Nytpä sit kaupassa meinas yks muori nirhiä mut

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
menin kauppaan ja siel oli pitkät jonot kassoille, jonotettuani noin 15 minuuttia ja edeltäjäni lastatessa tavaroita hihnalle, sit kun hän laitto sen lapun että seuraava asiakas, lastasin omiani hihnalle, ja huomasin, että lapsille lupaamani tikkarit uupui menin hakemaan niitä siitä pari metrin päästä, niin jäljessäni oli mummeli, joka hyökkäsi tavaroihini käsiksi runnoen niitä syrjään ja tunkien omaa kärryään kärryni tilalle kassan vastusteluista huolimatta, tulin sit vaan paikalleni takaisin ja jatkoin ostosten lappamista hihnalle,, ja tää mun tikkarin haku ei siis hidastanut kassan työtä, koska hihna oli täynnä tavaraa, jota kassa voi alkaa naputtelemaan. mummo ei sit perääntynyt senttiäkään vaan tuuppi kärryineen siinä, kunnes minulta läksi kantapäästä nahka, ja kassan täyty lähtee etsimään siihen laastaria, kun kantapäästä alkoi veri valumaan,mummo vaan könötti kärrynsä kans, kuin mitään ei olis tapahtunut. vihdoin sinne sit tuli lisä kassa ja mummo ryntäsi kärryineen sitä kohden niin, että pieni lapsi kaatui ja syntyi mahdoton parku. kiire mummolta näky loppuvan siihen kassojen luona oleville penkeille, johon jäi muori kaverinsa kanssa juoruamaan.

voi hyvänen aika sentään! Miksi ette sanoneet (sekä kassa, että sinä) tuosta! Vanhoille ihmisillekin voi puhua. Minä olisin sanonut ystävällisesti "että voisiko rouva odottaa hetken" Pikkuinen pirullinen äänensävy on toki paikallaan... :whistle:

|O jo on perkeleen kiireinen ämmä ku ei eteensä kato ( :ashamed: ja oisin kyllä saattanu tuonki sanoo)...
Kokemusta on..anttilassa hienohelma rouvalla oli niin kiire eteenpäin että hyvä ku oli puolet tavaroistani kerenny hihnalle laittaa ku se oli jo hönkimässä siihen.

Tollaset "vanhuuttaan" hyväksikäyttävät ämmät on kauheita eikä niille tartte antaa periksi. Eriasia oikeesti herttaset joille antaa hyvää hyvyyttään tietä suusrinosa ihmisistä.
Mutta näitäkin minä-mummoja riittää, kamalia akkoja :(

olisin varmaan potkassu sitä mummoo..oon varmaanki melko agressiivinen mutta kun ne ei osaa käyttäytyy! |O
eilen kun menin maha pystyssä täyteen bussiin niin yks mummo meni mut nähdessään istumaan käytävänpuoleiselle paikalle (istu siis vanhusten paikalla siinä ikkunan vieressä),teki mieli tokasta sille että "en mä SUN paikkaas tarvii"..

Valitettavasti myös minä olet törmännyt kauppojen kassajonoissa liiankin omanarvon tunteviin mummoihin, jotka ilmeisesti luulevat maailman polvistuvan jalkojensa juureen pelkästään läsnäolollaan. Kunnioitan vanhempia ihmisiä, niin kuin toki nuorempiakin, mutta etuilijat eivät saa myötätuntoani korkeasta iästä huolimatta. Jos tosi kiire on, niin niillä mummoillakin on suu, jolla kysyä, että olisiko mahdollista päästää häntä edelle.

mä olen kaupassa yleensä pahalla päällä :ashamed:
mä oon tosi tehokasta ja vihaan kaupassa käyntiä,mulla menee tosi vähän aikaa sielä,juoksen suurinpiirtein ja kassalle en jää tupeksiin yhtään,heti ku mies on maksanu niin meillä on jo kaikki ostokset taas sielä kärryssä kasseissaan...
mut oikeen hävettää ku kerran vähä ärähdin siinä jonossa :ashamed: :ashamed: joku ukko siinä puski ja puski niitä kärryjään ja mä siinä muka miehelleni ihan kuuluvalla äänellä tokasin että:"on se ny jumalauta kumma että joittenki pitää niitä kärryjä toisen perseeseen työntää ku ei se jono siitä lyhemmäksi muutu helvetti!" :ashamed: oikeesti mä en noin ruukaa ihmisten ilmoilla puhua :ashamed: :ashamed: mut lopetti se ukko mun työntämisen niillä :D
mä naama punasena pakkasin entistä rivakammin ostokset... :whistle:

Mulle kerran alko jossain sittarin pitkässä jonossa ollessa (olin viimeisilläni raskaana ja kärryssä esikoinen), takana joku mummo mumisemaan että voi näitä nykypäivän nuoria ku eivät päästä vanhempia edelle, hällä niin jalat väsyneet ja pitäis vielä kävellä kotiinki sen 3km...
Käännyin sitte sitä kattomaan ja kysyin että puhutko mulle??? Mulkoili minua vaan ja ku käännyin takas kassalle päin niin mumina alko taas, että ku niin törkeästi kohdellaan ja rumasti puhutaan vanhalle ihmiselle joka on niin väsyny...
Käännyin sitte uudestaan, vähän naurattiki jo ja kysyin että kelle se puhuu, että jos mulle on asiaa niin sanoo suoraan vaan. Tuijotti taas vihasena ja kohta alko vähän kovemmalla äänellä miettimään miten minut on kasvatettu.
Mie sit käännyin ja sanoin että paremmin vissin ku hänet ku noin rumia puhuu, tarjouduin vielä kuljettamaan sen autollani kotiovelle jos tuntuu että tarttee.
Siinä se jotaki sähisi ja satuinpa huomaamaan ku apteekkiin samassa rakennuksessa menin, niin mummeli niin ketterästi juoksujalkaa syöksy kohti alkoa... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja myru:
Mulle kerran alko jossain sittarin pitkässä jonossa ollessa (olin viimeisilläni raskaana ja kärryssä esikoinen), takana joku mummo mumisemaan että voi näitä nykypäivän nuoria ku eivät päästä vanhempia edelle, hällä niin jalat väsyneet ja pitäis vielä kävellä kotiinki sen 3km...
Käännyin sitte sitä kattomaan ja kysyin että puhutko mulle??? Mulkoili minua vaan ja ku käännyin takas kassalle päin niin mumina alko taas, että ku niin törkeästi kohdellaan ja rumasti puhutaan vanhalle ihmiselle joka on niin väsyny...
Käännyin sitte uudestaan, vähän naurattiki jo ja kysyin että kelle se puhuu, että jos mulle on asiaa niin sanoo suoraan vaan. Tuijotti taas vihasena ja kohta alko vähän kovemmalla äänellä miettimään miten minut on kasvatettu.
Mie sit käännyin ja sanoin että paremmin vissin ku hänet ku noin rumia puhuu, tarjouduin vielä kuljettamaan sen autollani kotiovelle jos tuntuu että tarttee.
Siinä se jotaki sähisi ja satuinpa huomaamaan ku apteekkiin samassa rakennuksessa menin, niin mummeli niin ketterästi juoksujalkaa syöksy kohti alkoa... :xmas:

siis ei oo tosi...! naurattaa ja suututtaa tuollaiset...!

Mun eteeni kiilasi eilen mummu joka oikeen ääneen sanoi että mä etuilen sua.. no sillä oli joku kaffepaketti maksettavana että olisin muutenkin päästänyt sen, mutta en ehtinyt sanoa mitään kun olin työpäivän jälkeen umpiväsynyt.. sanoin vaan että juu sopii, enempi mua ärsyttää kun kahvipaketin ostajat jonottaa mun takana ja huokailee kun mä ladon, ladon ja ladon tavaraa hihnalle ja vielä kauemmin järjestän niitä muovikasseihin maksettuani.

Kävin kerran koti paikkakuntani k-marketissa.
Itelläni oli ostoksia niinki paljon, kuin kaks kolmio leipää, Piltti purkki ja mehu pullo.
Niin eiköhän yks mummu tullu siihen ku just oli saanu lastattua ostokseni hihnalle, että saisko mennä ensin ku mulla ei ole tämän vertaa ostoksia (kananmunia ja maitopurkki) meinasin kyl jo sanoa et joo mene vain.
Mut joku minuun iski ku kassaki oli jo ottamassa mun ostoksia, nii sanoin mummulle et ei ku minä menen ensin. Meinas huvittaa ku kassaki piti pokkaa. :whistle:
Mut kaiken huippu oli sit ku se tämä mummu alkoi maksaa ostoksiansa...nii pikku kolikoilla tyyliin...riittääkö jo vai vieläkö tarvit rahaa...riittääkö tämä...joko riittää :headwall: Aina yks kolikko kerralla
:kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja myru:
niin mummeli niin ketterästi juoksujalkaa syöksy kohti alkoa... :xmas:

:laugh: :laugh: :kieh:

Täällä on yks vanhempi nainen joka tuntuu olevan sitä mieltä, että nuorissa on kaiken pahan alku ja juuri. Hän katsoo oikeudekseen rähistä kaikille nuorille(ja taitaa tehdä sitä muillekin ), se ämmä luulee olevansa joku maailman napa. Hän ei ole koskaan ollut naimisissa, että olisko jotain puutetta... :whistle: B)

Sitten on eräs vanhempi mies joka tuntuu aivan sekopäältä. Pyörätiellä pitää muistaa kulkea oikeassa kohdassa ja prikulleen sääntöjen mukaan tai muuten arvon herra ajaa lähes pyörällä päälle. On kyllä kuullut multa pariin kertaan vähemmän kauniin vastauksen huuteluihinsa... :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
menin kauppaan ja siel oli pitkät jonot kassoille, jonotettuani noin 15 minuuttia ja edeltäjäni lastatessa tavaroita hihnalle, sit kun hän laitto sen lapun että seuraava asiakas, lastasin omiani hihnalle, ja huomasin, että lapsille lupaamani tikkarit uupui menin hakemaan niitä siitä pari metrin päästä, niin jäljessäni oli mummeli, joka hyökkäsi tavaroihini käsiksi runnoen niitä syrjään ja tunkien omaa kärryään kärryni tilalle kassan vastusteluista huolimatta, tulin sit vaan paikalleni takaisin ja jatkoin ostosten lappamista hihnalle,, ja tää mun tikkarin haku ei siis hidastanut kassan työtä, koska hihna oli täynnä tavaraa, jota kassa voi alkaa naputtelemaan. mummo ei sit perääntynyt senttiäkään vaan tuuppi kärryineen siinä, kunnes minulta läksi kantapäästä nahka, ja kassan täyty lähtee etsimään siihen laastaria, kun kantapäästä alkoi veri valumaan,mummo vaan könötti kärrynsä kans, kuin mitään ei olis tapahtunut. vihdoin sinne sit tuli lisä kassa ja mummo ryntäsi kärryineen sitä kohden niin, että pieni lapsi kaatui ja syntyi mahdoton parku. kiire mummolta näky loppuvan siihen kassojen luona oleville penkeille, johon jäi muori kaverinsa kanssa juoruamaan.

voi jeena mikä mummo. kyllä mä usein haen jotain kun kassalle olen latonut. useimmiten kyllä sillon kun kassa ottaa sen ensimmäisen ostoksen, niin sit kilahtaa et jotain jäi. ihmiset vaan mieltää että kun poistuu niin se on menetetty paikka jonossa.

mua ärsyttää just noi kun änkee kärryjen kanssa nilkkoihin kiinni. monta kertaa otan askeleen just noille niskaanhengittäjille, niin eikö ne jukolauta ota sen askeleen kanssa. ja sitten ärsyttää ämmät jotka jättää kärrynsä viereiseen karsinaan ettet varmana mahdu pakkaamaan. tai sitten ne on pers pystyssä siinä välikössä mistä pitäis mahtuu tulemaan kärryjen kanssa pois.

ah niin ihania tilanteita. lidlissä mua ärsyttää kun pakkaa tavaroita, ja olettais että jäis omien ostosten jälkeen tilava hajurako. ja jos menet välilä pakkaaman kun tavaroita on paljon. niin joku perskärpänen lehahtaa siihen kohtaan missä sun pitää maksaa. ei siinä mitään, mutta kun sen perskärpäsen takana on lauma samanlaisia kärpäsiä. tosi kiva sitten kurotella sieltä pitkältä ja maksaa, kun ei nää pölvästit tajua pörrätä pois.

Joskus tuntuu että omat lapset käyttäytyy paremmin kuin monet mummelit kaupan jonossa vaikka olis kuinka pitän aikaa jonotettu...

Papparaisista on parempia kokemuksia, joskus päästävät edelle ihan kysymättä, juttelevat lapsille ja muutenkin hymyilevät eikä naama kurtussa kiukuttele....

Juu, se on ärsyttävää kun menee kortilla maksamaan ja pitäis nimi laittaa kuittiin. Jotkut eivät aivan oikeasti tajua väistää! Itse aina jätän raon eteen, että edellinen pääsee kaikessa rauhassa maksamaan.

Tuntuu ettei joillakin ihmisillä ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Ei se omien ostosten maksaminen ja saaminen suju yhtään sen nopeammin vaikka menis kuinka lähelle seisomaan edellistä asiakasta tai menee jo siihen paikkaan missä maksetaan. :kieh:

Toi alkoon kipittävä mummu oli jotenkin hupaisa :D

Mutta toi ap:n mummunen... Mä olisin varmaan monottanut sen kärryineen kauemmas. Ihan totta. Mulla alkoi pinna kiristyä jo ihan vaan tilanteen kuvittelemisesta |O :whistle:

Mie oon kaupassa etenkin näin kesäisin äkäisenä. Kun on ollu muksuja mukana ja ilmeisesti näytän ikäistäni nuoremmalta, tulee mummeleilta sellaisia paheksuvia tuijotuksia välillä. Räväytän sitte silmät suuriks ja tuijotan takaisin. Ja on ollu niitäki jotka kassassa tönii perseeseen kärryillä (eikä ne aina mummeleita ole) ja silloin käännyn ympäri ja tönäisen niitä kärryjä työntäjää päin äkäisen ilmeen kanssa. Loppuu se töniminen siihen.

Minulla on muutamankin kerran räsähtänyt pinna kun joku tuuppii niillä kärryillä. Parin pukkauksen jälkeen totean ääneen (miehelleni vain :saint: ) että jlauta jos nuo kärryt kerran vielä osuu niin pukkaan ne takaisin niin, ettei työntäjä tajua mikä häneen iski :kieh:

tavallaan eri asia,mut to imeidän naapurin pappa on kans niin töttöröö :whistle:

se ite reuhkaa ja meluaa,potkii ja hakkaa ovia ja seiniä ja tulee sit mulle huutaan et kun me häiritään vanhaa sydänvikasta sairasta miestä :headwall:

ja se haistattelee ja nimittelee ja huutaa meille kuinka me ei kunnioiteta häntä,hän on sentään sotaveteraani :headwall:

:laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiikerin päiväuni:
Minulla on muutamankin kerran räsähtänyt pinna kun joku tuuppii niillä kärryillä. Parin pukkauksen jälkeen totean ääneen (miehelleni vain :saint: ) että jlauta jos nuo kärryt kerran vielä osuu niin pukkaan ne takaisin niin, ettei työntäjä tajua mikä häneen iski :kieh:

ja paljaisiin nillkkoihin sattuu aika peevelisti kun niillä täräytetään. asiasta viidenteen yks pariskunta katsoi mua viimeksi tosi vihasesti. olivat iäkkäämpiä ja kassoja oli paikalla kolme. tössöttivät kärryillään tosi hitaasti ja mulla vain maito ostoksena. minkäs voin jos nopeammin ohitin heidät, enhän tiennyt heidän vielä kassalle tulevan, koska kauppakäytävillä jos mitä tavaraa. mutta tulihan ne siihen samaan kassaan sekuntteja myöhemmin ja jupisivat ja mulkkasivat mua. mun mielestä en etuillut olin vain nopeampi, ja juupas eipäs tilanteessa jos mietit että meneekö noi kassalle vai ei????

mulla tuli mieleen tuosta kärryjen puskemisesta ees taas ku olin aikoinaan Puolassa niin siellä yhdessä risteyksessä oli aikamoinen ruuhka ku kävelijät pääsi tietty ennen autoja. mie siinä oottelin liikenne valoissa ja yhtäkkiä yks äijä nous siitä autostaan ja kävi työntämässä sitä takanaolevaa autoa metrin taaksepäin.... ei se sanonu mitään, meni sit omaan autoonsa ja jatko matkaa. mie repesin ja mietin et voiskohan tota tehdä joskus täällä suomessakin.....

ei liittyny kaupassakäyntiin kyllä nyt ollenkaan.

Yhteistyössä