Nyyh! Nyt loppui imetys :(

Kotilohikäärme

Aktiivinen jäsen
20.07.2009
7 181
1
36
korpimännikkö Uudellamaalla
Poika saa niin hirveät mahakivut mun antibioottikuurista etten uskalla hetkeen imettää vaikka ne lääkkeet vaihtaiskin. Ja toisaalta, onhan se jo 10kk ja semmoinen yösyöppö että ehkä nyt on jo aikakin :(
Harmittaa vaan.

Enkä oikein tiedä mitä ihmettä mä sille nyt syötän ja juotan. Juuri ja juuri tuttipullon hyväksyy, nokkamukeja ym. ei, mutta eiköhän se totu.

Ja voiko tota Nutrilon omneota antaa kylmänä vai pitääkö se aina lämmittää? Ostin joskus varamaidot jauheena kun muuten ne vaan vanheni aina tai meni viemäristä alas kun pikkuherra ei sallinut maistaakaan.

meillä sama ongelma. meillä ei huoli tuttipulloa, mukista ilman nokkaa ottaa muutamia hörppyjä. En tiedä miten tuo lapsi saa riittävästi nestettä. vinkkejä. kyseessä 10kk ikäinen. imetys loppuu pian, koska en jaksa enää tunnin välein herätä yöllä imettämään.

No tälle oon yrittänyt kuukaustolkulla tyrkyttää juotavaa ihan kaikenlaisista juomavekottimista niin nyt 2kk päivittäisen tyrkytyksen jälkeen suostui juomaan tuttipullosta ensin vähän vettä ja tänään jopa 30ml maitoa. Mä syötän tolle juustoa ja vauvajogurtteja niin pitäis siitä saada aika tehokkaasti kalsiumia

10 kk ikäiselle voi alkaa antamaan hapanmaitotuotteita. Piimää, viiliä, luonnonjogurttia, raejuustoa...
Ei kannata enää tuon ikäistä opettaa tuttipulloon. Eikä ainakaan mihinkään yömaitoihin!
Nokkamuki on paras vielä tuon ikäiselle.
Meillä oli samaa ettei suostunut juomaan mitään. Pikkuhiljaa kun totuttelin niin alkoi sitten yht äkkiä juomaan vettä ja piimää. Itse imetin 10,5kk ikäiseksi (tätä nuorinta, muita olen imettänyt paljon pidempää).

[QUOTE="vieras";25713574]10 kk ikäiselle voi alkaa antamaan hapanmaitotuotteita. Piimää, viiliä, luonnonjogurttia, raejuustoa...
Ei kannata enää tuon ikäistä opettaa tuttipulloon. Eikä ainakaan mihinkään yömaitoihin!
Nokkamuki on paras vielä tuon ikäiselle.
Meillä oli samaa ettei suostunut juomaan mitään. Pikkuhiljaa kun totuttelin niin alkoi sitten yht äkkiä juomaan vettä ja piimää. Itse imetin 10,5kk ikäiseksi (tätä nuorinta, muita olen imettänyt paljon pidempää).[/QUOTE]

Tell me about it! Tiekkö, uskoisin ettei tuo kiinny tuttipulloon niinkuin pienestä asti korvikevauvat. Ja tosiaan 2kk oon koittanut sille nokkamukia, montaa erilaista, mutta sillä saa vaan rinnukset märäksi, joten pakko se on pullosta antaa jos suostuu sentään 30ml siitä juomaan. Tuohan kuivuu muuten. Ja yömaidotta ollaan oltu nyt 4 yötä. Voin vakuuttaa että en tod. lähde yöllä mitään korvikkeita mixailemaan.

Tässä kohtaa täytyy suositella MAMin nokkapulloa, jota saa ainakin isommista marketeista, niissä on aikuisten oikeasti vuotamaton venttiili (joita saa varaosina kun ne käytössä ajanmyötä löystyvät) ja joiden suuosa on tarpeeksi kapea (meillä neiti ei huolinut mitään muita mukeja alkuunsa kun suuosat olivat niin hirveitä möhkäleitä) ;)

Meillä alkoi juomaan pullosta/mukista kun olin lopettanut imettämisen, sitä ennen ei suostunut juomaan pullosta ollenkaan. Ja lopetin ihan kertaheitolla ihmetyksen kun muuteei onnistunut.

[QUOTE="123";25716863]Meillä alkoi juomaan pullosta/mukista kun olin lopettanut imettämisen, sitä ennen ei suostunut juomaan pullosta ollenkaan. Ja lopetin ihan kertaheitolla ihmetyksen kun muuteei onnistunut.[/QUOTE]

No toivotaan että meilläkin alkaa onnistumaan. Sain juotettua vähän vettä tuttipullosta ja piimää lasista. Nokkamukit ei käy. Varsinkaan omaan käteen annettuna kun poika haluaa järsiä sen pohjaa ja saa megaraivarit kun riistän pullon siltä pois ettei kaikki kastuisi. Taikamukia haluaa vaan purra. Toistaiseksi lienee parempi lisätä hedelmämössöjen määrää ettei tuo kuivu.

Ehkä huominen on jo helpompi.

Yhteistyössä