odotus ja atooppinen iho

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gia

Vieras
Minulla atooppinen iho ja reilut kolmannella viikolla raskaana. Olen huomannut että atooppinen ihoni on mennyt pienessä ajassa(1-2vko) huomattavasti parempaan suuntaan. Aikaisemmin oli pahoja punaisia länttejä ja nyt iho on aivan normaali.. Voiko olla mahdollista että raskaus on vaikuttanut ihoni kuntoon vai kuvittelenko??

Itselläkin atooppinen iho, erityisesti kädenselkämyksissä oireilee. Nyt rv 36 menossa ja raskausaikana ihon kunto mennyt laidasta laitaan, välillä parempi, välillä huonompi.

Voi olla että raskauskin on saanut sun ihoa parempaan kuntoon =) Raskauden aikanahan keho tuottaa jonkinverran kortisonia, ja joillakin onnellisilla se näkyy esim allergiaoireiden ja ja atooppisen ihottuman lieventymisenä raskausaikana.

Itse en valitettavasti kuulu heihin, vaan mulla on ollu ihottuma pahempana kun koskaan just raskauden aikana =/ No jospa mullakin helpottaa kun saa tän toukan mahan ulkopuolelle tuossa pian.

Meillä esikoinen jo kohta 4v. mutta ikävöiden muistelen raskausaikaa..

Olen kaupassa töissä ja kädet ovat joskus todella "tulehtuneet" ja märkivät.. Raskausaikana voin sanoa että ihottuma oli poissa kokonaan.. imetysaikanakaan en muista ihottumaa nähneeni tai tunteneeni.. Poika taisi olla jotain pari vuotta kun ihottumia alkoi ilmestyä.. mutta minulla ihottumat ovat pysyneet raskauden jälkeen huomattavasti pienempinä ja vähämmän ongelmia aiheuttavina.. (koputtaa päätä)

Turhaan pelkäsin vauvan pyllyn pesuja ja kylvetystä.. ihottumani eivät niistä piitanneet.. Muistakaa kuitenkin, että jokainen meistä on yksilö ja oireet ovat myös yksilöllisiä.. Enhän minäkään voi ennustaa mitä seuraava raskaus tuo tullessaan..?

Yhteistyössä