odotan neljättä lasta, miksi ihmisten kommentit on niin ilkeitä...

• Viestiketjun aloittaja muorii
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tiedän että "vika" on minussa mutta ensimmäisenä ajattelisin että jaahas, taas lisäännytään että saadaan kotona olla. En ehkä osaisi spontaanisti edes onnitella, mutta en sanoisi kyllä mitään pahaakaan.

(viiden) neljän äiti
mä kans odotan neljättä. 3 edellistä poikia ja AINA kaikki TUNTEMATTOMAT kysyy että kumpi sieltä ny on tulossa ja kun vastaan että veljessarja jatkuu :) niin ihmisten kommentit: " Eikä!" tai "Voi, olispa ny tyttö tullu". Siis mitä V*ttua?! Vastaan aina niille vaan, että ihan hyvä että poika tulee, eipä se tyttö tässä pärjäis :D
En ymmärrä miks tuntemattomat ihmiset käyttäytyy tolla tavalla. Ärsyttävää...

Kyllä se tyttö pärjäisi:). Itse sain kolmen pojan jälkeen tyttären ja ihmiset huokaisi helpotuksesta, että nyt se loppui:)
Arvata saattaa ihmetystä, kun aloin odottaa viidettä. Ihana poika sieltä syntyi, vuosia tyttären jälkeen, iltatähteni.

"vieras"
Mä vedän varmaan pohjat :) Mulla on kaksi lasta yli 4v ikäerolla ja kun lapset oli 3v ja 7v, niin työkaveri haukkoi henkeään että "kaks lasta! miten ihmeessä sä jaksat ja jakaudut kaikkeen" :) Hänellä toki on vain yksi. Hänelle jo sen yhden lapsen+työn yhteen sovittaminen on kuulemma urakka.

"a.p"
[QUOTE="vieras";26308944]Mä ymmärrän kauhistelun vain jos lapsia hoidatetaan niillä kauhistelijoilla...[/QUOTE]

sepä se, kun lapset on aina hoidettu ilman ulkopuolista apua. ikinä eivät ole esim. yökylässä olleet ja en ole tästäkään edes ikinä valittanut mitään...vaikka toki valehtelisin jos sanoisin etten koskaan vapaailtaa olisi miehen kanssa kaksin halunnut :)

(viiden) neljän äiti
[QUOTE="vieras";26308596]Tiedän että "vika" on minussa mutta ensimmäisenä ajattelisin että jaahas, taas lisäännytään että saadaan kotona olla. En ehkä osaisi spontaanisti edes onnitella, mutta en sanoisi kyllä mitään pahaakaan.[/QUOTE]

Mitäs olet mieltä, kun lapsilla useampi vuosi ikäeroa ja aina välillää töissäkin?
Täällä lapsia 3-vuosikymmenellä, (5) 4 yhteensä.

Yritettiin raskautta kauan, henkisille äärirajoille saakka ja kun tärppäsi niin joka toinen kyseli, että oliko vahinko. Eihän se ollut heidän vikansa, että meillä sattui niin ettei todellakaan tullut vahingossa... Mutta olen kyllä itse kovasti yrittänyt keksiä jotain mukavampaa sanottavaa, tästä kokemuksesta viisastuneena.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja (viiden) neljän äiti;26309005:
Mitäs olet mieltä, kun lapsilla useampi vuosi ikäeroa ja aina välillää töissäkin?
Täällä lapsia 3-vuosikymmenellä, (5) 4 yhteensä.
Ajattelen että haluavat paljon lapsia tai vahinkoja. Joo, tiedän ettei ole mitään logiikkaa näissä ajatuksissa mutta minkä sitä tunteilleen voi...

"vieras"
No jotkut ihmiset nyt vain ovat idioottimaisia törppöjä, ei sille oikein mitään voi. Itselle nousee vain valtava myötähäpeä kun joku ehkä suht vieraskin alkaa toisten ehkäisyasioista utelemaan. Ei ole pöljyydellä rajoja.

Tuttavapariskunnalla on 8 tytärtä, 9. lapsi oli poika. En todella halua edes tietää mitä kaikkea törppöä heille on asiasta sanottu.

"vieras"
Eka raskaus ei aiheuttanut mitään reaktioita,tokasta jopa hieman onniteltiin.Kolmas oli joko taas,meinaat sitten maailman täyttää,äiti ja anoppi oli sitä mieltä että abortti pitää tehdä.Neljäs oli että abortti,meinaat sitten uskovaiseksi alkaa jne..

"vieras"
[QUOTE="vieras";26309372]No jotkut ihmiset nyt vain ovat idioottimaisia törppöjä, ei sille oikein mitään voi. Itselle nousee vain valtava myötähäpeä kun joku ehkä suht vieraskin alkaa toisten ehkäisyasioista utelemaan. Ei ole pöljyydellä rajoja.

Tuttavapariskunnalla on 8 tytärtä, 9. lapsi oli poika. En todella halua edes tietää mitä kaikkea törppöä heille on asiasta sanottu.[/QUOTE]

Samoin ystävälläni on eka 9poikaa ja saivat sitten kaks tyttöä. Kuulin että heille odotetaan uutta perheen jäsentä. arvatakki saattaa että kommentteja satelee...

Yhteistyössä