Nyt vähän TÄRISYTTÄÄ ja ehkä itkettäskii ja "äitil on nyt piuhat sekasii"

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
Olin lähössä viemään esikoista kouluun ja keskimmäistä eskariin kun puhelin soi. Hetken jo aattelin että hito asiaa sil ukol nyt on, varsin hyvin tietää että ollaan lähössä ja kuristen kans taistellaan.
No vastasin ja ärähin puhelimeen. Samantien ärtymys vaihtuikin pelkoon ja tärinään.
"moi kulta, tuota kun kävi pikku onnettomuus. ajoin puuta päin. Auto on romuna mut oon mie ihan kunnos kuitekii. Nyt meen käymää tos lääkäris ja soitan myöhemmi".

Ei siinä paljoo kerinny juttelemaa. Oli menossa sukulaista kattomaan. Oli sit säikähtäny oravaa ja ajo mettään. Onneks oli terveyskeskus ihan lähellä niin köpötteli sinne käymään.
Sen nyt tiijän että ukko on kunnossa ja auto romuna ja selvittelee siellä korvessa nyt asioita ja miettii kyytiä kotia päin.

Pienin rupes melkei itkemään "voi ikkän auto pankaa" Reilu kaveri :D autosta vaan huolissaan!!
keskimmäinen totes että "nyt on äitillä piuhat sekasii kun ei tiijä mitä tekee"
eli vain äitistä huolissaan :D
No esikko sit totes että "kaikkein tärkeintä on ettei iskälle käyny mitenkään"
Eli oli sentään oikeesta asiasta huolissaan!!!

Hitto ku sen ukon pitää ain tuollai pelotella ja säikytellä |O :'(

:hug: Peltiä saa onneksi aina uutta, pääasia ettei kuinkaan käynyt.

Nuo ovat hankalia tilanteita kun jokin pienempi eläin syöksyy eteen, helposti väistämällä saa suurempaa vahinkoa aikaan ja kun päätökseen käytettävissä oleva aika on lyhyt ja väistö helposti "vaistonvarainen" niin helposti tapahtuu tuollaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tammihärkä:
:hug: Peltiä saa onneksi aina uutta, pääasia ettei kuinkaan käynyt.

Nuo ovat hankalia tilanteita kun jokin pienempi eläin syöksyy eteen, helposti väistämällä saa suurempaa vahinkoa aikaan ja kun päätökseen käytettävissä oleva aika on lyhyt ja väistö helposti "vaistonvarainen" niin helposti tapahtuu tuollaista.

Näinhän se on. Minäkin aina paasaan ukolle on ihan kiva ettei pikkueläinten päälle aja mutta ei pie silleen väistää että itelleen jotain sattuu!
Mutta minä en kyllä oo hyvä sanomaan mitään kun ei oo autoa saati ees ajokorttia. En oikein tiedä mitä se on kun ykskaks joku hyppää eteen ja aikaa arvioida on kait alle sekunti.

Laitteli tuossa viestiä että nyt kun hänen oma tärinä on vähän laantunu niin vähän on aristanu tuo selkäpuoli.
Kaverilta saa kyytiä tännepäin myöhemmin ja jos se äijä yhtään valittaa mitään kipua missään niin vaikka kannan sen uuelleen lääkäriin!!!
Sekii on semmonen jääräpää!!

Mite vois lopettaa tään ajattelun että ois voinu käyä paljo pahempaakin :/
Ei muuten helpota oloa yhtään. Kumpa se ukko pääsis äkkiä tänne että näkisin hänet.

Mä murehdin aikanaan kortin saatuani et mitä jos peruutan hölmösti tai ruttaan parkkiksella tai jotain miten kehtaan sanoa, kun isä ja mies on molemmat ammattiautoilijoita. Kumpikin totesi toisistaan tietämättä saman, minkä sanon nyt:

Aina on halpaa jos rahalla selviää!

Eivät välttämättä tunnu mahdolliset kivut (vammat) heti, shokki/jännitys vaikutus suojelee alkuun, luonnon keino säilyttää toimintakyky "stressi" tilanteessa.

Itse sain kerran täysperäväunu rekan niskaani, onneksi olin pakettiautolla liikenteessä niin "rutistus varaa" oli takana, itselle ei käynyt kuinkaan, huomasin peilistä kun rekka tuli poikittain päälle ja käänsin penkalle karkuun (jonne rekan kärry meidät sitten poistattikin melko kiitettävällä kiihtyvyydellä..)-Kiihtyipähän sekin hiace edes kerran.. :whistle:

Virheen tein siinä että huusin apparille varoituksen ja hän kääntyi katsomaan takaikkunasta juuri silloin kun törmäys tuli, joten pää oli huonossa asennossa, silloinkaan alkuun ei tuntunut mitään kun kyselin onko kunnossa, mutta kun tilanne rauhoittui niin alkoi valitella niskojaan ja olikin sitten melko pitkään sairaslomilla.

En halua pelotella tietenkään ja jos käynyt terkkarilla niin ovat varmasti tutkineetkin ettei pahempia ole, mutta noiden niskojen kanssa saa olla hieman varuillaan kyllä.

:hug:
Onneks soitti itte.

Mullakin on ukko säikäyttänyt kaks kertaa vastaavilla puheluilla, tosin oli liikkeellä toisella kertaa pyörällä ja toisella kertaa rullaluistimilla.

Pyörällä se kaatu töistä kotiin tullessa ja siinä tarvittiin ambulanssia ja sit illalla mun täyty hakea se kotiin kun eivät päästäneet sitä yksin taksilla.

Rulliksilla se kaatu töihin mennessä, ja mä kirosin kun tarttee nyt soitella mulle aamukiireessä kun oon tarhalla viemässä lapsia ja töihinkin on kiire jne. No kiireet loppu siihen eikä harmittanut yhtään miinus tunti, kun kuulin että on kaatunut ja tartti mun kyytiä.

Minä ajattelin ensimmäisenä, että nyt meni auto ihan *****ksi, kun ajoin rekkaa päin liukkaassa alamäessä. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Tosi miehiä:):
Plussalaisilla tosi miehiä miehinä kun säikähtävät oravaa:) Mitäköhän sitten olisi tapahtunut jos tielle olisi ilmestynyt jotain oravaa isompaa...

No nyt tuli eka nauru tän aamun aikana :laugh:
Mun kultahanipupumussukkaiseni pelästyi pikku oravaa :D
Orava ei tainnu ees säikähtää :D

(nii mitä jos se ois ollu hirvi, siellä päin niitä kuulema on )

Yhteistyössä