Nyt tuli takapakkia..lähihoitajan opinnot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elli"

Vieras
Opiskelen lähihoitajaksi ja suuntautumisena lapset ja nuoret. Nyt tosin on tullut sellainen voimakas tunne ettei tää suuntautuminen ollutkaan oikea vaihtoehto mulle. Nyt mietin pitäiskö vaihtaa suuntautumista(se kuulemma olis vielä mahdollista) vai jättää kokonaan lähihoitajan opinnot ja etsiä jotain ihan muuta.

Onko työ vanhusten parissa millaista? Minusta tuntuu etten vain osaa olla luontevasti lasten kanssa. Mutta mietin sitten osaanko vanhustenkaan kanssa?

Voi että piti tulla tällainen nyt. Jotenkin luulin että nyt vihdoinkin alkaa asiat selkenemään tän ura valinnan suhteen mutta ei..

Vaikka sulla olisi suuntautumisalana lapset ja nuoret, voit työskennellä myös vanhusten parissa. Tai missä tahansa muualla. On eri paikoista kiinni, haetaanko juuri sen suuntautumisalan ihmistä, mutta vanhusalalla on hoitajista pula, joten lasten ja nuorten koulutusohjelmalla saat kyllä varmasti sieltä työtä. Älä vaan jätä koulua kesken jos olet jo puolet käynyt,.Siitä on hyvä myös myöhemmin jatkaa vaikka maattikorkakouluun sosionomiksi tai sh:ksi .Tsemppiä opintoihin. Itse olen lh lasten ja nuorten puolelta ja nyt opiskelen sosionomiksi

Aika erillaistahan se on vanhusten kanssa. Jos löydät mukavan työpaikan, niin ei kiirekään niin haittaa mutta huonossa työpaikassa kiire ja puutteet vaan korostuu. Jos hakeudut siis vanhuspuolen töihin, suosittelen jotain pientä työpaikkaa, ainakin mun kokemuksella niissä on paras työilmapiiri. Minäkin aluksi halusin lasten pariin mutta jostain syystä en ehkä jaksa hoitaa lapsia töissä ja sitten omia kotonakin.. :D Joten valitsin sen sairaanhoito - huolenpito- erikoistumisen. Ja vanhuspuolella olen aina työskennellyt..

Lapsiin verrattuna työ vanhusten parissa on fyysisesti raskaanpaa, elämän kokemusta vanhuksilla on enemmän kuin lapsilla, mutta kohtaamisissa esim. dementiaa sairastavan vanhuksen kanssa monesti on samoja ongelmia kuin lastenkin suhteen, ajatusmaailma on välillä on niin vieras että sitä on vaikea ymmärtää.

Yhteistyössä