Nytkö ne taas alkaa? Kerjäysviestit hyväuskoisilta hölmöiltä?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
???
Ei ole rahaa ja joulu tulee, lapset ruokkimatta ilman lahjoja.

Ja nämä hyväuskoiset hölmöt auliisti auttavat. Suomessa ei ole kukaan vielä kuollut nälkään tai lahjojen puutteeseen.

Sosiaalitoimisto pitää kyllä kansalaisista huolen.

Tosin normaalit ihmiset käyvät töissä.
 
xxx
Senkun kerjäävät.. Minen anna :D.

Elukoille annan, ihmiset huolehtikoon itse itsestään. Tai juokoot vähemmän kaljaa, niin saa ostettua sille Pertsalle ja kilulle ne puketit :).
 
Kai tiedät, että jotkut "normaalit työssäkäyvät" saavat myös toimeentulotukea?
Ahdasmielistä ja kapeakatseista teikäläiseltä :p

Matkailu avartaa, lähdes vaikka jonnekin kaupunkilomalle ettimään uusia näkökulmia, normaali kun olet ja työssäkäyvä ja ilmeisesti hyvin tienaava.
 
En minä ainakaan niiden aikuisten takia lahjoja muiden lapsille lähettele, vaan ihan pelkästään jotta lapset saisivat jouluna ainakin jonkun lahjan jos vanhemmat ei niitä syystä tai toisesta lapsilleen laita. Ja jos joku viitsii nähdä vaivaa että kerjää lahjoja ja myy ne sitten huutiksessa, niin se on hänen häpeänsä, ei minun =)
 
On vissiin ap:lta unohtunut esim. nämä ex-normaalit työssäkäyvät jotka on esim. lomautettu tai irtisanottu laman johdosta määräämättömäksi ajaksi.
Ne voi kuule lapsiperheellisten rahalliset vaikeudet johtua muustakin kun kaljan ryystämisestä, ja sitä toimeentulotukeakaan ei saa esim. lainoihin. Niitä ei lasketa menoiksi siinä laskelmassa.
 
sarppu
jo yhteen viestiin vastasin, että jos muutaman paketin vuodessa lähetän tuntemattomalle, se ei ole minulta pois ja kun monesti olen ihmisten kanssa jutellut, on todella olemassa tilanteita, joissa raha vaan ei tahdo riittää. Hyvä niiden on puhua, jos on hyvät ammatit ja toimeentulo. Jos joku tieten tahtoen huijaa, eipä ole sekään minulta pois, ajatukseni on hyvä ja uskon, että monet paketit ovat menneet ihan oikeasti niitä tarvitseville. Ja hölmöksi en kyllä itseäni luookittele, eikös se itaruus ole vielä pahempoi asia ???
 

Yhteistyössä