Odotuksen Odottajat!

Joo vaikea niistä hinnastoista on ottaa selkoa. Ihan kuin ei oisi muutekin epäselvää tuo touhu :headwall: Meillä ainaskin menee niin että eka inssi tms. tehdään luomukiertoon ja sitten jos ei sillä tärppää niin otetaan lääkkeet lisäksi eli stimuloidaan sinne muutama munis kerralla.

Kiitos Andala kirjavinkeistä!! Googlettelin niitä tuossa ja muutama vaikutti aikahyviltä ja näyttää löytyvän kirjastostakin. Se tosin ihmetyttää että kirjakaupasta ei löydy oikeastaan mitään :|
 
Veena: No sepä se onkin! Kirjan ikä on niin järkyttävän lyhyt nykyisin. Jos uusintapainoksia ei oteta, niin aika äkkiä kirja häviää markkinoilta. Mutta onneksi tosiaan on kirjastot. (Tuo Haikara lentää ohi on muuten aika vanha kirja, jostain vuodelta 1990 tai jotain, mutta siitä on otettu uusi ja samalla myös uudistettu painos joskus 2000-luvun alkupuolella. Mun käsittääkseni se on aika hyvä tai ainakin suosittu. Tyhmää, jos ei sitäkään enää saa.)

Soitin sitten äsken Väestöliittoon, ja moni asia selvisi kyllä, esimerkiksi se, että Väestöliitosta voi saada lähetteen julkiselle, jos alkaa tuntua siltä, että tarvittavat hoidot ylittää maksukyvyn. Kahdessa paikassa ei siis tarvitse jonotella yhtä aikaa, näin käsitin. Aikaa en kuitenkaan ihan vielä saanut, koska niillä oli tietojärjestelmä kaatunut siellä, mutta ne lupasivat soittaa mulle päin myöhemmin. Olen oikeastaan ihan täynnä energiaa nyt jo pelkästään siitä, että tämä asia on menossa eteenpäin.
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Torstai 31.7.2008





tao........................................1/24-26
Tähtisäde.............................5/25-26
Inkku83................................6/30
stellina.................................6/n.31-39
Justiina80.............................10/28-29
kirma....................................12/26-30
Andala..................................14/31-42
Veena..................................15/24-28
pohtijatar.............................21/33
risukasaa.............................22/27
soja......................................22/28
pilvilinna...............................22/ ?
Maricce..................................29/30-?
Pupuvaimo............................30/31
miranda-81...........................32/28-32
Tiinuli81.................................47/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?



taru82...................................?/26-28
Adelina..................................?/ ?
Lumikeiju...............................?/28


Huhuu!!


JJ-t........................................?/n.32
Rouva Pikkumyy..................30/27-30
 
Hysteriaa pukkaa.. tajusin että kaapissa oleva piparminttutee on YRTTIteetä!! :eek: Monessakohan loppukierrossa sitäki on tullu lipitettyä :( ja luin kans että yrttijuomia just käytetään aiheuttaan "keskenmenoja", ja aiheuttaa kohtuun jotain kouristeluja.. "kiva" :ashamed: no, parempi tietää edes myöhään... Samote luin pellavansimenistä että ne vaikuttas kohdun limakalvoon verisuonia tuhoovasti. Ja papaijaa käytetään monin paikoin yleisesti ehkäsynä (huonontako siis kiinnittymistä tms?). Eli onko tossa ainakin ne ruuat/juomat joita tulis välttää jo ennen mahdollisen raskauden toteemista..?
 
Heippa!

Tänään soittivat ajan mulle ultraan!! Jee!! Nyt pääsee torstaina ekaa kertaa kattomaan onko ollut clomeista apua. Jänskättää, mitä siellä näkyy.....Onko edes mitään tapahtunut.

Mites meidän Miranda ja JJ-t?? Teillä alkaa olla päivät lopuillaan tästä kierrosta. :heart: Plussaonnea sinnepäin!! :flower: :flower:

Jaksuja kaikille, ja nauttikaahan keleistä, nyt kun niitä on. Ite kävin rullistelemassa tuon Jyväsjärven ympäri. Kyllä teki hyvää....Nyt yöksi töihin.
 
Kiitos onnen toivotuksista
niitä kyllä tarvitaan :)

Mua on alkanut todella pelottaa että jospa niitä "kultaisia aikoja" ei tulekkaan ja mies ottaa asian jotenkin niin... Että jos lapsia ei saada niin voidaan sitten yhdessä tehdä kaikenlaista lähteä matkustelemaan ja asumaan vaikka ulkomaille kerätä muunlaisia kokemuksia ollaan yhdessä meidän pieni perhe...

Olisihan sekin toisaalta elämää mutta pelottaa... etten tunne elämääni sitten onnistuneeksi ja samalla tunnen pilanneeni myös mieheni elämän (en voi antaa hänelle sitä mistä hän on aina haaveillut) Olisimpa tiennyt lapsettomuudesta jo aiemmin niin hänellä olisi ollut mahdollisuus lähteä jos hän olisi halunnut...

ja joskus mietin että hänellä varmaan olisi jo lapsia jos emme olisi alkaneet seurustella.

synkkiä ajatuksia.
 
Tähtisäde
:wave: kaikille!

Tervetuloa uusille palstalaisille! Toivotan teille kuten kaikille muillekin täällä lyhyttä mutta riemukasta visiittiä meidän parissa.

Voisiko joku päivittää mulle kp 2/25-26. Nyt sitten alkaa kolmas Clomikierto, edelliset kaksi eivät ole tehonneet, joten katsotaan miten nyt käy tällä kertaa. En ainakaan enää odota mitään ihmeitä... 8.8 olisi sitten ultra, joten jään sitä nyt jännäilemään...
 
Risukasa: Mitäh??? Mä olen syönyt pellavansiemeniä salaatissa :x Pitänee jatkossa jättää ne pois :saint:

Inkku: :hug: Selkeästi sulla menossa synkkä päivä. Noita on aina välillä, mutta sitten se taas helpottaa ja maailma näyttää vähän aurinkoisemmalta. Mua kanssa pelottaa se että elämästä jää jotain puuttumaan, että siitä ei tule niinkuin kokonaista jos ei saa lasta.

Tähtisäde: :hug: voimia uuteen kiertoon.

).( Meille tuli tänään infektioverikokeiden tulokset ja kaikki olivat negatiivisia eli sen puolesta kaikki kunnossa. No, en kyllä uskonutkaan että sieltä mitään kuppaa nyt löytyisi mutta kuitenkin.

Niin ja kävin muuten kirjastossa tutkimassa noita lapsettomuus kirjoja ja lainasin sen "Haikara lentää ohi" saapi nähdä millainen se on. Ai juu se vielä piti sanoa että saattaapi olla että lähdetään huomenna kesälomareissuun niin että elkää ihmetelkö jos mua ei hetkeen näy =)
 
Veena, jostain endonhoito-ohjeista luin että miten ruokavaliolla vois vaikuttaa asiaan.. mutta siis jos ne tuhoo sitä liikaa limakalvon suonistoo niin kai samalla sitä tarpeellistakin, ehkä toi on se syy miks kielletty raskausaikana?, niin päättelin että eihän sitä kannata raskaaksyrittäessä noin hoitaa, huonontaa vaan muutenki jo ohutta limakalvoo!?

Oon nyt ajankuluks lueskellu vaan jotain ikiaikasia salkkarikirjoja :p Joskus noita lapsettomuusaiheisia on kirjastossa tullu selailtua, mutta en tiedä mikä kynnys niitä on ollu lainata, tuntunu että tyyppi tiskillä kattos että aijaa, tollako on sellasia ongelmia :ashamed: ja pelkää kans että niistä vois tulla entistä pahempi ja epätoivosempi mieli.

).( Outoo että tissit alko aristuun jo kp16 ja nyt on jo selkeesti kipeet.. taitaa tulla siis nopee kierto tällä kertaa. |O inhottavaa jomotusta oli viime yönä, siellä se endo rehottaa ja elää omaa elämäänsä :(
 
Moikka kaikille!

Oltiin tänään siellä suunnittelu käynnillä TAYS:sissa ja hommat lähti sitten samantien hurjaa vauhtia käyntiin!!! Ihan hirvittää :D Elikkäs tänään kp 26 pistin Procren depotin, jolla jarruitetaan mun omaa hormooni toimintaa ja nyt sitten odotellaan kuukautisia. Kuukautisten jälkeen ruvetaan sitten kasvattelemaan muniksia pistoksilla. Eli pitkällä kaavalla mennään ja siirto sijoittuu johonkin viikolle 35, 36, 37 riippuen aivan siitä miten mun kuukautiset nyt sitten tulee, niillä kun on aina tapana temppuilla . :kieh:
APUA :D Hirvittää ihan kamalasti, siis hyvällä tavalla. Tätä on odotettu jo kaksi ja puoli vuotta ja nyt sitten H-hetki on käsillä... jännittää ihan kamalasti. En ymmärrä miten pysyn selväjärkisenä :LOL:
Nyt sitten jäädään vain odottelemaan niitä mummo oireita, joita tuo jarruaine saattaa hyvinkin tuoda :LOL:
 
Veena: Hauskaa lomaa! Kerro sitten, millainen tuo kirja on, siis onko lukemisen arvoinen.

Tänään saatiin aika Väestöliittoon parin viikon päähän. Kivaa! Olen vähän samoissa fiiliksissä kuin Maricce, että ihanaa kun jotain vihdoin tapahtuu, vaikka meidän kohdalla ei hoidoista olekaan kyse vaan toistaiseksi ainakin pelkistä tutkimuksista.
 
Andala, päästään ehkä alotteleen hoitoja samoihin aikoihin (syys-lokakuussa) jos niihin päädytte ;) meillä tutkittiin jo viime syksynä, ja niihin meni vaan kuukaus! Voi tosin olla että mut laitetaan laparoskopian kautta, mutta onhan sekin varsinaisen syyn hoitoo, jospa parantas ite hoitojen onnistumismahdollisuutta =)

Tähtisäde :hug:

Mariccelle myös b :) d hoitoon!!
 
Risukasa: Jeps! Luulen ettei meilläkään hirveästi tuon kauempaa voi niissä tutkimuksissa mennä, kunhan ne nyt vain saadaan alkuun. Tosin en vielä yhtään tiedä hoidoista sitten. Riippuu niin paljon siitä, mikä on vikana. Voi olla, että jos vikaa ei löydy, jatketaan luomuyritystä, tai sitten jos löytyy jotain kamalaa vikaa, niin luovutaan koko asiasta. Oikeastaan en osaa sanoa vielä yhtään. Täytyy nyt ensin kuulla niitä lääkäreitä ja niiden mielipiteitä, niin sitten ehkä ymmärtää ja osaa ajatella kaikkea vähän paremmin. Onnea kovasti teille hoitoihin! :heart:
 
Terveisiä kaikille lomaltani! :flower: , täältä taustalta.

Pikkasen jo jännittää, tänään kp 29/27-30, mutta en kuitenkaan usko, että ihme olisi tapahtunut! :ashamed: :heart:

PlussailuOnnea koko pinolle! :flower: ++++++++++++++++++++++++ :heart: :whistle:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Rva Pikkumyy :wave: pitkästä aikaa! Ihan oikeella kesälomallako vai vaan pinosta lomalla? B)
Toivotaan että ON tapahtunu +++++++ :heart:

Omalla kohdalla en taaskaan jaksa uskoo ihmeitä tapahtuneen :headwall: muille sensijaan ne tuntuu aina olevan paljo mahdollisempia ;) :LOL:

 
tao
Heipat kaikille !
Oli aiemmin tuolla puhetta siitä kelan maksukatosta. Eli jos yleensä jo ekassa hoidossa menee se katto täyteen, mutta hoito on vasta marraskuussa, niin jos seuraava hoito on tammikuussa, niin joutuuko uudelleen aloittamaan alusta sen kerryttämisen ? Eli onko vuoden vaihtuminen se, milloin nollaantuu ?? Vai vuosi siitä ekasta hoidosta eteenpäin ?
Toivottavasti joku ymmärtää mitä yritän tarkoittaa ja kysyä... ja voisi vastata, kiitos !

Itselläni kriittiset päivät menossa, eli menkkaränkkä voi tulla lähiaikoina, jos clomeista ei ole ollut apua. Samoilla linjoilla R.Pikkumyyn ja risukasan kanssa tuossa ihmeen tapahtumisessa.
Mariccellahan homma lähti vauhdilla käyntiin, hieno homma ! Toivotaan että sujuu samalla vauhdilla ja hyvillä tuloksilla loppuun asti.
Jospa meillä kaikilla rupeaisi nyt tapahtumaan, kun klinikoiltakin rupeaa kesälomat olemaan ohi ja hoidot pääsee jatkumaan. Toivottavasti vilkas ja plussaava syksy edessä.
 
Ittekseni täällä höpisen..
mutta tänään tulee inhimillisessä tekijässä (uusinta), kuinka syöpä voi viedä kohdunkin.. pitäs kai vaan osata olla tyytyväinen että itellä on sentään kaikki elimet vielä tallella ja periaattellinen mahdollisuus raskauteen...:)
(Mun jääkaapin ovessa mielestäni hyvä mietelause: )
~ Itkin, kun minulla ei ollut kenkiä. Sitten näin ihmisen, jolla ei ollut jalkoja.. ~

***
Kauhee muuten se Kangasniemen hukkumistapaus :'( että miten voikaan ne vaunut sillain alkaa liikkua veteen!! Ja ne oli vielä "osannu" mutkitella parin puunki väleistä, eikä ollu pysäyttäny,.. :eek: Järkyttävää, mitä kaikkee voi sattua..

Kaupassa näin tänään niin sulosen, noin 1-2 vuotiaan nappisilmälapsen ostoskärryssä, eikä vanhempia näkyny missään :eek: ? ja se katto mua virnistellen, arvatkaa oisko tehny mieli koppasta se kainaloon :heart: :LOL:
 
Huomenia , tulin kurkkaamaan! :flower:
Minulla auennut jo kp 30/27-30 aamu, ompa outoa, menkkoja ei vieläkään näy, mutta saattavathan ne yllättää minä hetkenä tahansa! :headwall:

"oireita" kyllä alkaa olla myös muun kuin menkkojen suhteen, mutta katsotaan! :heart:

PlussailuOnnea edelleen pinoon! :heart: :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
tao
Kiitti risukasa linkistä, näyttää siltä että aina kalenterivuosi ja sitten katkeaa, voi hitsi.

Mulle voi laittaa kp 1, sillä aamulla oli tullut täti käymään viikonmittaisella "lomallaan". Ois kyllä saanut pysyä poissa, unohtu panna ovi lukkoon...

Peukut pystyyn Rouva Pikkumyylle !!!!!!!!!!!!!!!
 
Heippa Hei!!

Iloisia uutisia!! Eka clomisatsi napsittu, tänään oli ultra, kp10. Vas puolella 1 hyvä johtofollikkeli, oikealla muutama pienempi munasolu, jotka ei tälle kierrolle kerkeä.

Kohdun limakalvo oli lääkärin mielestä normaali. No, nyt sitten sunnuntaille tai maanantaille se ennusteli ovulaatiota. Pitänee pöllyyttää peittoa oikein urakalla. :LOL:

Ukolle soitin töihin, se oli ihan mielissään.....Ihanaa että jotain edes tapahtuu, vaikka sinänsä itse raskaudesta ei ole tietookaan. Mahiksethan kuitenkin on vissiin 20-30% luokkaa, vaikka munis irtoiskin.

Jänskättää niin vietävästi. Huh. No, aika näyttää, mitä tästä tulee.

Tsemppiä kaikille, toivottavasti meistä joku edes kohta sais sen kauan kaivatun plussan!!
:heart: :heart:
 
tao :hug:

Justiina80, aina se tekee hyvän mielen kun varmuudella ainakin jossain kohtaa toimii! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Justiina80:
Tsemppiä kaikille, toivottavasti meistä joku edes kohta sais sen kauan kaivatun plussan!!
:heart: :heart:
Eiköhän Rouva Pikkumyyltä tuu kohta uutisia, ja ehkä JJ-t muistaa informoida meitäkin (oon kurkkinu muista pinoista..), jahka asia varmistuu.. :whistle:
 

Yhteistyössä