Nyt vinkkejä tänne, kiitos!

Elikkäs nyt ois tarkotus ens yönä alottaa vierottaan tuota meijän 1v2kk ikäistä tissitakiaista yötissistä; mitenkähän tämä ois järkevin toteuttaa, ku ollaan perhepetissä nukuttu ja tosiaan on tissin kimpussa vähän väliä. Lähinnä se mietityttää et meenkö ite toiseen huoneeseen kokonaan ja jätän isille vai oonko kuiteski ite lohuttelemas ja hoitamas? Kumpi parempi ja miten ite ootte tehny? Kuiteski on nii paha paikka sit kuunnella äitin perään huutoa, ku äitin tyttö on ja isikin vaik on rakas, niin ei silti verrattavissa. Mitenkä tämän kaikkein kivuttomimmin sais pois, vaik tuskaaha siitä kuiteskin tulee - kaikille.. :whistle: :ashamed:
 
Lisäys vielä edelliseen, et ku nälkähä se kuiteski oikeestikin tulee jossain välis, ni annanko sit korviketta vai mitä? Vai aamuun astiko mennään? Ja kannattaa varmaan omaan sänkyyn siirtoki koittaa tuos samalla toteuttaa.. jostain syystä tuntuu aivan tuhoon tuomitulta yritykseltä.. :xmas:
 
Ei kait ton ikäsellä enää öisin ihan nälkä pitäs olla. Joten koita pysyy tiukkana, raskasta varmaan on aluksi mutta varmasti palkitsee molemmat hyvillä yöunilla tulevaisuudessa. Neuvoa en osaa kun meillä yösyönnit on lopetettu n. 7 kk:n ikäisenä ( 3 lasta), silloin vierotin yösyömisestä vesipullon avulla. Tsemppiä koitokseen!
 
Tiukkana vaan. Lapsen luonteesta riippuen menee pari yötä tai sitten vähän enemmän :) Ei varmaankaan enää ole oikeasti yöllä nälkä, mut se tissi on niin ihana. Meillä meni yötissistä vierottaessa (ikää tuolloin 10 kk) kolme yötä huutaen. Tein sen itse (olen yh). En antanut tilalle kuin tuttia. Helpommalla tietysti pääset, jos jätät homman isälle ja menet itse vaikka yökylään ystävälle.
 
Ja vielä, että itse en kyllä antaisi tilalle mitään (korkeintaan vettä ja tuttia), sillä jos syö yöllä pullomaitoa tottuu siihen ja sitten ei taas päivällä maita ruoka niin hyvin jne. Tulee kierre. Eli tiukkana vaan :)
 
Kiitos vastauksista =) Minä valmistauvuin tosiaan eilen "suureen koitokseen" niiku jonneki yömaratonille; keräsin voimia fyysisesti ja etenki henkisesti ja mieskin nukku iltamas päikkärit et jaksaa sit :) No, yöhän meni täysin odotusten vastaisesti, sillä ku annoin olkkaris viimesen iltatissin tytölle, ni sanoin et yöllä ei sit syödä, aamulla vasta ja toinen nii ymmärtävänä nyökkäili =) No enhä mie ny iha uskonu et se onnistus sillä, mut niin se vain suurinpiirtein meni, nimittäin ei ollu sängys enää tissiä vailla (vaik tähän asti ollu semmonen tissipeto ettei mitää rajaa) ja nukuttiin sit jonnekin 3-4 kieppeille. Sittekään ei pyytäny tissiä, vaik aina tosiaan kuulu "äiti anna anna", vaan levottomana vain pyöriskeli parisen tuntia ja silittelin. Loppujen lopus nukku ihan kymmeneen asti ja minä olin ihan äimän käkenä, et näinkö helposti se kävi :eek: =) Jäi kyllä aivan mahtava olo. Aamulla sit aamiaisen jälkeen innolla käytiin tissin kimppuun kuten oli sovittukin. Luulis et ens yö ois helpompi, toivotaan :D Ainut inhottava juttu oli nuo tissit ku menivät nii kipeille pahkuroille, et tuntu ku sukkapuikkoo ois läpi koitettu tunkee :$ ja oli lypsämäs käytävä, mut jos tää muuten onnistu näin helpolla ni jipii :D Eikä miestäkään tarvittu missään välissä.. :LOL:
 
Niinpä... Aika helppoja ne unikoulut tosiaan on. Pienikin lapsi ja jopa vauva ymmärtää yllättävän hyvin... Esim. monet tuomitsevat vaikka 8-kuisen unikoulun, ihmettelevät, miksi sille kerrotaan, että nyt nukutaan. Kyllähän tuon ikäinen jo ymmärtää. Puoli vuotiaskin ymmärtää sanoja!!! No mutta moni unikouluja arvostellut ei ehkä ole kovin tietoinen unikouluista. Usein ne toteutuvat nopeasti ilman järjetöntä huutomaratonia, varsinkin jos on määrätietoinen. Olen unikouluttanut jo kaksi lasta eikä meillä ole ihmeemmin huudeltu sen aikana. Pientä itkeskelyä välillä, mutta ei koko yön kestävää huutokonserttia. En ole muillakaan tuttavillani kuullut olevan...

Hieno juttu! Jatka ihmeessä samoin ja taas muista sanoa, että yöllä nukutaan eikä juoda maitoja. Anna tukevasti iltapalaa. Pitäisi riittää yön yli... =)
 
Hienoa, jatka vaan samoilla linjoilla ja pysy lujana vaikka jonain yönä huutoa tulisikin. Nyt ei enää kannata antaa periksi!!! Muistan myös omieni kahden kohdalla kun valmistuin henkisesti suureen huutoon ja kaikki menikin yllättävän hyvin. Kyseessä oli myös yli vuoden ikäiset lapset elikäs kai se ikäkin tekee tehtävänsä.
Hienoa, onnittelut vielä kerran =)
 
Jep, nyt on päästy yösyönnistä eroon lopullisesti; viime yönäkin nukuttiin 11 tunnin unet ja vain kerran kitisi hieman unissaan ja jatko rauhassa nukkumista pienen silittelyn jälkeen =) On niin ihana kun illalla taas puhuttiin, miten yöllä ei tisutella ja toinen nyökkäili sulosena saman mielen merkis :heart: Aamupala meinaa hieman vielä tökkiä, mut maistuu vähän kummiskin, kun tietää mitä herkkua vasta sen jälkeen on luvassa ;) Mut kyllä sitä nyt n eri virkee olo koko porukalla kun ei turhia heräillä :D Ja minä siirsin ja siirsin tätä hommaa kuvitellen ihan kauhees ruljanssis.. :xmas:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 18:50 Hipsuli kirjoitti:
Lisäys vielä edelliseen, et ku nälkähä se kuiteski oikeestikin tulee jossain välis, ni annanko sit korviketta vai mitä? Vai aamuun astiko mennään? Ja kannattaa varmaan omaan sänkyyn siirtoki koittaa tuos samalla toteuttaa.. jostain syystä tuntuu aivan tuhoon tuomitulta yritykseltä.. :xmas:
Mulla saman ikäinen lapsi kuin sulla. Oli alle puoli vuotta kun viimeksi söi yöllä. Silti on iso tyttö. 1-vuotiaana 80cm ja 12kg. Voisko olla vaan ihan totuttu tapa toi yösyöminen, eikä niinkään tarvetta?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 12:54 luomulehmä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 18:50 Hipsuli kirjoitti:
Lisäys vielä edelliseen, et ku nälkähä se kuiteski oikeestikin tulee jossain välis, ni annanko sit korviketta vai mitä? Vai aamuun astiko mennään? Ja kannattaa varmaan omaan sänkyyn siirtoki koittaa tuos samalla toteuttaa.. jostain syystä tuntuu aivan tuhoon tuomitulta yritykseltä.. :xmas:
Mulla saman ikäinen lapsi kuin sulla. Oli alle puoli vuotta kun viimeksi söi yöllä. Silti on iso tyttö. 1-vuotiaana 80cm ja 12kg. Voisko olla vaan ihan totuttu tapa toi yösyöminen, eikä niinkään tarvetta?

Tapahan tuo näytti olevan kun ei nyt oo minkäänlaisia hätiä ollu yöllä, eikä mitään vailla ja hyvin on aamuun jaksettu ilman syöntejä :) Ois jo enemmi pitäny lopettaa, mut ku sitä hankaluutta pelkäs ja siirti ja siirti.. :ashamed: Mut parempi myöhään kuin ei millonkaan ;)
 

Yhteistyössä