Nyt vinkkejä: Kuinka makaronilaatikosta saa taatusti hyvänmakusen?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
mulle tulee jotenkin aina ihan mautonta. siks en sitä koskaan oikein teekkään. Mut nyt ei oo oikein muuta vaihtoehtoa..

minkälainen on teidän pravuuri makaronilaatikko?

nipa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Lihaliemellä. Ei sekään nyt mitään superia ole, mutta maistuu sentään jollekin, toisin kuin maitoon tehty.
siis maidon tilalle toi lihaliemi vai lihaliemi maitoon?
Anoppi tekee myös lihaliemeen ja raastaa juustoa sekaan,aivan eri makuista kun munamaitoon tehty ;)
En vaan ole tullut kysyneeksi että miten tekee :/

vieras
pilko muutama meetvursti siivu sekaan ja muistathan kuullottaa sipulin erikseen eli ei jauhelihan seassa, tulee parempaa. valkosipulia voi lisätä jos tykkää, tulee maukasta.

mausteita kunnolla jauhelihaan ja peineksi pilkottua sipulia, jauhellihan ruskistus kuumalla pannulla nopeesti ettei tuu sitkeetä, suolaa makaronien keitin veteen ja sitten kun sekoitan jauhelihan kans niin tarkistan vielä suolan.joskus kuorutan pinnan juustolla

ei
mitään epäterveellisiä lihaliemikuutioita. Sipulia, paprikajauhetta, valkopippuria, suolaa ja ketsuppia. Kaikkia sillain sopivasti. Eikä tavismakaroonilaatikon kuulu mitään kovin mausteista ollakkaan. Sittenhän maistuu vaan mausteille.

kokki
No ainaki minä saan maukasta makaronilaatikkoa aivan normaaliohjeella maustamalla sen kunnolla. En minä ainakin normaaliin arkiruokaan ala mitään koskenlaskijaa tai meetvurstia lisäämään. Maustat jauhelihan kunnolla ja laitat myös munamaidon sekaan basilikaa ja muita yrttejä, pippuria yms. monet jättävät sen maustamatta ja siksi usein laatikko on mautonta. Ja laitat tarpeeksi munamaitoa niin että laatikko pysyy kosteana. Minä teen vielä kannellisessa uunivuoassa ja haudutan vähän pitemään sitä niin pysyy kosteana ja pehmeänä.. ai että on hyvää!! Ja vaihteluksi voit tehdä jostain muusta kuin tavallisesta makaronista. Esim. keltaisesta sydänmakaronista tulee tosi hyvä makaronilaatikko.

Laita fetat ja tomaattimurskat makaroonien, sipulien ja jauhelihan joukkoon. Eikä edes välttämättä tarvitse munamaitoa, luraus kermaakin riittää. Juustoraastetta päälle. Vaihtoehtoisesti voit tehdä tavallisesti makaroonilaatikon kunnolla maustaen (paprikajauhetta, valkopippuria, suolaa, currya, oreganoa) ja ripotella fetat päälle.

Yhteistyössä