Odottaako mies kanssasi, entä miehen suku?

Mulla mies ainaki tähän asti hienosti "odottanut" mukana, josta ikionnellinen. Toivottavasti jaksaa loppuun asti ja olla oikeesti "kiinni" tässä perheessä myös lapsen synnyttyä :heart:

Miehen suku taas ei pahemmin, aika harvoin kysytään musta ja vaavista :/ ei edes tuleva mummo ole kovin innokas, vaikka kysyykin kuulema sillointällöin.

Mutta tärkein on tietty mies ja miehen tuki, onhan tää meidän juttu :wave: siis meille isoin.
 
odotusta loppusuoral
meillä on se tilanne että anoppi "haluaisi olla" enemmänkin innoissaan ja ostella kaikkea vauvalle ja olla enemmän tekemisissä jne. itse en kuitenkaan halua päästää häntä lähelle, ja se tuli alkuraskaudesta ehkä hieman liiankin tiukasti tehtyä selväksi.

hän on erittäin voimakastahtoinen nainen, ja oli pitkään "harmissaan" kun "vein" häneltä pojan. nyt kun lapset yhtä lukuunottamatta ovat jo avioituneet, on tilanne hiukan rauhoittunut, mutta edelleen hän yrittää toimia jonkinlaisena viestinviejänä esim minun ja toisen miniän kuulumisissa. vaikka siis ollaan tämän toisen miniän kanssa itsekin tekemisissä. välillä me vaihdetaan nopeasti tärkeimmät kuulumiset ihan vain siksi ettei anoppi "ehdi ensin", kun se niin tykkää huseerata uutisia eteenpäin (esim asumis-, työpaikka-, auto- yms jutut, mitä nyt yleensä ihmisten kanssa jutellaan, mutta anoppi pitää hirveän tärkeänä että meinaa haljeta onnesta jos kuulee jonkun meidän kuulumisen ennen muita)

muut miehen sukulaiset on ok, ja oon kiitollinen heiltä saamastani huomiosta ja lahjoista. he ei tee sitä niin hössöttäen

periaatteessa anoppi on muka-mukava mua kohtaan. mä en vaan kestä' sitä hössötystä. omalta äidiltä toivoo ja kestää enempi hassujakin yhteydenottoja

mies on ollut ihan lutuinen raskausaikana. on sopinut kesälomansa alkamaan lasketusta päivästä, niin isyyslomaa kattellaan sitte tarpeen mukaan myöhemmin, kun alkaa olla kiva liikuskellakin vauvan kanssa. ja uutta autoa kun koeajettiin, mies kävi kotona testaamassa että vaunut mahtuu takaluukkuun. siis tommoisia käytännönjuttuja koko ajan, mitä en välttämättä edes huomaa, mutta jotka tarkemmin ajateltuna ovat varsin tärkeitä juttuja.

ultrissa hän on ollu mukana (mulla on otettu niitä vähän enemmänkin kun on tehty kokoarviota yms), ja kyselee siellä vauva-asioita lääkäriltä. sama juttu neuvolassa. myös kotitöitä on mies alkanu tehä enempi.
 
Ei odota, eikä tule odottamaankaan. Juttelimme asiasta monen monta kertaa, että mitä jos jonain päivänä tulen raskaaksi, hän sanoi että tukee minua. Ja kuinkas kävikään... Tulin raskaaksi ja hän sanoi edelleen tukevansa, mutta parin päivän päästä ilmoitti ettei aio osallistua minun ja "pötkön" elämään. Ei haittaa, selviän yksin. Onneksi selvisi totuus hänestä. Ja elämä jatkuu.
 
Meillä mennään aika keskivertoa....noihin muihin kirjotuksiin verraten...! Nyt on toinen muksu tulossa ja ekalla mies kävi pari kertaa neuvolassa sekä kaikki ultrat oli mukana+ tietty synnytyksessä!
Nyt toisella ei ole käyny neuvolassa mutta kaikissa ultrissa on ollut kyllä mielenkiinnolla mukana...taitaa haaveissa olla poika tuon tytön jälkeen...
Mutta aika paljon pitää pyytää pysähtymään ja kuuntelemaan massuun tai kattoo esim. äitiyspakkauksenkuvia tms.!
En silti huolestus...koska mieskin kerran kysyi että mille ihmeelle se tuntuu kun se vauva siellä mahassa potkii...niiden on niin vaikee päästä perille siitä mitä me tunnetaan...
Vauvan hoidossa mies oli aika arka ja piti patistella vähän mut mitä vanhemmaks tyttö on tullu niin paremmin ne keskenään vehtaa......
Meillä huomasin et mies tunsi itsensä aika avuttomaksi itkevän vauvan kanssa...ymmärrettävää sinänsä, kun ei itse voi imettää...
Nyt miehellä aika tuore yritys joka vaatii todella paljon huomioo...mutta eiköhän me pärjäillä...

Mutta tsemppiä niille joilla ei sitä miehen pienintäkään tukea ole...koska joskus tuntuu et se pienkin apu on paikallaan pahaan paikkaan...
 
periaatteessa kyllä vaikka ei samankaton alla asuta. On se yhdessä ultrassa ollut mukana. Ei oikeen vaan tahdo asiasta puhuu. Aikas paljon sillä on omaa menoa ja ei oo aikaa kuunnella lapsestaa asioita. Nyt kysyin et haluaako se olla synnytyksessä mukana, joo kait. ei siit ota mitään selvää.

Helpompaa olisi olla suoraan yksin huoltaja lapsen isästä piittaamatta. Eläköön hän vapaata poikamies elämää.

Lapsen isään kovasti pettynyt...
 
Viola76
Äiti86 --> Ihan ku olisin omaa tekstiä lukenu. Mulla ihan sama tilanne, mies kävi kyllä ultrassa, mutta ei sitä vois nämä asiat vähempää kiinnostaa :(
Pettynyt olen kyllä, sen myönnän. Olis paljon mukavampaa pähkäillä yhdessä näitä asioita. Synnytykseen en tiedä edes pyydänkö häntä, kun ei enää olla juurikaan tekemisissä.
Kaverit ja juhlat kiinnostaa isää nyt enemmän ja pahoin pelkään että sama jatkuu vaikka lapsi syntyy. Ehkä siitä miehestä ei vaan ole isäksi.
Aika sulkeutunut se on myös ja tuskin on puhunutkaan tästä asiasta kuin korkeintaan parille kaverille. Välillä tunnen suunnatonta vihaa, että mikä oikeus miehellä on paeta kaikkea vastuuta, vaikka yhtälailla osallinen tilanteeseen!
Kuinka pitkällä sinun raskaus on? Mulla rv 19+1.
Koitetaan ajatella positiivisesti; miehiä tulee ja menee, mutta lapset pysyy :D =)
 
emmasofia harmaana
Meillä mies "osallistuu" mielestäni ihan riittävästi tähän odotusaikaan siten, että jaksaa kuunneella höpötyksiäni vauvahankinnoista ja kaikkeen siihen liittyvään mitä odotettavissa on... (esikoinen tulossa) Ei miesten kuulukkaan hössöttää asioista, kuten me naiset ehkä niin tehdään. Ei tulisi mieleenkään "huolia" miestä mukaan neuvolaan kuuntelemaan "alapää" asioista yms. Kahdessa ultrassa on ollut mukana taustalla katselemassa ja vauvahankintoihin on vaikuttanut ihan riittävästi, kun sai valita mieleisensä vaunut joita "äijäkin" kehtaa töniä... ei halua puuttua muuhun, enkä todellakaan sitä edes odota!!!!
Älkää hyvät naiset ahdistako miehiänne nurkkaan pakottamalla niitä vauvahössötyksiin, se on varmin keino joutua yksinhuoltajaksi...
 
Krisse80
Miehen suku se vasta odottaakin, tosin onneksi nyt tokalla kertaa vähä rauahllisemmin, ku ekalla kertaa. :p

Mies suhtautuu asioihin omaan tapaansa järkevästi, kuten itsekin. Vähä silleen, et eipä oo maailman suurin ihme oottaa vauvaa, mutta ihan tuo mukana elää sen verran ku musta tarviikin. Enpä hössöttele paljo itekään...
 

Yhteistyössä