ODOTUKSEN ODOTTAJAT 2010

Heipähei Odotuksen odottajat! Minusta ei olekaan kuulunut aikoihin ja olinkin yllättynyt että olin vielä toivojissa enkä taustalla, kuten luulin. Mulle on tehnyt tosi hyvää olla poissa täältä, siis koko kaksplussasta...

Tänään plussakin pärähti testiin!!! Tosin se on vaan haalea viiva apteekin omalla, mutta silti!!! :heart: Lapsettomuutta takana about 2,5v. Mulla on taustalla kemiallisia raskauksia useita= tunnen kiinnittymisen, ehtii tulla jotain oireita, mutta jotka loppuu ja sit alkaakin vuoto vaikka hamuja oon silloin saanut.

Nyt siis menkat 3pv myöhässä(nostatteko hattua että testasin vasta nyt? ;)), oireet vaan lisääntyy ja saa luvan lisääntyä vielä sen 36viikkoa, heh!

Hitsi kun en pysty laittamaan kuvaa viivasta, se on siis vaalea, aivan selvästi näkyvä, eli ei sellanen mitä joutuu eri valoissa peilailemaan :LOL: . Pitää varmaan testata ylihuomenna uudestaan...

Pahoittelut teille kaikille joilla plussa on vielä tulematta, tiedän miten ikävä sitä on odotella. Mulla on muuten PCO(vaikkakin ovuloin) ja miehen siittiöt ei täydellisiä, mutta ilman hoitojakin tapahtuu ihmeitä! Toivotaan et pikkuinen pysyy kyydissä, pelko ja innostuneisuus kulkee kyllä nyt aika lailla käsi kädessä.
 
Raporttia UÄ:stä: 5 rakkulaa näkyi, joten pelissä ollaan vielä mukana, vaikka vaste onkin pienenlainen. Annosta korotettiin 300 yksikköön Menopuria. Huomenna sitten uudelleen ultrataan, toivottovasti rakkulat innostuvat kasvaman kunnollisen kokoisiksi.

Onko teillä muilla tullut pää kipeäksi tässä alkuvaiheessa IVF-hoitoa? Mulla on ollut kaamea jysäri joka aamu herätessä. Voi olla tietysti niskat muuten vaan jumissa kun väkisin tulee vähän jännitettyä...

Estelle: Ihana kuulla ja tsemppiä pienelle maailmaan yrittäjälle! Ja tosiaan hatunnosto testausmaltista =)
 
Suprecur aloitettu eli hoito alkoi vihdoinkin. Meneehän tässä vielä kuukausi ennen kuin siirtoon päästään, jos päästään. Mahtava olo että jotain vihdoinkin tapahtuu! Jonotettiin Oysiin 8 kuukautta. Mutta itselle se oli ihan vapauttavaa aikaa, kun sai miettiä muita asioita. Mies oli enemmän siinä epätoivon alhossa, missä itse olin noin vuosi sitten. Lähipiirissä syntyy/on syntynyt noin miljoona vauvaa lähiaikoina. Raskasta seurata vierestä ja hoitaa niitä ihania pieniä..

Onnea Estelle! Luot toivoa meille muillekin. Tarrasukkia pienoiselle! :heart: Ja tosiaan hatunnosto maltista! Itelläni ei sitä ole. :LOL:

kaz: Etkö oikeasti aio testata? Sulla on rautaiset hermot! Ite en pystyis tuohon. Peukut pystyyn että Luget tekee vain tehtävänsä eivätkä turhaan pidennä kiertoa..
 
Minäkin voisin liittyä pinoilemaan, kirjoittelen myös tuolla kauan esikoista yrittäneiden pinossa.
Taustoja sen verran et ehkäisyt on jätetty 05/07 pois ja alku meni tjottaillessa. Meillä ollaan kärsitty myös haluttomuudesta, joka osaltaa venytti tutkimuksia aloittamista. Maaliskuussa 09 häämatkan ja loputtomalta tuntuvien pettymysten jälkeen soitin ajan tk:seen tutkimusten aloittamista varten. Toukokuussa perustutkimukset (ok) ja lähete oysiin. Syyskuuksi sainkin ajan munatorvien aukiolotutkimukseen, jossa näkyi iso 11mm endopesäke vasemmassa munasarjassa. Tosin olin jo epäillytkin omaavani endoa kk kipujen perusteella.
Endon ja miehen sperma vasta-aineiden takia meille suositeltiin hoidoksi suoraan IVF. Ensimmäinen hoito on tulossa huhtikuussa. Odotan jo innolla että päästäisiin vihdoin milten 3 vuoden odotuksen jälkeen tositoimiin.

Tsemppiä kaikille ja Onnea Estelle :heart:
 
kaz
Keskiviikko 6.1.



TOIVOJAT

Myyrä-2..........4v.............IVF, menopur................................6/28
Sannuli-81.....10/07......3.IVF km10/09....pas 01/10..........11/30
Annabell-77..................clomit.....1. IVF tulossa.................15
Minky..............1,5v., km10/08, tm3/09, km8/09................21/28-32
bubbeli.............1.IUI 10/09(nega).... terolut .....................25/28-38
kirma.............09/06.....ku10/07, 3.IVF viikko 4....................27/n.28
Mandalay........06/06................1. IVF...................................?
Vadelmaunelma 08/07...1IVF/ICSI km 10/09, 1. PAS 01/10..?
Shenda81......08/08........toinen....Luomu.........................?
Helmiina78.....2,5v ........1 IVF,2PAS..................................?
Ibu................07/08 .......clomifen......................................?
Elli82.............2v.............clomifen......................................?
Milli81............05/07..........1. IVF tulossa...........................?


Piinailijat
kaz...............07/08....2.iui,clomit,puregon,pregnyl,luget....pp16



Taustailijat

Irene80.............6/06................1.ivf/icsi, km5/09
möhköfanttis.....pian 3v.,..........hoidot alkaa
Relish................yli 2v...............5.IUI tulossa
maikkis123........02/08, km 09/08.......
UniUnna....................................clomifen

PLUSSAT 2010

01/10 estelle............05/07.......luget, tutkimukset, luomu




 
Veenaaaaa!!!
Isot halaukset sinne, pikkumuru on onnellisesti maalimassa! Isot onnentoivotukset kaverille :heart:
Tiinulu81, sinun onnittelusi jäi tuonne edelliselle sivulle (jos satut näillä sivuilla pyörimään) ;)

millis1981, kiitos muistamisesta ja kovasti onnea sinulle viimeisille päiville ja siihen itse urakkaan ;)

estelle, vautsi wau!! :hug: Onnea kovasti teille matkaan!
Jo toinen ylläripylläri :eek:

mandalay, huh, mä olenkin kuullut noista oyssin superjonoista! Mutta silti siellä on asiat paremmin kuin täällä meillä, meillä lapsettomuuspoli on kiinni vielä helmikuun, ollut jo kesälomilta asti :headwall: Peukkuja sinulle jatkoon!

milli81 :wave:

myyrä-2, mulle ainakin menopurista tuli kauhee migreeni. Että johtuiskohan siitä? Ultrakuulumisia odottelen!

kaz, sulla on lehmän hermot :eek:

).( Lääkäri kirjoitti papereihinsa suunnittelukäynnillä, että mun menkat alkaa tänään :/ Arvaatte varmaan ettei sitten tietenkään mitään näy. Onneks on tiedossa, että lamautuspiikki voi pitentää kiertoa. Raskausmahdollisuuttakaan mun ei tarvii pelätä, ovisaika pidettiin miehen kanssa jalat ristissä ;) Eka kerta yli kolmeen vuoteen :LOL:
 
Olemme yrittäneet nyt 7 kk ja ei kuulu clomesita ja femareista huolimatta. Nyt piti sit olla tammikuussa IVF ja pistokset alkoikin, mutta vain yksi munarakkula oli näkyvissä ensimmäisessä ultrassa ja siksi lopetettiin hoidot kesken. Nyt sit seuraavista kuukautisista alkaa uudella lääkityksellä pistokset ja femar päälle,jos tämä tuottaisi tulosta jonkinlaista. Pitänee katsoa tämä kk vielä kun tosiaan pistokset alla, ettei sitten ihan luomuyrittämällä lähde raskaus käyntiin. En usko ja ajatuset jo tulevissa pistoksissa.
Olen siis kolmen lapsen 40v äiti uudessa liitossa. Vanhemmat lapset jo 14 ja15 ja vuoden ikäinen enkeli-poika :( Tämän takia olemme vielä yrittämässä näin vanhempana pienokaista.
 
Kirma Tsemppiä kuukautisten odotteluun (on tää yhtä odotuksen odotuksen odotusta)! Mulla on ollut aikaisemminkin Menopuria, mutta ei näin isoa annosta, ehkäpä se on sitten se. No, eipä tässä muu auta kuin napata buranaa.

Rakkuloita oli nyt ultrassa muutama enemmän, mutta pieniä vielä ovat. Jarrutuspiikin aloitan tänään ja seuraava katselmointi on sitten maanantaina. Eli keräys on aikaisintaan keskiviikkona ensi viikolla.

Sela Osanotto lapsen menetyksen vuoksi :heart: ja tsemppiä seuraavaan hoitoon (mullakin ensimmäinen IVF kariutui, kun munasoluja ei tullut riittävästi, nyt on uusi yritys päällä)
 
kaz: Pahoittelut! :hug: Inssit on valitettavan tehottomia. :( Itellä harmitti ihan hirveästi silloin kun lääkäri nostatti toiveet korkealle ekaan ja tokaankin inssiin (ollaan selittämättömiä ). Kolmannessa inssissä oli eri lääkäri joka jo silloin toimenpiteessä sanoi että sitten kannattaa mennä IVF-hoitoon, ihan vaan mielenkiinnostakin. :(

sela Näin sinut tuolla Vauva-lehden puolella ja ajattelin vinkata että tule tänne, mutta en voinut kirjautua sisään! Ne on kyllä pilanneet sen palstan nuilla teknisillä ongelmilla.. Tsemppiä seuraavaan hoitoon!

Tsemppiä kaikille! :flower:
 
Maanantai 11.1.[/b]



TOIVOJAT

kirma.............09/06.....ku10/07, 3.IVF viikko 4....................2/n.28
kaz...............07/08....3.iui,clomit,puregon,pregnyl,luget...5/
Myyrä-2..........4v.............IVF, menopur...........................11/28
Sannuli-81.....10/07......3.IVF km10/09....pas 01/10..........16/30
Minky..............1,5v., km10/08, tm3/09, km8/09................26/28-32
bubbeli.............1.IUI 10/09(nega).... terolut .....................30/28-38
Mandalay........06/06................1. IVF...................................?
Vadelmaunelma 08/07...1IVF/ICSI km 10/09, 1. PAS 01/10..?
Shenda81......08/08........toinen...2.IVF.........................?
Helmiina78.....2,5v ........1 IVF,2PAS..................................?
Ibu................07/08 .......clomifen......................................?
Elli82.............2v.............clomifen......................................?
Milli81............05/07..........1. IVF tulossa...........................?
sela................7kk............IVF.........................................?

Piinailijat

Annabell-77.................luomu.....1. IVF tulossa..........pp2



Taustailijat

Irene80.............6/06................1.ivf/icsi, km5/09
möhköfanttis.....pian 3v.,..........hoidot alkaa
Relish................yli 2v...............5.IUI tulossa
maikkis123........02/08, km 09/08.......
UniUnna....................................clomifen

PLUSSAT 2010

01/10 estelle............05/07...... tutkimukset, luomu




 
reseptit kirjeessä millä sittenjatketaan jos tää luoja ei suo meille tässä kuussa vileä plussaa. Ihan ensiksi bogaillaan ovista mikä pitäisi ihan muutaman päivän sisällä tulla, tuntemukset on ainakin sellaiset.
Ihmettelin kyllä tuota ku tuntuu molemmin puolin ja vain oikealla pitäisi olla munasolu kypsymässä...hmmm...mitenhän sekin mahtanee mennä.
resepteissä tosiaan lukee että kp 2-6 Pergoveris 300 yksikköä/päivä ja Femaria kp 2-6 2 tablettia/päivä.
Huh, tuntuu hurjalta annokselta, mut ei kai siin auta ku pistää nahkaan ja poskeen vaan määrätyt tropit jos sitä lisääntyä tahtoo.

Mandalay Nii, kiva kun ajattelit vinkata . Täällä nyt sitä ollaan ja niin kauan kun mahdollinen masuasukki putkahtaa elävänä maailmaan.
Anteeksi, sana elävänä,mut se kuuluu minun sanavarastoon vauvojen syntymästä puhuttaessa.
 
Ibu ollaan OYS:ssä hoidoissa. Mulla nyt toinen kuuri takana, ekasta ei tosin ollu vaikutusta ku annos liian pieni.

Sunnunaina tulee 14 vrk:tta oviksesta ja nyt sitten jo ihan vainoharhaisena kuulostelen oloani enteileekö menkkojen alkamista. Välillä on juilinu alavatsaa kummasti ja väsyttänytki on kamalasti, joka ilta tällä viiikolla menny viimestään puoli yheksältä nukkumaan :D voipi tietenki johtua tuosta kauheesta pakkasestta ja pimiästä että väsyttää, mutta ainahan sitä tuppaa kuvittelemaan muuta :(

kaz :hug:

estelle paljon onnea plussasta =)
 
Hello! Kiitos kaikille onnittelijoille! Noita lugeja (mitkä mainitaan listassa) meillä ei ollut ollut enää pitkään aikaan käytössä, mutta oli tuossa keväällä/kesällä ja auttoivat todella endo-oireisiin. Tsemppiä teille kaikille, onnea hoitoihin ja jaksamista!!!

T.Estelle rv5+0
 
En tiiä onko Suprecurin vaikutusta, mutta ihme kyräilyolo on koko ajan. Ennustelen jotenkin kaikkea ikävää ja oikein odotan että kamalia asioita tapahtuis ja sais huutaa ja raivota tai itkeä tai mököttää tms.. Ei oo paljoa nautintoa asioissa mistä normaalisti tykkään... No onneksi enää 4 viikkoa jäljellä. Hermostunut ja ärtynyt olo. En tosiaankaan odota innolla vaihevuosia.

Kirjoitin tänään miehelle kortin missä kerroin kaikkia kauniita asioita hänestä, esim. mistä olen ylpeä ja missä hän on hyvä ja miksi on minulle ihanin. luulen että saan itkun aikaiseksi kunhan hän sen lukee. JOtenki oli pakko kirjottaa, ku ei saa sanottua mitään nättiä, ku vaan kyräilen.. :/ Mites muilla nää henkiset olot? Onko omituisuuksia?

Listaan voi päivittää mun kohdalleni kiertopäivät 28/25-35
 

Yhteistyössä