Nyt tulee kusta ja paskaa, mutta kysyn kuitenkin, ja hei haloo tää on sitten gallup tyyppinen kysely ettei tarvii hirveesti järkyttyåä

killi
Meille on tullut sisään (asumme rivarissa) kissa joka asui jossain lähistöllä ja sai viipottaa vapaana, hyökkäsi lemmikkimme kimppuun ja raateli sen.
Mies väänsi niskat nurin siltä kissalta ja voin sanoa että vaikka eläintenystävä olenkin niin ei surettanut.

Kissat on kaameita otuksia ja jos niitä ottaa lemmikiksi niin vapaana ei saa pitää.
 
järkee
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Ihan okei, jos se kissa pysyy sitten siellä omalla pihalla kuseskelemassa, mutta mikään ei oo niin ärsyttävää kuin vapaana olevat kissat jotka kusee kengät, vaunut, nurkan pielet, lasten hiekkalaatikot jne....
Peesi, auton renkaat ja kyljet, hiekkis jne. hyi hitto sentään :x.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
kissa on villi ja vappa. se ei kuulu mihinkään narunjatkoksi.
(Koti)kissa ei ole villieläin, vaan lemmikki kuten koirakin. Eikä koira ole yhtään sen enempää syntynyt naru kaulassa ja kuka kannattaa sitä, että myös koirat saisivat vapaasti ulkoilla itsekseen, kusta ja paskoa minne lystäävät? Kissa on vielä enemmän peto kuin koira. Miksei kissan paskoja tarvitse kerätä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä olen eri mieltä.
Olen meinaan se, jonka pihassa kissanomistajien villit ja vapaat kissat käyvät kusella.
Eilen nappasin yhden katin kainaloon, se köllötteli meidän likan nukenvaunuissa |O , ja kippasin takaisin aidan toiselle puolelle mistä se tulikin. Vittu.
mä komppaan :D
 
Mä jotenkin aattelen, että kissa kuuluis ensisijasesti maalle, mutta onpa noi kaupunkikissat ihan onnellisia myös. Kissan ei kuulu juoksennella toisten parvekkeilla, autojen päällä, lastenhiekkiksillä jne. Kaupungissa ja taajamissa sisällä täysin tai ulkoilut häkeissä/hihnoissa.
 
joo
Musta kissan kuuluu olla vapaana. Kissan ulkoiluttaminen valjaissa ei vaan ole sille luontaista. Sitten oon vaan simppelisti ilman kissaa. Koirat on musta eri juttu, mut en mä sellastakaan kauounkiin ottais. Mut muut tehkööt miten lystää.
 
saaks tähän ketjuun tunkea kysymyksen?.. no tungen kuitenkin.. miksi otatte kissoja jos ette halua niistä pitää huolta, vaarannatte kissat kun ne juoksentelee vapaana ja viljelette kissavihaa? koska valitettava tosiasia on se että isoa osaa ne vapaana juoksevat, tuhoa tekevät kissat ärsyttää ja mitä enemmän niitä on sitä enemmän lisääntyy kissojen vastustus. mä tunnen ihmisiä jotka kyselemättä ampuvat vieraat pihaan tunkevat katit, yksi maatalon isäntä opetti minulle miten saa kissalta niskat nurin... onko tämä sitten kissan etu saati kissanomistajan?
 
blondi
Luin ton otsikon ja ajattelin, että nyt on jollakulla alkanu aineenvaihdunta pelaamaan ja haluaa kuulla miten muilla.... mietin jopa ilkeänkö avata ketjua kun jäätelöä söin :)

Luin jatkonkin ja mietin, miten hitossa tuo kissakysymys tähän taas kuuluu :D

Täällä maalla mulle on aivan sama vaikka kissat vapaana kulkee, mutta kun koiratkin! Jos lähtee väärään suuntaan koiran kans lenkkeileen, niin saa koko kylän loputkin koirat peräänsä riitaa haastamaan...
 
blondi taas
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
saaks tähän ketjuun tunkea kysymyksen?.. no tungen kuitenkin.. miksi otatte kissoja jos ette halua niistä pitää huolta, vaarannatte kissat kun ne juoksentelee vapaana ja viljelette kissavihaa? koska valitettava tosiasia on se että isoa osaa ne vapaana juoksevat, tuhoa tekevät kissat ärsyttää ja mitä enemmän niitä on sitä enemmän lisääntyy kissojen vastustus. mä tunnen ihmisiä jotka kyselemättä ampuvat vieraat pihaan tunkevat katit, yksi maatalon isäntä opetti minulle miten saa kissalta niskat nurin... onko tämä sitten kissan etu saati kissanomistajan?
No ei tuo kissojen tappaminenkaan tervettä käytöstä oo...
 
Alkuperäinen kirjoittaja blondi taas:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
saaks tähän ketjuun tunkea kysymyksen?.. no tungen kuitenkin.. miksi otatte kissoja jos ette halua niistä pitää huolta, vaarannatte kissat kun ne juoksentelee vapaana ja viljelette kissavihaa? koska valitettava tosiasia on se että isoa osaa ne vapaana juoksevat, tuhoa tekevät kissat ärsyttää ja mitä enemmän niitä on sitä enemmän lisääntyy kissojen vastustus. mä tunnen ihmisiä jotka kyselemättä ampuvat vieraat pihaan tunkevat katit, yksi maatalon isäntä opetti minulle miten saa kissalta niskat nurin... onko tämä sitten kissan etu saati kissanomistajan?
No ei tuo kissojen tappaminenkaan tervettä käytöstä oo...
en mä sanonut niin. meille tunki eräänä päivänä kissa sisään.. ei ollut kiva juttu, ei sitten ollenkaan. mulla on allergia onneks lievä mut on niitäkin joille se on hengenvaarallista.
 
blondi jälleen
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi taas:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
saaks tähän ketjuun tunkea kysymyksen?.. no tungen kuitenkin.. miksi otatte kissoja jos ette halua niistä pitää huolta, vaarannatte kissat kun ne juoksentelee vapaana ja viljelette kissavihaa? koska valitettava tosiasia on se että isoa osaa ne vapaana juoksevat, tuhoa tekevät kissat ärsyttää ja mitä enemmän niitä on sitä enemmän lisääntyy kissojen vastustus. mä tunnen ihmisiä jotka kyselemättä ampuvat vieraat pihaan tunkevat katit, yksi maatalon isäntä opetti minulle miten saa kissalta niskat nurin... onko tämä sitten kissan etu saati kissanomistajan?
No ei tuo kissojen tappaminenkaan tervettä käytöstä oo...
en mä sanonut niin. meille tunki eräänä päivänä kissa sisään.. ei ollut kiva juttu, ei sitten ollenkaan. mulla on allergia onneks lievä mut on niitäkin joille se on hengenvaarallista.
Niin en mä sua kritisoinut vaan niitä kissojen tappajia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja blondi jälleen:
Niin en mä sua kritisoinut vaan niitä kissojen tappajia :)
no mun täytyy tunnustaa et mieli listiä on ollut joskus suuri.. esim kun vaunujen verkot oli revitty rikki, kun kissa jäi rysän päältä nurkkaan kusemisesta kiinni. kaikista kamalin tapaus oli kun meidän nurkissa pyöri kamalan kapinen kissa joka jatkuvasti yritti sisään ja kun kerran siitä ääneen valitin porukassa niin selvis että se hemmetin kissa oli viel sairas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:
No tietysti. Sehän on kissan kidutusta, jos pidetään jossain kerrostaloasunnossa "vankina", tai että se saa liikkua pihalla jonkun narunnokassa, tai että sitä jopa käytetään kävelyllä tällaisessa narussa. :eek: |O
Se, joka muuta väittää, ei taida paljon asioista tietää. :/
Meillä on täällä kerrostalokaksiossa kaks kissaa, molemmat "pelastettuja".

Toinen on varsinainen city-katti, eikä sitä saa ulos kirveelläkään. Parvekkeelle suostuu, JOS on tarpeeks lämmin ja aurinkoinen sää. Ja pelkää KUOLLAKSEEN kaikkea muurahaista isompaa ökkimönniäistä. Meille tullessaan oli paakkuturkkinen, pariviikkosen kokonen (vaikka 3kk), nälkiintyny ja järkyttävän säikky. Nyt ei pelkää enää muuta ku munakelloa (paitsi nyt noita luonnonvarasia ötököitä ;) ) ja on maailman seurallisin kissa. En kyllä ollenkaan allekirjota, että toi kissa kovasti täällä sisällä kituu.

Toinen varmasti oliski onnellisempi maalla. Ihan aito maalaiskissa, rakastaa ulkoilua ja kaiken metsästämistä. Nappas parvekkeen ovenraostaki linnun. MUTTA, ellei oltais otettu, olis tää kissa päätä lyhyempi. Vahinko pentue, pölkylle vaan. Olisin ottanu vaikka kaikki viis, jos olisin voinu. :'( Eikö sua olis jääny kalvamaan, jos olisit tienny, et olisit voinu pelastaa, mut annoit tappaa?
 
Juu, kissan kuuluu saada olla vapaana ja mä en ikeasti tiedä, voiko kissa olla onnellinen kerrostalossa tai paikassa, jossa ei voi olla vapaana. Varmaan olisin kuitenkin niin itsek'äs, että pitäisin kissaa tai ainakin jotain lemmikkiä kerrostalossakin.
 
Turkilmas
Mä taas olen sitä mieltä että maalla kissa saa olla vapaana, mutta ei taajamassa. Ja meillä on kotona aina ollut kissoja...siis kerrostalossa. Ja kun ne on pennusta asti ollut sisällä, niin ei ne kyllä edes halua ulos. Yhtä yritin joskus opettaa ulkoilemaan, mutta se meni heti ihan paniikkiin.

Järki käteen missä kissaa pidetään ulkona ja missä ei...
 

Yhteistyössä