Odottavan aika on pitkä.. (kaavinnasta)

Keskiviikkona np-ultrassa ei enää löydetty pieneltä sykettä.... n.kaksi viikkoa jo ollut menehtyneenä, kun kolme viikkoa sitten syke löytyi..

Tiistaille sain vasta kaavinta ajan ja tuntuu kamalan pitkältä ajalta odottaa, tuntuu ettei voi ajatelle tulevaisuutta ennen sitä...

Onko kaavinta kamalan kivulias, fyysisesti siis? Kestääkö jälkivuoto kauan? Tulevatko menkat kuinka pian sen jälkeen?

Niin monta asiaa jäi kysymättä kätilöltä, olin niin shokissa vielä, olisi mukavaa jos joku osaisi kertoa näissä mieltä painavissa asioissa.
 
Otan osaa... :hug:

Minulle tehtiin kaavinta +10 viikkoa sitten. Toimenpiteenä se ei ollut kummoinenkaan sehän tehdään nukutuksessa, joten et tiedä itse toimenpiteen tapahtuessa siitä mitään.

Jälkivuoto ja toipuminen mutenkin riippuu hyvin pitkälti tapauksesta ja tuurista. Mulla jälkivuoto meni ohi parissa päivässä. Muistaakseni normaali jälkivuoto on joku 2-10 päivää. Minulla ei ollut isompia fyysisiä kipuja enää operaation jälkeen kun vain ymmärsin ottaa rauhallisesti muutaman päivän. Yksilöllistä tämäkin...

Jälkihoito ohjeita kannattaa seurata huolellisesti mieluummin liian pitkään ja jälkitarkastukseen mennä ajallaan. Itse sain kohtutulehduksen vielä 5 viikkoa kaavinnan jälkeen ja lääkärit olivat sitä mieltä, että kaavinnasta se johtuu.

Menkat mulla alko tasan 3 viikkoa 6 päivää operaation jälkeen mutta sekin on yksilöllistä joillain voi mennä 8 viikkoakin. Mutta on kai aika tavallista, että vuoto tulee hiukan myöhästellen kohdun vaurioista riippuen normaalin kierron mukaan. (Tämä ei ollut tietoa.)

Ehkäisyn kanssa kannattaa myös olla takkana (jos haluja on) koska kohtu on nyt herkempi vastaanottamaan uuden asukkaan ja se ei olisi toivottavaa ennen kuin kohtu on toipunut raskaudesta ja kaavinnasta. Minulle lääkäri suositeli ainakin yhden kierron odottamista ennen uutta yritystä. Tämä ohje kyllä vaihtelee lääkäreittäin.

Henkisellä tasolla kokemus on tietysti kaikille täysin oman laisensa joten siihen en puutu sen enempää kuin että "lähetän" sinulle paljon voimia ja ison :hug:

...ja satat ehkä haluta vilkaista mitä kirjoitin E-EPAsta jos olo tuntuu sietämättömältä ja vaikkei tuntuisikaan.

Tässä minun ohjeitani sinulle ihan vaan omien kokemusteni pohjalta.
 
Tiedän tunteen... Mulla kans todettiin rv 12+ et sikiö on menehtynyt. Tämä oli tiistai, ja seuraavalle maanantaille sain ajan... Menin kuitenkin ennen, menin aamulla ja ottivat mut päivystyksenä samana päivänä. Tosin mulla sikiö vastasi rv11+0, että oli ollut n. 10pv kuolleena.

Kaavintä sinänsä oli nopeasti ohi, ja nukutuksessa tehtiin. Kauemmin odoteltiin että pillerit alkaa vaikuttaa jotka pehmentää kohdunkaulaa. Mulla toimenpide tehtiin eilen, ja nyt jälkivuoto on tosi vähäistä. Toivotaan siis et loppuu pian...

En huomannut katoa koska oot aloituksen tehnyt, mut... Voimia joka tapauksessa. :hug:

Ja jos tuntuu et halut kirjoitella, niin laita yytä... =) :hug:
 

Yhteistyössä