Odotuksen Odottajat!

Ok, eli ilmeisesti on pyydettävä palkatonta lomaa niille tunneille.. pakkohan se kai on pois töistä olla, vaikka sitten palkatta, eihän tää muuten oo mitenkään mahdollistakaan :headwall: no kuinkas kun se s-neste seulotaan ennen ruiskutusta niin kauanko siihen menee? Eli siis ilmeisesti mä sitten jään johonkin odotteleen sitä..? Eli jos menee montakin tuntia niin hoito on alotettava melko aamusta? Ei ne varmaan julkisella varsinkaan niin myöhään tee näitä, että mies ehtis töiden jälkeen mukaan.. sillä menee yli tunnin ajamiseenkin kun työpaikka on 100km päässä :|
 
Risukasa: Tässä meidän hedelmöityshoito-oppaassa lukee inseminaation kohdalla, että siemennestenäyte toimitetaan ovulaatiopäivän aamuna, pestään ja ruiskutetaan kohtuun myöhemmin samana päivänä. Siitä, kuinka kauan kaikki vie, ei sanota mitään. Mutta täähän ei vielä tarkoita, että joka paikassa touhu alotettaisiin aamulla. Toisaalta mä kanssa kyllä kuvittelisin, että julkisella tällaiset jutut tehdään päivätöinä.
 
Tähtisäde
Tiinuli: Kolmas Clomikierto on menossa. Joka kerralla on annostusta vähän nostettu, mutta tähän mennessä ei tosiaan olla saatu mitään vaikutusta aikaiseksi. Viime kerralla kp11 oli suurin munis 9mm. Silloin en jaksanut edes alkaa tikuttaa ovista, kun lääkäri ei ollut sitä mieltä, että mitään voisi tapahtua. Nyt pitäisi petrata... Otan nyt ooooikein rennosti, ei stressihormonia ei.... :whistle:
 
Tähtisäde Mulla ei kans clomeilla saatu folleja kasvamaan joten siirryttiin pistoksiin, niilläkin aikas huono vaste ollut kun lääkärit ei anna mun pistää kuin pienillä annokilla ettei liian moni pikkufolli lähtid kasvamaan (mulla siis PCOS...) :/
 
Tiinuli ja muut PCOS-ihmiset, kysymys teille: Mitä kaikkia lääkkeitä ootte saaneet hedelmöityshoitoja varten, etenkin inssiä varten?

Oon lueskellut näitä ketjuja ja ilmeisesti ainakin Terolutia ja Clomeja käytetään. Oon myös ymmärtänyt, että jotain lääkettä otetaan munasolun irrottamiseen (??) ja jotain hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen tueksi. Entä mites se metformiini tai joku vastaava, onko se nimenomaan PCOS-ihmisille määrätty lääke? Mihin sitä käytetään?

Mulla on kans PCOS, luomumenkkoja tuli tossa alkuvuodesta kahdet puoleen vuoteen, kun kokeilin olla ilman pillereitä. Sit aloitin taas Dianet, oli pakko saada selän ja hartioiden iho edes vähän siistimmäks kesää varten... :ashamed: Joskus on kokeiltu kierron aikaansaamista pelkillä Teroilla, mut sekään ei oo auttanut, ilmeisesti mä tarviin vähän stydimpää lääkitystä normaalin kierron aikaansaamiseksi.
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Tiistai 5.8.2008





Pupuvaimo............................5/30-32
Rouva B................................6/31-41
tao........................................6/24-26
miranda-81...........................8/28-32
Tähtisäde.............................10/25-26
Inkku83................................11/30
stellina.................................11/n.31-39
Justiina80.............................15/28-29
kirma....................................17/26-30
Andala..................................19/31-42
Veena..................................20/24-28
pohtijatar.............................26/33
ultravioletti...........................27/27
mama-84..............................27/28
soja......................................27/28
pilvilinna...............................27/ ?
Maricce..................................34/30-?
Tiinuli81.................................52/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?



taru82...................................?/26-28
Adelina..................................?/ ?
Lumikeiju...............................?/28


Piinapenkissä



Varmistuvat

 
Täällä lomaillaan, mutta kun tulimme kotona käymään ni samalla ilmoitan että täti taas pääsi käymään ja nyt kp 6 menossa. Odottelen vain sitä laparoskopiaa nyt. 26.8 on tutkimusta/leikkausta edeltävä lääkärikäynti jolloin sitten saan samalla luultavasti leikkausajan.
 
Minä ajattelin tulla Risukasaan suosituksesta tänne!

Eli 26-vuotias rouvashenkilö olen. Esikoinen haaveissa.
Tjottailua on takana liki 3 vuotta. Ja ns. verenmaku suusta yritetty tästä keväästä.
Apuna ollu edellisessä kierrossa Terolut, tässä kierrossa Clomhexal ja Terot oviksen jälkeen.

Ohut on limakalvo, PCO myös löytyy, sekä kystaa vasemmalta puolelta. Kierrot todella epäsäännöllisia ja pitkiä. Viime vuonnaoli menkat ehkä 2-3 kerta...
Nyt näyttää jo aavistuksen paremmalta.

Miehen sperma tutkitaan tällä viikolla ja lapsettomuuslekurin vo:lla ravaaminen alkaa loppukuusta.

-Rva B.

Joka otti just nyt Clominsa, on muuten niin penteleen karvas maku tuossa, että hyvä ettei tuu samantien ylös koko mokoma! :x

MUOKS! Niin,eli kp 5 menossa, kautta 31-41 (31 oli iime kierto, kun Terot lyhensi sitä kymmenellä päivällä!)
 
Rouva B Otit neuvvosta waarin :p :LOL: Tervetuloa!! :wave:

).( Vihlonta vasemmalla alaselässä alkanu tuntua ja "kuumia aaltoja" jo pari päivää, joten ei tarvi epäilläkään mitä on tulossa :( mun säkällä alkaa nyt oikein hyvissä ajoin ja enskuun alku meneeki hilkulle että ehtiikö hoidot mukaan vai meneekö sitä seuraavaan..
Terolut on etenki tässä kierrossa aiheuttanu hirveitä etomiskohtauksia, varsinki kahvi pyrkii helposti ylös :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja risukasaa:

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Maanantai 4.8.2008





Pupuvaimo...........................4/30-32
Rouva B................................5/31-41
tao........................................5/24-26
miranda-81...........................7/28-32
Tähtisäde.............................9/25-26
Inkku83................................10/30
stellina.................................10/n.31-39
Justiina80.............................14/28-29
kirma....................................16/26-30
Andala..................................18/31-42
Veena..................................19/24-28
pohtijatar.............................25/33
risukasaa.............................26/27
soja......................................26/28
pilvilinna...............................26/ ?
Maricce..................................33/30-?
Tiinuli81.................................51/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?



taru82...................................?/26-28
Adelina..................................?/ ?
Lumikeiju...............................?/28


Varmistuvat





Taas uuden kierron alussa.. taitaa tulla vielä luomukierto kun Tyksissä ei kuulemma tehdä mitään ennen kuun loppua.. *huoh* :ashamed:
Alan oikeasti kohta menettää hermot ja viimeisetkin toivon rippeet tähän hommaan |O
 
Pupuvaimo, nooh.. enskuussako teilläkin ne tositoimet alkaa? Yks kierto tässä vielä menee sinne tänne :hug: En kyllä itekään malttas millään oottaa että asiat lähtis rullaan VIHDOIN eteenpäin, on ne nyt tässä vuoden (tai yhteensä yli 2v!) paikoillaan jumittanukin |O Täällä on kai useemmallakin alkamassa toimet syksyn aikana ja sen myötä piinallisetkin ajat.. :|
 
Elikkä siis... yritys on alkanut reilu puolitoista vuotta sitten, eli 12/06. Mulle tulokas ois toinen (poika on 06/05), mut miehelle eka. Keväällä käyty eka lääkärikäynti ja tukitaan edelleen asiaa miksei lasta kuulu, mulla onki taas tän kuun loppupuolella lääkäriaika.
Nyt on kp 26/28
 
Äh.

Tää sai just lounaalla kuulla työkaverilta plussa-uutisen.
Ja heti plussasi kun lapsen halusi, vaikka just lopetti pilleritkin...

Voi, kun ei aina käy tasan onnen lahjat.
Mutta varmasti tarkoituksensa tälläkin odotuksella.
Ehkä multa on sit puuttunu esim. kärsivällisyyttä, jota lapsen kanssa sit tarviisin. =)

Pupuvaimolle kiitos tervetuliaisista ja listaamisestani!

Risukasaa
... joo, täällä nyt ollaan. :LOL: Ajattelin että jos et sä kuulu tonne vauvakuumeeseen niin en sit kyllä minäkään. :D Tulin sun kaa tänne. :heart:

-B
 
Rouva B, dodii :LOL: Mä oon kans siellä vauvakuumepuolella viihtyny vaan sen takia kun on jotenki vilkkaammat keskustelut kun täällä.. tai mulla on vaan niin tylsää ku ei oo mitään tekemistä :D mutta silti tosiaan ku tuntuu että siellä jatkuvasti ropisee niitä plussia ja enimmällä osaa just jokku yk1 ja 2 meneillään että ei oikein tunne tälläsillä yritysajoilla sinnekään kuuluvansa :ashamed:

Pupuvaimo Juu, ei varmaan motivoi enää noin monen yrityksen jälkeen.. ootteko yksityisellä vai kuinka jo noin monta kertaa on tehty :eek: kyllähän kolmen jälkeen pitäs päästä ivf-jonoon..? Kysyinköhän aiemminkin joltain tätä samaa.. vai olikkos se just sä? :D Täytyy kelailla pinosta muutama sivu taaksepäin!

mama-84, samoissa kp.ssä mennään =)
 
Oon niin täpinässä täällä, että pakko tulla kertomaan kuulumiset, vaikka vannotin itelleni, että tän kierron pysyn näiltä sivuilta poissa! Ja anteeksi jo edeltäkäsin, nyt tulee minäminäminäää!
Mutta siis sain väestöliiton lääkärin langan päähän ja kerroin tilanteen, ettei clomeilla tulosta saatu. Nyt sitten ensi kiertoon piikitykset *hyppii riemusta* menopur 75IUx3 ja pregnyl :p
Kun menkat parin vkon päästä alkaa, soitan klinikalle ja tilaan sinne ultra-ajan kp10 ja katotaan kuin menopur on vaikuttanut. Piikit joudun käydä otattamassa omassa tk:ssa, kun meiltä matkaa tuonne klinikalle niin paljon, että lääkäri meinas, että tämä on paras keino. Sitten katotaan tehäänkö inssi vai mennäänkö kotikeinoilla!

Meikä on niin täpinässä, ettei hommista tuu mitään! Paitsi voihan tässä käydä niinkin, että luomuihme siellä jo jatkaa jakautumistaan ja matkaa kohti kohtua, kait se ovis oli. Reissussa oltiin ja tikut ja kiertopäivien laskeminen kerrankin unohtui ihan kokonaan. Oli ihanaa huomata välillä, että hei, mulla ei ole hajuakaan monesko päivä kierrosta on menossa! Ja kehon tarkkailu unohtui kans. Nyt sitten kun kotiin ollaan tultu, on vanhat ajatukset vallannu pään, mutta tuli onneks tuo positiivinen puhelu.
Hieman vaan jo pelottaa tuleva. Olen monelle täällä kirjoittanut, että ei sillä ole väliä millä konstilla sen vauvan saa kunhan saa, kun joku on ollut kauhuissaan tulevista hoidoista. Mutta jotenkin ei sitä ollut kuitenkaan loppuun asti valmistautunut siihen, että omalla kohdalla hommat ei luonnostaan suju, että edes piikityksiin asti meikä joutuu :| Nyt sitten koitan rauhotella itteäni, että hyvissä käsissä ollaan. Rahatilanne tietty sais olla himppa parempi.. :/

Mutta täällä oli tullut paljon uusia, tervehdys vaan kaikille :wave: , meikä on vanhaa sakkia, vuoden :ashamed: :ashamed: :headwall: olen jo täällä lapsettomuuspuolella pyörinyt. Vaikka oma uhmaikäinen muru jo kainalosta löytyy :heart: . Tämä kakkonen vaan on hien, itkun ja kovan työn takana!
Kaikki uudet sivut olen lukenut läpi, että tilanteet on hanskassa, yleinen peukutus vaan kaikille!
Ja risukasaa, sinulle erityishalaus :hug: , koita kaveri jaksaa!
 
kirma :hug: sinnekin! Toivotaan ettei piikkejä tarviskaan.. :heart:
Aattelin kans että kun enskierto menee nyt kuitenkin luomusti niin en pidä niin tarkkaa lukua päivistä.. koittaa vähä unohtaa koko hommaa (joo, ihan varmaan taas, helpommin sanottu.. :headwall: ) Empä ois kyllä tosiaan 2 vuotta sitten uskonu että näin vaikeeks tulis meneen tää touhu :/ litroittain verta, hikeä ja kyyneliä on kyllä jo seuraavan lapsen eteen virrannu..
 
Moikka vaan kaikille ja uusille tervetuloo joukkoon! ihan uusi oon itekin tääl palstalla, mutta verenmaku suussa on täälläkin jo muutamat viimeiset kierrot menty...Haikeena tosiaan muistelee niitä aikoja kun ei niin välittänyt omasta kierrostaan ja ovulaatiostaan ja
kaikesta...nyt niin tasan tarkkaan on liianki tietoinen missä vaiheessa kuuta mennään ja stressaa tuleeko sitä ovulaatiota vai eikö ja tuleeko sitten jotain tuntemuksia suuntaan jos toiseen...jo nii monet kerrat tuntenut muka pahoinvointia ja raskausoireita ja aina kuiteski ollu eessä vaan se verinen pettymys ja iso kyynel :'(
Mutta nyt taas mennään uutta kiertoa ja peukut pystyssä!!Mistä sitä ihminen jaksaaki aina kaivaa sen toivon ja uskon, vaikka tietääki että todnäk se ai auta ja alas tullaan taas kohta ja lujaa...silti nytkin niin toivon, että se pieni sais täs kierros alkunsa!Oma kultaki eilen illalla sängyski taas niin ihanasti sanoi, että susta tulisi niin hyvä äiti...niin, toivotaan, että vielä joskus!!

Alotin nyt ajoissa jo oviksen testailun ku mulla tuo kiertoki niin paljon heittelee. Eli nyt kymppipäivästä alotin ja negaa tuli vielä odotetustikin. Ekaa kertaa siis toi digitaalinen käytös ja on kyllä tosi simppeli ja selkee eikä tartte arpoa että onko se viiva ny tarpeeksi tumma vaiko eikö. Meillä on tosiaan lapsettomuustutkimuksiin eka aika ensi viikolla ku on mun kp 18 ja siksi noita digejä nyt raskin ottaa et tietää täs tarkalleen iteki missä mennään ja onko ovis ollu ennen tota ultraa vai ei jne.Jotenki mulla ainaki oma mieli rauhottunut ku tietää että kohta asiaa tutkii joku ammattilainen ja perehtyy mikä mättää vai eikö mikään ja sit saa jotai selvyyttä asiaan. Vuosi siis meillä tän kuun jälkeen yritystä takana....

Iso voimahali kaikille, kyllä me ne vaavit vielä kainaloon saadaan:)
 
Tervetuloa uudet mukaan!!! :flower: :flower:


kirma Kiva kuulla että hoidot etenee teillä. Hmmm, miksi käyt piikit tk:ssa laittauttamassa? Itse pistelin kotona.

Evenstar Mun hoidot ja lääkkeet:

metformin aloitettiin (aamulla 2*500mg illalla 2*500 mg)

3 kiertoa clomeja, joka kierrolla annostusta nostettiin (kp 5-9 *1tag, kp 5-9 2tab, kp 5-9 3tab) ei vastetta millään annostuksella

1 kierto Puregonpiikkejä, pistin 30 päivää (ekat 2 viikoa IUI25, loput 2 viikkoa IUI50) ei vastetta

nukutuksessa tehtävä munasarjojen polttohoito ( munasarjajen pintaan poltettiin reikiä yht 20 kpl, auttaa ovulointiin)

1 kierto clomeja (kp 5-8 2tab) ei vastetta

1 kierto Puregonia, pistin 30 päivää (2 viikkoa IUI75 , 2 viikkoa IUI 100), saatiin yksi folli, irroitettiin Pregnylillä..nega

eli tuossa järjestyksessa mun hoidot on menneet... :ashamed:


:ashamed:
 
risukasaa: Ihan totta. Just siks itekin päätin tulla tänne näin. Just puhuttiin miehen kanssa että meillä ei mikään ikinä tapahdu äkkiä. kaikki on ihme proggiksia. asuntoa odotettiin yli vuosi että valmistu, häitäkin suunniteltiin yli vuosi, ja lasta ei olla saatu alulle vieläkään ja siitäkin tulee tässä kuussa ihan proggis tän lapsettomuushoidon myötä...
Kun meidän ohi rynnii kaikki muuta. Yks pariskunta teki vuodessa ton kaiken edellä mainitun. Muut kaverit tekee ainaki lapsensa ihan vahingossa. :ashamed:

Tiinuli: Mikäs teillä on seuraava suunnitelma? Ihan kamalasti olette plussanne ansainneet! Varmasti on ollu henkisesti ja fyysisesti tosi rankka rupeama tuo! :hug:

Stellina: Kirjoittelit tosi nätisti, KIITOS! :heart: Paljon lykkyä mukaan sinne tutkimuksiin, onneks Suomen ammattilaiset on parhaasta päästä. Ollaan kuitenkin hyvissä käsissä. Eiköhän ne jos ketkä osaa auttaa luontoa onnistumaan. Nyytit tänne vaan, syli on valmiina! =)

Kirma: Ihanaa! Tuo on ihana tunne, että asialle tehdään jotain. että on joku suunnitelma ja yritetään nyt edes jotenkin jouduttaa tilannetta. Jo se auttaa paljon. Siis vaan että saa apua ja on suunnitelma. Mieki oottelen omaa lääkäriaikaani, on tän kuun lopulla (vaikka varattu jo kesäkuussa, jonoja nääs... :( )

-B
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuli81:
Evenstar Mun hoidot ja lääkkeet:

metformin aloitettiin (aamulla 2*500mg illalla 2*500 mg)

3 kiertoa clomeja, joka kierrolla annostusta nostettiin (kp 5-9 *1tag, kp 5-9 2tab, kp 5-9 3tab) ei vastetta millään annostuksella

1 kierto Puregonpiikkejä, pistin 30 päivää (ekat 2 viikoa IUI25, loput 2 viikkoa IUI50) ei vastetta

nukutuksessa tehtävä munasarjojen polttohoito ( munasarjajen pintaan poltettiin reikiä yht 20 kpl, auttaa ovulointiin)

1 kierto clomeja (kp 5-8 2tab) ei vastetta

1 kierto Puregonia, pistin 30 päivää (2 viikkoa IUI75 , 2 viikkoa IUI 100), saatiin yksi folli, irroitettiin Pregnylillä..nega

eli tuossa järjestyksessa mun hoidot on menneet... :ashamed:

:ashamed:
Awwww Tiinuli... Toivottavasti teillä plussaisi pian! :hug: Surullista, että noinkaan monen yrityksen ja erilaisen lääkecocktailin jälkeen ei ole saatu kuin yksi folli aikaan. :'( Tsemppiä teille!

Vähän minäminää, sorry... Saas nähdä, miten tää oma tilanne tästä nyt etenee. Mulla oli tosiaan kahdet luomumenkat noin puoleen vuoteen, kun kokeilin olla ilman pillereitä, mutta sitä en tiedä, ovuloinko vai oliko ne anovulatorisia kiertoja. Terolutilla on kiertoa yritetty käynnistää kerran 14-vuotiaana ja kerran vuonna 2003, kun mun PCOS diagnosoitiin, mutta kummallakaan kerralla ainakaan pelkät Terot ei tuottaneet tulosta. Tosin sillon vuonna 2003 mun menkat alkoi samana iltana kun olin gynellä, about 2 viikkoa Terojen loppumisen jälkeen. Eli voi olla, että Teroilla oli jotain vaikutusta asiaan silloin.

Sit mulla on tosiaan semmonenkin juttu tässä vielä, että multa on hiljattain löydetty kohonneet kortisolipitoisuudet, joita nyt aletaan tutkia Meikun Endokrinologian polilla. Jos kohonneiden kortisolipitoisuuksien takana on esim. hyvänlaatuinen kasvain aivolisäkkeessä, mitenköhän semmonen sitten vaikuttaa hedelmöityshoitoihin ja mun hormonitoimintaan muutenkin? Terveyskirjastosta lueskelemalla sain selville, että semmoset kasvaimet voidaan kyllä poistaa ja että hoitovaste on yleensä hyvä, mutta kieltämättä se vähän pistää miettimään, että mitenköhän tässä nyt lopulta käy.

Anyway, voimahaleja sulle Tiinuli ja iso kiitos tiedoista! Plussatuulia kaikille muillekin :flower:
 
Heippa kaikki urheat naiset! Ehkäpä mä en ihan vielä kuulukaan tähän pinoon. Meillä tulee kohta vasta vuosi täyteen yritystä eikä mitään clomeja vahvempia hoitoja ole vielä suunnitteilla. Oon ihan pihalla kaikkien jutuista :ashamed: Mut voi poistaa tuosta listasta kummittelemasta.

Toivotan kaikille paljon voimia ja plussatuulia!!! Palailen sitten uudestaan jos/kun rankemmat hoidot ovat edessä.
 

Yhteistyössä