Nyt vaan ärsyttää *turha*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emppu

Vieras
nimittäin miehen sisko miehineen.. Luulee aina, että minulla ja miehelläni olisi aikaa tehdä heille ja heidän hyväkseen mitä tahansa. Aina ovat pyytämässä apua rakentamiseen, remontointiin, pihahommiin, autoremppaan jne. Mieheni usein on mennytkin heitä auttamaan, mutta jos pyydämme vastavuoroisesti apua jossakin, niin eipä heillä ole koskaan aikaa auttaa. Leivon usein mm. leipää itse, ja olemme silloin tällöin heitä yllättäneet tuoreella leivällä (asuvat melkein naapurissa). Nyt miehen sisko totesi, että voisin tehdä heille kaikki leivät, hän voi kuulemma kyllä sentään maksaa jauhot :) Ompelen myös paljon, ja siitäkin olen saanut kuulla, että heillekin voisin tehdä (ilmaiseksi tottakai). Sain joululahjaksi saumurin, ja nyt oli sitten jo tuomassa paria juhlamekkoa lyhennettäväksi... Turhaa valitusta, tiedän. Kunhan vähän avauduin.

ihan törkeältä akalta kuulostaa. jauhothan ovat lähes ilmaisia, mikä leivässä maksaa on se aika ja työ ja vaivaaminen rankkaa työtä käsille.
ja et todellakaan tee heillemitään ilmaiseksi ja lopetatte remontointi avun jos eivät itse ole auttaneet teitä vastavuoroisesti.

itse osaankin sanoa ei, mutta mies on siinä huonompi. Hän ei halua riitaa siskonsa kanssa. Olen siis kaikista ompeluhommista ja leipomisista kieltäytynyt, mutta tämä kun jaksaa jatkaa...

Jatkat vaan sinnikkäästi kieltäytymistä, niin ehkä sanoma menee joskus perille. :) Jos mies lupautuu teidän puolestanne remonttiavuksi tms. niin sano miehelle, että voi mennä kun on luvannut, mutta sinulta ei ole kysytty. Et valita turhasta, vaan täysin aiheesta.

Välillä hieman vastaavanlainen ongelma oman siskoni kohdalla kun pyytää aina kuskaamaan, käymään puolestaan kaupassa, lainaamaan rahaa (vaikka takaisin ei kyllä ikinä maksa ajallaan).. olen myös siskolleni tästä sanonut mutta ei tunnu menevän perille.. suuttuu vaan jos kieltäydyn. :headwall: no ehkä pitäisi olla sen verran "törkeä" niin kuin siskoni ja sanoo jämäkästi vaan ei ja jos ei mene perille niin sanoo vielä jämäkämmin..

Yhteistyössä