Nyt ymmärrän miksi koti-äitejä mollataan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yllätyin.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja työäiti;26904252:
Valitan mä en jaksa auttaa koko maailmaa - vallankaan niitä jotka lisääntyy eikä kykene jälkeläisiään elättämään.

Mä haluaisin ne rahat laittaa rapistuvaan koulujärjestelmää (joka on suomen hyvinvoinnin yksi kulma kiviä - ei suinkaan työtä kammoksuvat ihmiset). Haluaisin lapsille kunnon ruuat kouluun. Haluaisin että vanhuksilla olisi ihmilliset olot hoitolaitoksilla ja että heitä kohdeltaisiin paremmin kun nautakarjaa. Mä mieluummin maksan vaipat vanhukselle kuin se että rouva x ei nyt vaan halua tehdä töitä.

Toki saa ottaa kevyemmin - ei työ mittari ole. Vaan täällä ei elä valitettavasti kauniilla ajatuksilla. Toki tunnen perheitä joissa isä elättää perheen eikä siinä mitään.

Olisit ennemmin huolissasi maahanmuuttajien hyysäämisestä, niihin menee varmasti miljoonia enemmän rahaa, kuin kotiäitien lasten elättämiseen. Puhuit vanhuksista. Kyllä minä yhtä mielelläni maksan myös lapselle vaipat, niin kuin maksan vanhukselle.

Olisit ennemmin huolissasi maahanmuuttajien hyysäämisestä, niihin menee varmasti miljoonia enemmän rahaa, kuin kotiäitien lasten elättämiseen. Puhuit vanhuksista. Kyllä minä yhtä mielelläni maksan myös lapselle vaipat, niin kuin maksan vanhukselle.

No miksi ihmeessä et halua antaa rahaa maahanmuutajille? Yhtälailla heitäkin pitää paapoa kuin täysin työkuntoisia ihmisiä jota ovat vaan veltostunee kun ovat huomanneet että raha todellakin kasvaa puussa. Ei paljoa,mutta kuitenkin niin ettei tarvitse tehdä mitään asian eteen.

Ja mitä lasten vaippoihin tulee: Eiköhän vanhemmilla ole lapsista jokin velvollisuus huolehtia ihan noin lainkin tasolla. Jos ei kykene niin lapsien määrä voisi miettiä. Vanhuksista ei ole kenelläkään velvollisuus huolehtia.

Oon kotiäiti, ja aion olla kotona kunnes nuorinkin menee kouluun ja lapsiakin on useampi. Kotihoidontukea saan, muuten mennään miehen tuloilla. En nosta työttömyystukea enkä muitakaan tukia, jatkossa kun nuorin kun on kolme, en saa mitään tuloja.
Mulla on yliopistotutkinto ja olen silti ihan koti-äiti, haluan hoitaa lapseni kotona, mieheni tukee tätä ja eletään aika vaatimattomasti.

Enkä oikeasti ymmärrä millainen ihminen kadehtii sossun tuilla eläviä ihmisiä?
Ne ihmiset ovat monesti syystä tai toisesta vaikeasti työllistyviä ja eikös silloin ole hyvä että he synnyttävät niitä tulevia veronmaksajia ja että näitä perheitä taloudellisesti tukemalla mahdollistetaan lasten harrastamiset sun muut jotka mahdollistaa tuon työttömyyden ja köyhyyden kierteen katkaisemisen?

Mun tuntemat/tietämät sossun rahoilla elävät ihmiset ovat musta monella tapaa huono-osaisia, ja en heidän tukiaan kadehdi.
Ja kyllä, mun miehen verorahoillakin niiden tukia maksetaan, mutta jos noita tukia ei olisi, olisi hyväosaisten elämäkin vaikeampaa, rikollisuus ja syrjäytymisen muut lieveilmiöt kasvaisivat.
Vai kuka oikeasti haluaisi asua muurien takana ja lasta ei voisi päästää yksin ulos edes kouluikäisenä kaappaus ym uhan takia? Tällaista on maissa joissa niitä tukia ei makseta.

Voi luoja että voi ihminen olla tyhmä! :D
Mulla on kolme pientä lasta, ja olen kyllä kotona siihen saakka, kunnes nuorin on 3v.
Kunnon yleistystä sun tekstisi vaikka pienessä sivulauseessa tämän kiellätkin.
Itselläni on kyllä vakituinen työpaikka odottamassa.
Ja kyllä, välttelen sinne menoa!!! :D En kuitenkaan "tekemällä" lisää lapsia. Ja älä sinä stressaa muiden rahoista. Ei mekään saada mitään tukia asumiseen tai sossusta toimeentulotukea. Ihan omista rahoista lyhennetään talolainaa.
Ei vaan yksinkertaisesti lämmitä ajatus laittaa pienet koko päiväksi hoitoon 5pv/viikko. Musta olisi outoa, jos sysäisin vastuun omien lasteni kasvatuksesta jollekin vieraalle. Itse olen heidät halunnut, itse haluan heidät kasvattaa ja heistä huolehtia.

[QUOTE="sama";26904321]No miksi ihmeessä et halua antaa rahaa maahanmuutajille? Yhtälailla heitäkin pitää paapoa kuin täysin työkuntoisia ihmisiä jota ovat vaan veltostunee kun ovat huomanneet että raha todellakin kasvaa puussa. Ei paljoa,mutta kuitenkin niin ettei tarvitse tehdä mitään asian eteen.

Ja mitä lasten vaippoihin tulee: Eiköhän vanhemmilla ole lapsista jokin velvollisuus huolehtia ihan noin lainkin tasolla. Jos ei kykene niin lapsien määrä voisi miettiä. Vanhuksista ei ole kenelläkään velvollisuus huolehtia.[/QUOTE]

Ei minusta meillä ole velvollisuus huolehtia kuin omistamme. Se menee jo liian pitkälle, että koko maailmaa pitäisi alkaa elättämään. Mutta, en minä ihmettele ollenkaan että kaikki eivät kertakaikkiaan jaksa käydä töissä. Elämän tahti ja maksut on ihan uskomattomia, kaikkea pitäisi olla ja jo pelkästään ruoka maksaa liikaa.

Tätä ei tosiaan moni pikkulapsi aikaa elävä tajua. Sitten, kun ne neljä lasta ovat isoja niin johan koittaa arki. Ei niitä lapsiakaan onneksi voi loputtomasti tehtailla :D
¨

kyllä se itku varmaan meilläkin tulis, jos olis neljä lasta ;) nyt on kolme ja lisää ei tule ennenko on varmasti mullakin sellaisia töitä, että kaikilla on vaatteita, kenkiä ja harrastuksia jotka ei jää paitsi siksi että vanhempien tilit on miinuksella.

mää hoidan meijän lapset kotona siihen et ne on sen 3v, kotihoidon tuen saan tietenkin, mut muita tukia ei haeta. Mun syy kotona oloon on se et mää haluan hoitaa omat lapset ite, tuntuu oudolta saada ensin lapsia ja sit laittaa ne jollekin muulle hoitoon. Meillä mies tienaa niin hyvin, että kotona olis mahdollista olla pitempäänkin, mutta en oo. Mulle on oikeestaan ihan sama jos joku ajattelee et luismuilen kotona muitten avustuksella, mulle on pääasia et saan hoitaa omat lapset kotona vähän vanhemmiks kun se 9kk, koska sen ikäsen paikka ei vaan ikävä kyllä oo päiväkodissa (ihan näin päiväkodissa töitä tehneenä pakko sanoo)

Yhteistyössä