Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:Onko ap sun lapset minkä ikäsiä?
Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:Hei... Nyt mä keksinVie ne lapses sinne sun veljelle hoitoon. Niillähän on nyt aikaa katsoa, kun omat ipanat on mummolassa
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:Onko ap sun lapset minkä ikäsiä?
kuinka niin?
Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:Onko ap sun lapset minkä ikäsiä?
kuinka niin?
Niin sitä vaan ajattelin, että jos ne veljen muksut on vaik jo isompia ja niiden kans on "helpompaa" tai jtn.
Sit yks mikä tuli mieleen, niin ehkä ne on niin voimakastahtosia (tää veljen porukka), ettei ne paljon kysele, vaan paremminki vaan ilmottaa, että "nää tulee sit taas". Se on törkeetä, mut tämmösiäkin on.
Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:Onko ap sun lapset minkä ikäsiä?
kuinka niin?
Niin sitä vaan ajattelin, että jos ne veljen muksut on vaik jo isompia ja niiden kans on "helpompaa" tai jtn.
Sit yks mikä tuli mieleen, niin ehkä ne on niin voimakastahtosia (tää veljen porukka), ettei ne paljon kysele, vaan paremminki vaan ilmottaa, että "nää tulee sit taas". Se on törkeetä, mut tämmösiäkin on.
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:Mikähän siinä sitten on, että niitä toisia pitää suosia? Siis ihan mielenkiinnosta kyselen. Minähän en nyt vielä ole mummu, mutta jos olisin, niin kyllä mulle olisi kaikki lastenlapset ihan yhtä rakkaita ja tervetulleita meille. Mä en jotenkin edes pysty käsittämään tai ymmärtämään tuollaista tilannetta. Todella, todella harmi juttu lasten kannalta :/
Mä olen itse lapsena ollut kesiä mun molemmilla isovanhemmilla, äidin vanhemmilla eniten. Menin kyllä aina yöksi kotiin (mummi ja vaari asuivat meidän kotoa n. 200m päässä ) ja ala-asteella mentiin aina koulusta mummille ja vaarille. Mummi oli laittanut ruoan valmiiksi, oli jälkkärit ja kaikki. Kesäisin tehtiin maahommia (viljeltiin omaan käyttöön), käytiin onkimassa ym. Niitä aikoja on ihana muistella :heart:
Mulle on tärkeää se, että mun lapset saavat viettää aikaa mun vanhempien kanssa (onneksi se on tärkeää heillekin). Just nytkin meidän esikoinen (6v poika) on mun vanhemmillani maalla ja siellä isäni ja poikani painavat puuhommia, käyvät pilkillä, metsäretkillä, pyöräretkillä. Tuollaiset meille aikuisille pienet asiat ovat hyvinkin tärkeitä lapsille ja se isovanhempien kanssa vietetty aika on todellinen rikkaus. Harmi, että monet isovanhemmat eivät sitä ymmärrä. Lapsuus on ohi kuitenkin niin nopeaan, että isovanhempia voi alkaa harmittaa myöhemmin, kun ei tullut vietettyä aikaa lastenlasten kanssa :/
Lapseni ovat vielä siinäkin mielessä onnekkaita, että ovat saaneet tutustua mun molempiin isovanhempiinkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Naima Unelma:nää on myös monesti kommunikaatio asioita; tytär kysäisee voi tyttö tulla tässä JOSKUS hoitoon, vastaan tottakai.
Miniä tulee ja kysyy, voinko ottaa lapset ensi viikonloppuna lauantai aamupäivästä sunnuntai aamuun, vastaan tottakai.
tulee perjanatai ilta ja tytär soittaa että tyttö tulis huomenna, nyt on pakko sanoo sorry ei käy.... ja vaikka olen usein sanonut että ilmoittakaa se hoidon tarve selkeesti niin tiedän mitä voin luvata... mutta usein ollaan em. tilanteessa ja suosin pojan perhettä...
Alkuperäinen kirjoittaja noh:Mun äitini asuu samalla paikkakunnalla kuin mun kolme siskoa ja hoitaa niiden lapsia vaikka viikon jos ovat matkalla jne, yhden luona käy tekee ruokaa melkein päivittäin.
Äiti kyllä matkustelee pitkin suomea, mutta meille ei voi tulla kuin kerran vuodessa saatika lapsia hoitaa...
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Soititko ap sille äidilles?
Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Soititko ap sille äidilles?
emmä sille kehtaa kesken työpäivän soittaa.. päivän päälle sitte..
Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:Alkuperäinen kirjoittaja Estu:Mikähän siinä sitten on, että niitä toisia pitää suosia? Siis ihan mielenkiinnosta kyselen. Minähän en nyt vielä ole mummu, mutta jos olisin, niin kyllä mulle olisi kaikki lastenlapset ihan yhtä rakkaita ja tervetulleita meille. Mä en jotenkin edes pysty käsittämään tai ymmärtämään tuollaista tilannetta. Todella, todella harmi juttu lasten kannalta :/
Mä olen itse lapsena ollut kesiä mun molemmilla isovanhemmilla, äidin vanhemmilla eniten. Menin kyllä aina yöksi kotiin (mummi ja vaari asuivat meidän kotoa n. 200m päässä ) ja ala-asteella mentiin aina koulusta mummille ja vaarille. Mummi oli laittanut ruoan valmiiksi, oli jälkkärit ja kaikki. Kesäisin tehtiin maahommia (viljeltiin omaan käyttöön), käytiin onkimassa ym. Niitä aikoja on ihana muistella :heart:
Mulle on tärkeää se, että mun lapset saavat viettää aikaa mun vanhempien kanssa (onneksi se on tärkeää heillekin). Just nytkin meidän esikoinen (6v poika) on mun vanhemmillani maalla ja siellä isäni ja poikani painavat puuhommia, käyvät pilkillä, metsäretkillä, pyöräretkillä. Tuollaiset meille aikuisille pienet asiat ovat hyvinkin tärkeitä lapsille ja se isovanhempien kanssa vietetty aika on todellinen rikkaus. Harmi, että monet isovanhemmat eivät sitä ymmärrä. Lapsuus on ohi kuitenkin niin nopeaan, että isovanhempia voi alkaa harmittaa myöhemmin, kun ei tullut vietettyä aikaa lastenlasten kanssa :/
Lapseni ovat vielä siinäkin mielessä onnekkaita, että ovat saaneet tutustua mun molempiin isovanhempiinkin.
niin se maailman meno muuttuu.. itekki vietin lapsuudessa todella paljon aikaa mummolassa.. aina oli tervetullut..
ja siis ei ole kyse etteikö nuoki touhuis mukeloitten kans.. tekevät kyllä kaikenlaista että ei ne ihan luuseri isovanhempia ole.. mutta uolta yö-kyläily osilta kyllä harmittaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuota alkoholi-kieltoa mä kyllä valitettavasti arvelen syyksi. Jos toisten kyläaikana voi ottaa lasin-pari viiniä tai olutta ja toisten kanssa ei.
Mutta kokonaan toinen asia onkin miksi olisi niin vaikeaa olla ilman?