[QUOTE="alma";23463957]Eihän nyt se, ettei ole kotona asuessaan jotain joutunut tekemään, tarkoita sitä, ettei sitä oppisi. Minä siivosin kyllä oman huoneeni ja esim. imuroin ja pesin ikkunoita, mutta jostain syystä äiti ei kaivannut apua pyykinpesussa. Enkä suoraan sanoen usko, että kovinkaan monelle on lapsena opetettu jotain scart-liitäntöjä ja digiboxin asennuksia.
Kyllä normaali ihminen oppii ne asiat kotoa muutettuaankin ilman, että kukaan sen kummemmin opettaa.
Sitten, jos ei osaa ohjekirjaa lukea tai kaverille kilauttaa, on avuton.[/QUOTE]
Näinpä. En ymmärrä miksi kaikkien pitäisi osata digiboxi asentaa. En ole viitsinyt opetella kun minua ei asia kiinnosta ja voin pyytää veljeä tai ystävää sen asentamaan. Jos heitä ei olisi, niin sitten ottaisin sen ohjekirjan käteen ja opettelisin siitä. Kyllä minulle on kotona opetettu siivoamiset ja pyykin pesut, mutta ei digiboxin asentamista. Jonkun näköinen johto minun piti ostaa noita elektroniikkajuttuja varten ja silloinkin soitin veljelle, joka käski kirjoittaa ylös millaisen tarvin ja kaupassa näytin sitten paperia myyjälle, että tuommosta tarvitsisin. Kai se sitten tekee jonkun mielestä minusta uusavuttoman.