Nyt vaihtuu aamupalat ja muutkin ruuat terveellisempään suntaan!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierass

Vieras
Tilasin blenderin ja alan tehdä sillä aamun smoothiet. Tähän saakka aamupalana on ollut yleensä pannulla paistettu paahtoleipä, makkaraa ja kananmuna + juustoa.

Perunat, pastat ja riisit vaihtuu uunijuureksiin tai kasviksiin.

Nyt tarttis sitten vielä oppia tekemään niitä ja näkyyhän noita ohjeita ihan kiitettävästi netistä löytyvänkin.

Saas nähdä putoaako paino. Kokemuksia?
 
1dl maitorahka
1dl vanilijajugurtti
1dl rasvaton maito
1dl jäisiä marjoja
1 (paloina pakastettu) banaani
1rkl pellavasiemenrouhe

Huom jos olet tottunut mättämään aamulla hiilihydraattipitoista ruokaa niin nälkää ei nuo smootiet itsellään pidä. Ihan kaurapuuro marjoilla on hyvä vaihtoehto.
 
Parempi syödä marjat ihan kokonaisena jugurtin kanssa. On todistettu, että smoothiet oikeastilihottavat enemmän kuin laihduttavat. Eikä banaani ole laihduttajan ruokaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tässä yks;29703304:
1dl maitorahka
1dl vanilijajugurtti
1dl rasvaton maito
1dl jäisiä marjoja
1 (paloina pakastettu) banaani
1rkl pellavasiemenrouhe

Huom jos olet tottunut mättämään aamulla hiilihydraattipitoista ruokaa niin nälkää ei nuo smootiet itsellään pidä. Ihan kaurapuuro marjoilla on hyvä vaihtoehto.
Kiitos tästä. Kaapissa olis kilon pussi hedelmämysliä, joten sekin varmasti kävis? Mysliä en ole koskaan maistanut ja tuo onkin "lahjapussi" :)
 
[QUOTE="aloittaja";29703369]Kiitos tästä. Kaapissa olis kilon pussi hedelmämysliä, joten sekin varmasti kävis? Mysliä en ole koskaan maistanut ja tuo onkin "lahjapussi" :)[/QUOTE]


Mysli ei kyllä ole mitään laihduttajan ruokaa... Mietipä paljonko on sokeria esim. niissä kuivatuissa hedelmänpalasissa ja muutenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin;29703317:
Parempi syödä marjat ihan kokonaisena jugurtin kanssa. On todistettu, että smoothiet oikeastilihottavat enemmän kuin laihduttavat. Eikä banaani ole laihduttajan ruokaa.

Missä tuo smoothieteoriasi on todistettu? Banaani on aivan hyvää ruokaa laihduttajalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin;29703317:
Parempi syödä marjat ihan kokonaisena jugurtin kanssa. On todistettu, että smoothiet oikeastilihottavat enemmän kuin laihduttavat. Eikä banaani ole laihduttajan ruokaa.

Tämä perustuu usein kauppojen ja kahviloiden täysmaito / kerma / sokeri smootheihin. Kotona voi tehdät terveellisempiäkin versioita.
 
Mysli ei kyllä ole mitään laihduttajan ruokaa... Mietipä paljonko on sokeria esim. niissä kuivatuissa hedelmänpalasissa ja muutenkin.

Joo joo, sokeri ja kalori sitä ja tätä. Pakkoko sitä on vetää kilokaupalla?

Kumman luulet olevan terveellisempää, purkki rahkaa kuiviltaan (eläinproteiinia) vai vajaa purkki rahkaa jonne lisäksi mysliä joka sisältää siemeniä, kuituja, hedelmien vitamiineja jne?
 
On sulla ollut kyllä melkoisen tuhti aamupala, jos tosiaan olet tuolla lailla syönyt. Luuletko, että smootie pitää nälkäsi poissa. Suosittelen kyllä tuon smoothien lisäksi kunnon täysjyväleipää ja vähärasvaista leikkelettä lisäksi. Ei ihminen jaksa laihduttaa kitudieeteillä kuten joku lasillinen smoothieta on.
 
[QUOTE="vieras.";29703788]On sulla ollut kyllä melkoisen tuhti aamupala, jos tosiaan olet tuolla lailla syönyt. Luuletko, että smootie pitää nälkäsi poissa. Suosittelen kyllä tuon smoothien lisäksi kunnon täysjyväleipää ja vähärasvaista leikkelettä lisäksi. Ei ihminen jaksa laihduttaa kitudieeteillä kuten joku lasillinen smoothieta on.[/QUOTE]
Olen sinapin ja ketsupin suurkuluttaja ja nuo aamueväät on hyvä pohja niille :D

Mutta tosiaan tuon aamupalan ajattelin korvata smoothiella ja muu ruoka sitten olis noita juureksia/kasviksia + kalaa tai kanaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin;29703317:
Parempi syödä marjat ihan kokonaisena jugurtin kanssa. On todistettu, että smoothiet oikeastilihottavat enemmän kuin laihduttavat. Eikä banaani ole laihduttajan ruokaa.

Juu varmasti sellaiset smootiet, missä on käytetty kermaa, lisättyä sokeria yms. Yms. Antamassani ohjeessa ei ole rasvaa (jos läyttää rasvattomia tuotteita) eikä valkoista sokeria muuta kuin mitä desissä vanilijajugurttia. Toki voi käyttää maustamatontakin.
 
Hei! Sellaista hoksauttaisin, että olethan huomannut, kuinka kaloripitoisia sinappi ja ketsuppi ovat? Tai no sinappi nyt erityisesti, mutta ketsupissakin hirveästi sokeria. Toki eihän niitä nyt niin paljoa syödä, mutta ajattelin mainita ellet ole huomannut. Itse olen myös kyseisten "mausteiden" suursuurkuluttaja :D

Ja toinen mitä muutkin sanoivat: älä juo pelkkää smoothieta aamulla, vaan tee esim puuroa tai ruisleipää lisäksi. Muuten nälkäsi kasvaa päivän mittaan suureksi ja sinulla tulee todennäköisesti syötyä enemmän. Mitä kuitupitoisempi aamupala, sitä vähemmän tulee yleensä päivällä syötyä. Ja syö useasti päivässä pieniä annoksia niin hyvä tulee :) Tsemppiä sinulle!
 
Hei! Sellaista hoksauttaisin, että olethan huomannut, kuinka kaloripitoisia sinappi ja ketsuppi ovat? Tai no sinappi nyt erityisesti, mutta ketsupissakin hirveästi sokeria. Toki eihän niitä nyt niin paljoa syödä, mutta ajattelin mainita ellet ole huomannut. Itse olen myös kyseisten "mausteiden" suursuurkuluttaja :D

Ja toinen mitä muutkin sanoivat: älä juo pelkkää smoothieta aamulla, vaan tee esim puuroa tai ruisleipää lisäksi. Muuten nälkäsi kasvaa päivän mittaan suureksi ja sinulla tulee todennäköisesti syötyä enemmän. Mitä kuitupitoisempi aamupala, sitä vähemmän tulee yleensä päivällä syötyä. Ja syö useasti päivässä pieniä annoksia niin hyvä tulee :) Tsemppiä sinulle!
Tiedossa on nuo sinapin ja ketsupin kalorimäärät tai olen tiennyt, ettei ne mitenkään hyväksi ole. Tähän saakka en vaan ole paljoakaan miettinyt, mitä suuhuni laitan.

Nyt kuitenkin tuntuu, että jotakin tarttis tehdä. Kaipa sitä omaa terveyttään alkaa jokainen jossain vaiheessa miettiä - toivottavasti.

Pieniä annoksia olen syönyt tähänkin saakka, mutta ehkä niitäkään ei ole tarkotettu syötäväks tunnin/parin välein...

Kiitos tsempeistä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tässä yks;29703304:
1dl maitorahka
1dl vanilijajugurtti
1dl rasvaton maito
1dl jäisiä marjoja
1 (paloina pakastettu) banaani
1rkl pellavasiemenrouhe

Huom jos olet tottunut mättämään aamulla hiilihydraattipitoista ruokaa niin nälkää ei nuo smootiet itsellään pidä. Ihan kaurapuuro marjoilla on hyvä vaihtoehto.

Joopasta joo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tässä yks;29703304:
1dl maitorahka
1dl vanilijajugurtti
1dl rasvaton maito
1dl jäisiä marjoja
1 (paloina pakastettu) banaani
1rkl pellavasiemenrouhe

Huom jos olet tottunut mättämään aamulla hiilihydraattipitoista ruokaa niin nälkää ei nuo smootiet itsellään pidä. Ihan kaurapuuro marjoilla on hyvä vaihtoehto.

Tuohon lisäisin vielä siemenet, pähkinät ja mantelit, saa myös jauheena.
 
[QUOTE="aloittaja";29703812]Olen sinapin ja ketsupin suurkuluttaja ja nuo aamueväät on hyvä pohja niille :D

Mutta tosiaan tuon aamupalan ajattelin korvata smoothiella ja muu ruoka sitten olis noita juureksia/kasviksia + kalaa tai kanaa.[/QUOTE]

Kantsii kyllä sen smoothien lisäksi syödä vaikka keitetty tai paistettu muna niin ei tule sitten myöhemmin ahmittua nälkään.
 
[QUOTE="aloittaja";29703996]Tiedossa on nuo sinapin ja ketsupin kalorimäärät tai olen tiennyt, ettei ne mitenkään hyväksi ole. Tähän saakka en vaan ole paljoakaan miettinyt, mitä suuhuni laitan.

Nyt kuitenkin tuntuu, että jotakin tarttis tehdä. Kaipa sitä omaa terveyttään alkaa jokainen jossain vaiheessa miettiä - toivottavasti.

Pieniä annoksia olen syönyt tähänkin saakka, mutta ehkä niitäkään ei ole tarkotettu syötäväks tunnin/parin välein...

Kiitos tsempeistä :)[/QUOTE]


Minulla vähän sama, että tiedän niiden olevan epäterveellisiä, mutta syön silti :( Ja pienissä määrin eivät tietty ruokavaliota kaadakaan, mutta itse ainakin syön molempia reilusti joka päivä. Aamu- ja iltaleivät suunnilleen kuorrutan niillä ja ihan vaikka paljaaltaankin voin niitä syödä :D Mutta olen ajatellut, että jos muuten perus terveellinen ruokavalio (kuten minulla) niin pieni pahe tuo on. Ja sinulle suosittelen, että paahdat tai käytät mikrossa kunnollista ruisleipää ja siihen esim kalkkunaleikettä ja kasviksia päälle ja siihen sinappia tai ketsuppia tai molempia niin johan terveellinen leipäkin alkaa maistua :) ja pienillä muutoksilla saa jo ihmeitä aikaan eli viilaat ruokavaliota/annoksia useasta paikasta vähän luopumatta kaikesta niin kyllä ne kilot alkaa karista. Pidän sinulle peukkuja! :)
 
Minulla vähän sama, että tiedän niiden olevan epäterveellisiä, mutta syön silti :( Ja pienissä määrin eivät tietty ruokavaliota kaadakaan, mutta itse ainakin syön molempia reilusti joka päivä. Aamu- ja iltaleivät suunnilleen kuorrutan niillä ja ihan vaikka paljaaltaankin voin niitä syödä :D Mutta olen ajatellut, että jos muuten perus terveellinen ruokavalio (kuten minulla) niin pieni pahe tuo on. Ja sinulle suosittelen, että paahdat tai käytät mikrossa kunnollista ruisleipää ja siihen esim kalkkunaleikettä ja kasviksia päälle ja siihen sinappia tai ketsuppia tai molempia niin johan terveellinen leipäkin alkaa maistua :) ja pienillä muutoksilla saa jo ihmeitä aikaan eli viilaat ruokavaliota/annoksia useasta paikasta vähän luopumatta kaikesta niin kyllä ne kilot alkaa karista. Pidän sinulle peukkuja! :)
Sen verran vielä, että ruisleipähän on mun suurta herkkuani ja sitä otan kahvinkin kanssa mieluummin kuin vaikka pullaa.

Tuo paahtoleipäsiivu vaan jotenkin käy siihen aamuun. Paistelen minä joskus sen sijasta ruisleipääkin :)
 
Minulla vähän sama, että tiedän niiden olevan epäterveellisiä, mutta syön silti :( Ja pienissä määrin eivät tietty ruokavaliota kaadakaan, mutta itse ainakin syön molempia reilusti joka päivä. Aamu- ja iltaleivät suunnilleen kuorrutan niillä ja ihan vaikka paljaaltaankin voin niitä syödä :D Mutta olen ajatellut, että jos muuten perus terveellinen ruokavalio (kuten minulla) niin pieni pahe tuo on. Ja sinulle suosittelen, että paahdat tai käytät mikrossa kunnollista ruisleipää ja siihen esim kalkkunaleikettä ja kasviksia päälle ja siihen sinappia tai ketsuppia tai molempia niin johan terveellinen leipäkin alkaa maistua :) ja pienillä muutoksilla saa jo ihmeitä aikaan eli viilaat ruokavaliota/annoksia useasta paikasta vähän luopumatta kaikesta niin kyllä ne kilot alkaa karista. Pidän sinulle peukkuja! :)
Sen verran vielä, että ruisleipähän on mun suurta herkkuani ja sitä otan kahvinkin kanssa mieluummin kuin vaikka pullaa.

Tuo paahtoleipäsiivu vaan jotenkin käy siihen aamuun. Paistelen minä joskus sen sijasta ruisleipääkin.
Kiva kun joku jaksaa pitää peukkuja :)
 

Yhteistyössä