Odotus ja leikkaus, miten onnistuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Yritämme parhaillamme vauvaa ja on jopa mahdollista, että pikkukakkonen jo on masussa.

Teloin itseni eilen niin pahasti, että nyt olen joutumassa leikkaukseen. Leikkaus ei ole mikään järisyttävän suuri (nilkan nivelsiteiden kursiminen kasaan) mutta leikkaus kumminkin.

Miten on, voinko leikkaukseen mennä, jos odotan ja miten odottavan äidin leikkaus eroaa tavallisesta leikkauksesta?

On myös hyvin mahdollista, etten vauvaa odota, mutta en ole valmis lopettamaan yritystä leikkauksen takia, mikäli leikkaus on mahdollista vauvalle turvalisesti tehdä myös silloin, kun odotan.

Kenelläkään kokemuksia?

Kannattaa keskustella leikkaavan tahon kanssa. Ehdottomasti raskaus on varmistettava ennen leikkausta, voivat esim. tehdä toimenpiteen puudutuksessa. Näin alussa leikkaus"kaasut" siis nukutusaineet eivät ole vauvalle hyväksi, mutta kannattaa ensin varmistaa raskaus/raskauksettomuut..ja miettiä sit hoitavan tahon kanssa vaihtoehtoja! On myös mietittävä sitä, et kuin paljon sinun tulevaisuudellesi tulee haittaa jos ei nyt leikata!
Tiedän että odottaville äideille on tehty leikkauksia, mutta eivät mielellään tee, mikäli ei ole "pakko".

myöhemmässä vaiheessa lapselle ei niinkään ole vaaraa leikkausaineista ja lapsen vointia voidaan seurata leikkauksen aikana. Minulla ei itsellä ole varsinaista kokemusta asiasta, mutta tällainen käsitys minulla on!! onko muilla parempaa tietoa?

mie olen käyny kaksi leikkausta nyt tän raskauden aikana.. riskit on suuremmat ku on raskaana ja mulla ku vielä kummatki leikkaukset vattan alueella, mutta jos leikkaus on tarpeellinen niin kyllä sen ammattitaitoiset hoitaa! elä stressaa liikaa.. hyvin se menee!!!!
kokemuksen syvällä rintaäänellä =) juuri nyttenki parantelen edellistä leikkausta ja viikkoja 30.

kummatki leikkaukset tehtiin mulle nukutuksessa, ku mulle ei ollu sen asian kans vaihtoehtoja.. eka leikkaus tehtiin viikoilla 12

Yhteistyössä