Nyt vaihtuu likan PPH, mittani on täynnä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 20:47 Mutteri kirjoitti:
Mä ymmärrän Lunaticin harmituksen..tottakai pitäis ilmoittaa vanhemmille.. :/

mutta juuri valmistuneena perhepäivähoitajana ihan suosiolla jatkan opintoja.. on ehkä helpompaa olla haukkujien kuin haukuttavien puolella.. turhan usein tämän mun ammattikuntani kakkuutta mainostetaan.. Ja siis en tarkoita nyt että Lunatic yleisti, mut inhottavan usein täälläkin saa lukea miten kakka ammattikunta mekin ollaan.. vaikka kaikkensa antaisit ja tekisit niin teet niin tai näin niin aina se on kuitenkin väärinpäin :ashamed:

;)

Ystävänkin lapsella on tosi ihana PPhoitaja suorastaan.
Harmi että tommosia mätämunia kuuluu jokaseen ammattiryhmään.
Yleistää en halua.

Toi hoitaja on jo yli 60v ja elämäänsä muutenkin kyllästynyt. Ihmekös se jos ei mitään jaksa eikä halua tehdä.

Tarttis olla joku ikäraja varmaan tossa ammatissa. :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 20:58 Lunatic kirjoitti:
\

mutta juuri valmistuneena perhepäivähoitajana ihan suosiolla jatkan opintoja.. on ehkä helpompaa olla haukkujien kuin haukuttavien puolella.. turhan usein tämän mun ammattikuntani kakkuutta mainostetaan.. Ja siis en tarkoita nyt että Lunatic yleisti, mut inhottavan usein täälläkin saa lukea miten kakka ammattikunta mekin ollaan.. vaikka kaikkensa antaisit ja tekisit niin teet niin tai näin niin aina se on kuitenkin väärinpäin :ashamed:

;)

Yleistää en halua.

Toi hoitaja on jo yli 60v ja elämäänsä muutenkin kyllästynyt. Ihmekös se jos ei mitään jaksa eikä halua tehdä.

Luonne ratkaisee ei ikä ;) Meillä on älyttömän hyvä/mukava/ammattitaitoinen yli 50 v pph.

ihan pakko sanoa,että ei se päiväkotihoitopaikkakaan autuaaksi tee! Niitäkin kun on niin monenlaisia ja tasoisia. Muutamissa sellaisissa ollut, missä hoidon laatu sellaista etten omaani pistäisi ko. paikkaan.
Aina kannattaa oikeasti mennä tutustumaan lapsen tulevaan hoitopaikkaan etukäteen. ihan pariksi kolmeksi päiväksi.

Hmmm. Harmi, jos valokuvaus sinulle tärkeä, mutta rehelllisesti sanottuna, en edes tiennyt, että perhepäivähoitolapsille järjestetään valokuvaus, ja minun esikoinen on kuitenkin ollut perhepäivähoidossa ihan pienenä. Miksi pitää mennä kaikkien muiden pph-lasten kanssa ryhmäkuvaan, vai mikä juttu tämä oikein on? Eikö voi ottaa kuvaa vaan omassa pph-paikassa toisten samassa hoitopaikassa olevien kanssa? Ja itse käyttää lapsensa valokuvaajalla?

Ja senkin voin uskoa, että ei halua yksin lähteä, jos valokuvaus kauempana.

Sitä en tosin voi ymmärtää, että haukkuu muita vanhempia ja lapsia toisille vanhemmille. Tosin minäkään en koskaan päässyt lähtemään kotiin kun menin lastani hakemaan, vaan juttua vaan pulppusi pph:n suusta, mutta taisin olla niin väsynyt että en kuunnellut vaan nyökyttelin vain kun en muista mitä hän puhui :ashamed:

Mutta itse en aikoinani osannut odottaa perhepäivähoitajalta mitään muuta kuin onko vauvani syönyt ja nukkunut. Mutta tiedän, että varsinkin monet yhden lapsen vanhemmat odottavat ihan mielettömiä juttuja mitä perhepäivähoitajan pitäisi tehdä. Näiden vanhempien pitäisi itse hoitaa useampiaa lapsia useampia päiviä, ja sitten taas kouluun 30 lapsen eteen "opettamaan". Monikaan yhden kullanmurun äiti ja isä ei todellakaan voi käsittää että ei ole sama asia hoitaa/opettaa yhtä kullanmurua ja useampaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 20:58 Lunatic kirjoitti:
\

;)

Yleistää en halua.

Joo, et sä yleistänytkään ;) :) Mutta totesin vaan että täälläKIN kun haukutaan olevinaan yhtä hoitajaa, niin vahiingossa haukkuja tulee mollanneeksi koko ammattikunnan.. :/ Se on tosi kurjaa.. Minäkin kun olen vasta "urani " alussa, töitä 3 vuotta takana, ja viime perjantaina valmistuin, niin on alkanut tuntumaan että ei ne lapset ole se syy miksi tää ei oo mun juttuni vaan se kaikki muu.. :snotty: Kun kaikkensa kuitenkin teet ja sitten tää onkin se ammattikunta jota ei tippaakaan arvosteta, näykitään vaan jokasuunnasta, niin kyllä se ainakin näin nuorena ihmisena laittaa miettimään muita elämän vaihtoehtoja.. Kun itseni lisäksi tälle työlle tulee "myytyä" koko perhe ja koti siinä sivussa.. en mä sit vaan halua laittaa noin isoja panoksia peliin kun ei siitä vastaavaa hyötyä ole.. Mulla kyllä tähän mennessä ollut aivan ihania vanhempia.. meillä on yhteistyö pelannut tosi hyvin ja ystävystynytkin olen muutamien kanssa..
Mutta nyt jäin äitiyslomalle ja kovin tässä jatko opintoja suunnittelen jo.. ;)

Toivottavasti tuo teidän tilanne selviää.. mä ymmärrän täysin että ei varmasti tunnu kivalta tuollainen :hug: Soita vaan sille ohjaajalle.. se on kuitenkin hoitajan esimies.. <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 20:11 KpLpSp kirjoitti:
Aika rajuu tekstii sulla!
Jos lapsesi on ollut jo kolme vuotta hänellä hoidossa niin ihmettelen ettet ole jo aiemmin ottanut asiaa puheeksi. Oletko puhunnut tämän hoitajan kanssa?

:o :o :o
No tätä mäkin jäin ihmettelemään...
Mun muksu ei olis ollu tollasessa paikassa edes puolta vuotta!

Yhteistyössä