkihan on mahdollista.

Toivotaan nyt tosiaan että mitään pysyvää vauriota ei ole syntynyt, ja että saatte miehesi kanssa asiat selvitettyä!

Ja iso osanotto keskenmenon vuoksi!
 
Viuhkikselle voimia!

Mullakin todettiin klamydia muutama viikko sitten ja se todellakin on ollut ainakin 5vuotta olemassa, koska tuon ajan olen ollut nykyisen mieheni kanssa ja molemmat kyllä olemme sellaisia, jotka eivät pettäisi toisiaan!!

Ei kannata asian antaa vaivata, vaikka se vakavaa ja onkin. Meilläkin asia puitiin ja sitten kun molemmat oli hoidettu, niin elämä jatkui. Se kun todellakin voi olla vuosia oireettomanakin. Kyllä se minunkin mielestäni vain sukupuoliyhteydessä tarttuu.

Minulle lääkärini sanoi, raskaana kun jo olen, ettei näe mitään syytä miksi en voisi tulla edelleenkin raskaaksi myöhemmin siis. Kaikilla tauti ei ehdi tehdä mitään elimistöön, vaikka se kauan olisikin ollut jo.

Paljon voimia ja luottamusta kumppaniisi. Tauti on helppo hoitaa pois ja sitten ei muutakuin elämässä eteenpäin! Älä anna sen turhaan musertaa itseäsi.

Et ole ainoa vaikka nyt siltä tuntuukin. :hug:

VOIMIA SYKSYYN ja osanotto myös minulta!
 
Klamydian voi kyllä saada ilman yhdyntääkin, mm. suuseksistä tai veriteitse.

Onneksi tartuntasi havaittiin, toivottavasti ei ole ehtinyt aiheuttaa vaurioita. :hug: En tiedä aiheesta tarpeeksi sanoakseni varmaksi, mutta kaipa raskaus olisi edelleen mahdollinen keinohedelmöityksen avulla, jos munatorvi olisi kuitenkin tukkeutunut?
 
Kyllä klamydia todellakin on sukupuolitauti eikä hyppää mistään puskista... tuskinpa edes tarttuu veren välityksellä... klamydia kun vaatii tarttuakseen limakalvokontaktin... eli en lähde spekuloimaan mistä se teille olisi voinut pesiytyä..
ja raskaaksi toki voi tulla sairastettuaan klamydian, yksi mahdollisista haittavaikutuksista kuitenkin on tuo lapsettomuus...
 
äippä84 ei varmaankaan pahoittanut tahallaan mieltäsi. Mutta hänen kanssaan olen minäkin samoilla linjoilla, eli en ole koskaan kuullutkaan, että klamydian voisi saada muutoin kuin sukupuoliteitse. En kiellä ettei olisi mahdotonta, mutta tämä on ihan uusi tieto minullekin.

En usko, että klamydia on pilannut elimistöäsi. Nyt vaan hoidat/ hoidatatte itsenne kuntoon. Tsemppiä kovasti teille :hug: . Mielenkiinnolla minäkin haluaisin tietää miten tuo ko. tauti voi tarttua muutoin kuin sukupuoliteitse, ja onko kuinka yleistä...
 
Älähän viuhkis86 hätäile. Ymmärrän täysin huolesi ja järkytyksesi, ja mun on ihan pakko vastata sulle koska mun hyvällä ystävällä oli sinunlaisesi tapaus. Suhde hänellä ja puolisollaan oli molemmille ensimmäinen ja kummatkaan eivät todellakaan olleet sitä tyyppiä jotka hyppäisivät sänkyyn toisen kanssa.Siis käsi sydämellä nyt tämän kerron.

Tämän tapauksen johdosta etsin aikoinaan paljon tietoa mm ulkomaisilta nettisivuilta sillä suomenkielisistä en löytänyt muuta tietoa kuin että on sukupuoli tauti ja tarttuu VAIN sukupuoliyhdynnässä. Mutta kuten lääkärisikin sinua valisti löysin jutun joka oli julkaistu mm International Journal of Cancer tutkimuksessa lokakuussa vuonna 2002.
Tässä tuli ilmi että klamydia eli bakteeritartunta (lat.Chlamydia Trachomatis) VOI tarttua myös käsikosketuksella, jonka voi saada siis vaikka yleisestä wc:stä , mutta on toki harvinaisempaa. Lisäksi klamydia voi tarttua myös silmiin, aiheuttaen jatkuvaa silmätulehdusta. Miehet altistuvat tartunnalle myös helpommin kuin naiset.

70% tartunnan saajista on täysin oireettomia, jopa vuosia. Ainoa oire voi olla juuri lapsettomuus.Klamydia tartunta voi aiheuttaa kohdunulkoisen raskauden, tai siirtya synnytyksessä lapseen.

Klamydian hoito on yleensä pitkäkestoinen antibioottikuuri.
Tämän viestini tarkoitus on nyt hieman rauhoittaa sinua tämän asian suhteen, ja minä ainakin uskon että sinulla tuo tartunta ei varmasti ole aiheuttanut niin vakavia tuhoja sillä onnistuit kuitenkin raskautumaan. Onneksi keinohedelmöityksellä voitte onnistua todella hyvin vaikka molemmat munajohtimet olisivatkin tukossa.

Toivotan sinulle onnea vauva projektiin ja älä heitä toivoasi! Hoitoa on saatavissa, ja kukaan ei voi sinua asiassa tuomita. Tämä on miehesi ja sinun välinen asia, ja keskinäinen luottamus on tärkeintä!


 
Kiitos kitty, viestisi lämmitti mieltäni todella paljon!

ja minulla ei ole ollut koskaan muita sukupuolisuhteita, niin eiköhän tämä ole jo aika selvä tapaus!!

harmittaa ihan kauheasti, että miten voi olla näin huonoa onnea.mutta sitäpä tämä nyt vaan sitten on! :'( :'(
toivon, että toivun pian tästä ja saan edes yhden vauvan..
 
Hei!

Minä sain nuoruudessani, ollessani 15.v klamydian silloiselta poikaystävältäni. En tiedä kauan se oli jo ollut oireettomana, kunnes oireitten ilmettyä menin lääkäriin ja sain tautiin lääkityksen.
Nyt olen 38.v ja reilu pari vuotta sitten aloimme tän hetkisen mieheni kanssa ihmetteleen kun en raskaudu. Siitä siten tutkimuksiin jossa todettiin munajohtimet toimintakyvyttömiksi. Eli lääkäri kysyi olenko sairastanut mahdollisesti klamydian ja kertoi että tämä syy etten ole raskautunut. Klamydia oli ehtinyt aiheuttaan hallaa elimistööni vaikka hoidinkin lääkityksellä pois.
Minulta leikattiin munajohtimet pois vuosi sitten. Raskaaksi tuleminen minun/meidän kohdalla oli vain tehdä koeputkihedelmöitys. Nyt olen onnellisesti raskaana viikkoja 17+4.
Tässä oli minun tarinani.

Toivon kaikesta sydämestäni että sinun kohdallasi ei olisi tauti ehtinyt saada pahoja aikaan.

Hyvää syksyn jatkoa ja jaksamista sinulle ja miehellesi.
 
Mun ystävällä oli aikoinaan klamydia silmässä. Eikä tää ole mikään vitsi.. Ja olen myös keskustellu lääkärin kanssa voiko klamydia tarttua ilman yhdyntää ja on kuulemma mahdollista. Ite kun en tämä raskauteni aikana ole saanu seksiä harrastaa ja mulla tossa jossai kohtii epäiltiin että joskos olisi klamydia ja lääkärille sitä sit ihmettelin et miten, jos en ole edes yhdynnässä ollu ja ennen raskautta ja raskauden aikana todettiin ettei ole klamydia ja se on tutkittu multa nyt aika monta kertaakin toi klamydia-tartunta..

Mulla on klamydia ollu n 10v. sitte, sitä en tiedä oliko oireeton vai ei, kun samalla todettiin paha endo ja munasarjakasvain, joka oli räjähdyspistessä ja kipuja oli vaikka muille jakaa..

Jaksamista sulle :hug:
 
kovimpa tuo mun kommentti kirpaisi... tarkoitukseni ei nyt ollut loukata sinua vaan nimenomaan esittää FAKTAA... itse en ole klamydiaa sairastanut, mutta työssäni sitä hyvinkin paljon kohdannut...
ja oikeasti ei ole pystytty mitenkään todistamaan että klamydia tarttuisi muutenkin kuin sukupuoliteitse, KOSKA:
- Klamydia on Chlamydia trachomatis- bakteerin aiheuttama sukupuolitauti
-Klamydiaa ei pidä sekoittaa muiden Chlamydia- bakteeriperheen aiheuttamiin tulehduksiin, kuten esimerkiksi keuhko- tai silmäklamydiaan
 
Ystävälläni todettiin aikoinaan klamydia ja hänellä kyse oli oireilevasta tyypistä (ystävä epäili hiivaa, kun valkovuoto muuttui yht'äkkiä hirveän runsaaksi). Hän eli silloin seurustelusuhteessa ja oli tietysti ihan ällikällä lyöty testituloksen kuultuaan. Lääkäri oli tuolloin sanonut, että on kovin epätodennäköistä ja harvinaista, mutta kuitenkin mahdollista, että tartunnan saa wc-pytyn renkaasta esim.julkisissa tiloissa.
Valitettavasti näin ei ollut ystävälläni vaan hänen poikaystävänsä oli pettänyt häntä :/

Mutta siis näin minä olen kuullut, että marginaalisen pieni mahdollisuus on saada tartunta muualtakin kuin sukupuoliyhteyden kautta. Tämän todenperäisyyttä tosin en tiedä, kun en ole asiaa mistään tarkistanut.

Voimia sinulle Viuhki :hug: Toivon, ettei tauti ole ehtinyt aiheuttaa sinulle peruttamatonta haittaa!
 
SEE
Valitettavasti munkin on pakko vastata tähän keskusteluun ja tiedän jo etukäteen ettei se keskustelun aloittajaa mielytä mutta sanotaan kuitenkin: Klamydia on sukupuolitauti ja se tarttuu yhdynnässä! minun mielestä on naivia ajatella muuta. Ja ihan oikeasti kukaan ei täällä voi sulle kertoa mitä vahinkoa tartunta on sulle tehnyt, se selviää vain tutkimuksilla, toivotaan että kaikki on ok.

Itse olen alaa opiskellut ja koulussa naistentautien opettaja vähän mustaa huumoria käyttäen kertoi asiakkaastaan(naisesta) jolla todettiin klamydia. Hän oli täysin varma että kumpakaan ei ole toisiaan pettänyt ja muita seksisuhteita heillä kummalakaan ei ole ikinä ollut. Nainen kysyi kyseiseltä lääkäriltä että mies sanoi saaneensa sen sitten todennäköisesti vessasta. Lääkäri vastasi seuraavasti: Hyvin mahdollista mutta hyvin ahdasta on ollut!
 
Pakko peesata äippä-84, on tosiaan olemassa silmä ja keuhkoklamydiaa, ja ne on eriasioita kuin tämä sukupuolitauti-klamydia.
Vähän kuin genitaaliherpes ja huuliherpes.

Klamydia ON sukupuolitauti, ja se tarttuu sukupuoliyhdynnässä.

En käsitä mitä tapeltavaa tässä täällä on? Asia on kuitenkin aivan päivänselvä, ja onneksi lääkkeillä hoidettavissa.
Se onko se paha vai tosi paha juttu ja minkälaisia vaurioita se kenties on aiheuttanut, ei kukaan kuitenkaan pysty täällä sanomaan, eikä siihen voi kantaa ottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Pakko peesata äippä-84, on tosiaan olemassa silmä ja keuhkoklamydiaa, ja ne on eriasioita kuin tämä sukupuolitauti-klamydia.
Vähän kuin genitaaliherpes ja huuliherpes.
Tähän on kyllä vielä pakko kommentoida, kun kokemusta on.. Herpex simplex tyypit 1 ja 2 voivat tarttua ristiin!
 
Olen sairastanut klamydian ainakin 2 kertaa villissä nuoruudessani. Ehkä jopa kolmekin.. Taudit kulkeneet oireettomina mukana kunnes rutiinitarkistuksissa tulleet ilmi. Kaikki lopulta hoidettu antibiootein. Minulla nut 3-vuotias poika ja toista odotan 20+5. Toisen raskauden alkaminen kesti yli vuoden mutten tiedä onko sillä tekemistä klamydian kanssa. Mielestäni on kuitenkin tärkeintä että tautisi on nyt hoidettu. valoisaa tulevaisuutta!
 
Tsemppiä Viuhkis :hug:

Anteeksi, että kysyn hieman asian "vierestä". Mitä (sukupuoli)tauteja testataan ensimmäisellä neuvolakäynnillä? Onko jollain tietoa? Testataanko silloin juuri esimerkiksi klamydian mahdollisuus? Kiitos vastauksesta.
(Olen pahoillani Viuhkis, etten osaa vastata sinulle, mutta minulla ei ole asiaan liittyvää tietoa)
 
Jos lääkäri kerran on viuhkikselle sanonut että mahdollista on että klamydia voi ehkä tarttua muitakin teitä kuin sukupuolisuhteessa, niin en menisi lääkärin sanoja täällä kyseenalaistamaan. Aina on mahdollista että uutta tietoa löytyy. Voimia viuhkis :hug:
 
Mulle äitiysneuvolantäti sanoi, että klamydian voi saada yleisövessasta (täytyy varmaan istua vähän harhaan tosin, humalassa tällainen ainakin mahdollista) Itselläni ei sitä ole, mutta näin väitti tätsy, että sen voi saada ilman seksiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirlitii:
Jos lääkäri kerran on viuhkikselle sanonut että mahdollista on että klamydia voi ehkä tarttua muitakin teitä kuin sukupuolisuhteessa, niin en menisi lääkärin sanoja täällä kyseenalaistamaan. Aina on mahdollista että uutta tietoa löytyy. Voimia viuhkis :hug:
Tätä peesailen, lääketiede kehittyy koko ajan ja löydetään uutta tietoa... ei siitä niin kauan ole, kun aidsiakin pidettiin homoseksuaalien tautina. Ei kannata ainakaan omaa suhdettaan mennä vaarantamaan jonkin vallalla olevan lääketieteen käsityksen mukaan... kyllä ap itse parhaiten tietää, onko epäillyksiin aihetta. Ja tosiaan, lääkäreilläkin tuntuu olevan vähän erilaisia mielipiteitä klamydian tarttumistavasta, joten ei kannata meidän maallikoiden mennä varmaksi vannomaan.

No, tämä oli jo asian vierestä, ap:lle pidän peukkuja pystyssä että vaurioita ei ole syntynyt ja onnea vauvan yritykseen. =)
 

Yhteistyössä