OAS

Kertokaa kokemuksia oas:ssa synnyttämisestä. Ihan kaikki kiinnostaa, positiivisia tai negativisia kokemuksia.. Minkä kokoiset huoneet siellä on, onko vauvat koko ajan vierihoidossa? Millaista henkilökuntaa? Millaiset vierailuajat, saako isä käydä katsomassa äitä ja vauvaa million vain?

Kiitos :flower:
 
Tarkoitathan oulaskangasta.. itse synnytin siellä elokuussa ja jos kaikki menee hyvin menen uudestaan elo-syyskuun vaihteessa... Minulla ei ole kyllä mitn negatiivista, kiva paikka.. olin siellä useampaan otteseen ku minulla oli raskausmyrkytys.. joten opin tuntemaan hoitajat ja lääkärit.. apu on lähellä.. vauvan voi viedä vauvalaan aina kun sitä tuntuu.. itsellä oli viimesen yön vauva vieressä.. mut muut yöt oli vauvalassa.. mutta päivät oli minulla.. osa hoitajista ovat aika suorasanaisia mutta ei heitä kannata ottaa vakavasti.. kätilöt olivat ystävällisiä ja mukavia.. osa ihmistä moittii sitä paikkaa mut on paljon jotka kehuvat,.,. hyvä paikka synnyttää.. huoneet ovat 3 hengen ja perhehhuoneita pari ja sitten on 2 hengen huoneita ja yhenhengen.. mutta normi synnyttäneet ovat siinä 3 hengen huoneissa jos ei mene perhehuonesee...sillon ku itse olin synnyttämässä.-. ei ollut paljoa muita, rauhallista oli.. mies kävi joka päivä katsomassa ja vierailuaikakin on mutta ei sitä aina toteudeta.. semppiä vaan synnytykseen
 
Toiset tykkää, toiset ei. itse en! En enään koskaan mene kyseiseen paikkaan synnyttämään, koska vaihtoehtona on myös kokkola. joka mielestäni oli paljon paljon parempi ja ennenkaikkea viihtyisämpi paikka!
Sehän riippuu täysin hekilökunnasta. itselleni sattui oulaisissa kaamea kätilö ja kiukkuiset hoitajat. lisäksi vielä ruuhka, ja synnytin oulaskankaalla käytävällä verhon takana...
 
lisäys vielä edelliseen.. kaikenlisäksi synnytykseni oli ns. itsepalvelusynnytys. Kätilöllä ei ollut aikaa, ja tuntui ettei häntä edes kiinnostanut koko synnytykseni. Yhdessävälissä ponnistusvaiheessa hän sanoi jotenkin että: pukkaappa se kakara nyt ulos, ei tässä minulla ole kokopäivää aikaa... (olin kaikenlisäksi tuolloin ensisynnyttäjä)


 
olipas ihmeellistä käytöstä.. mulle sattu onneksi mukava kätilö ja samana päivänä ei syntynyt muita lapsia... mut toisaalta kannattaa mennä avarin silmin eikä kuunnella kommentteja.. toiset erimieltä ja toiset erimieltä.. mut sisko joka synnyttäny ouksissa ja oulaskankalla nii paljo mielummin synnyttää oulaskankaalla.
 

Yhteistyössä