Nyt tiedän, miksi puistossa on MUKAVAA:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karuski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
höh..en ihan noin aktiivinen ole ku ap,mut..
musta on kyl ihan kiva välillä leikkiä pojan kanssa, puistossa tai kotona.. ja tottakai leikin jos pyydetään puistossa ja ei ole muita leikkikavereita. lapsen takia mä sinne lähinnä menen ja on toki bonusta jos siellä on mullekin juttukaveria. mut must se on vähän tyhmää jos ite juoruan siinä ja poika kiskoo kädestä et äiti tuu tekee hiekkakakkuja tai tuu kattoo tätä ja tätä.. mä en halua antaa kuvaa lapselle etten olisi kiinnostunut sen jutuista.
osaa poika leikkiä itekseenkin ja välillä en jaksa leikkiä ja osallistua..
sitä en tajua ettei koskaan leiki ja laittaa oman osallistumisen ja leikkimättömyyden sen piikkiin et se on lapselle hyväksi. et kehittyy mielikuvitus ja oppii leikkimään muiden kanssa.. (tähän sellanen tirskumishymiö jos olis..)

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
höh..en ihan noin aktiivinen ole ku ap,mut..
musta on kyl ihan kiva välillä leikkiä pojan kanssa, puistossa tai kotona.. ja tottakai leikin jos pyydetään puistossa ja ei ole muita leikkikavereita. lapsen takia mä sinne lähinnä menen ja on toki bonusta jos siellä on mullekin juttukaveria. mut must se on vähän tyhmää jos ite juoruan siinä ja poika kiskoo kädestä et äiti tuu tekee hiekkakakkuja tai tuu kattoo tätä ja tätä.. mä en halua antaa kuvaa lapselle etten olisi kiinnostunut sen jutuista.
osaa poika leikkiä itekseenkin ja välillä en jaksa leikkiä ja osallistua..
sitä en tajua ettei koskaan leiki ja laittaa oman osallistumisen ja leikkimättömyyden sen piikkiin et se on lapselle hyväksi. et kehittyy mielikuvitus ja oppii leikkimään muiden kanssa.. (tähän sellanen tirskumishymiö jos olis..)

Tätä en minä ainakaan tarkoittanut, vaan sitä, mitä tuossa muutkin yrittivät sanoa, että lapselle esim. aika ajoin tylsyyden kokeminen on ihan tärkeää, sillä silloin hänen on itse keksittävä, mitä tekisi, ja siten taas mielikuvitus kehittyy. Ei ole hyvä, että aikuinen aina ohjailee lapsen leikkejä, sillä silloin lapsi ei opi vapaata leikkiä.

Tietysti on eri asia se, onko lapsi vuoden vai viiden vuoden ikäinen. Pienen lapsen kanssa puistossa leikkiminen on tietysti lähinnä äidin ohjailua, mutta kun lapsi on yli kolmevuotias, on kyllä aika älytöntä, jos äiti ei yhtään "anna" lapsen leikkiä yksin tai yhdessä muiden lasten kanssa.

Tämän ikäisten kanssa yhdessä oleminen alkaa muutenkin muuttua juuri retkeilyksi, yhteiseksi pihahommien tekemiseksi, pelailuksi jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
no me opetetaan lapsillemme arvoja luonnosta..meillä nää reilu 2v on osanneet jo viime vuonna näyttää metsässä sammaleet ja jäkälät..me tutkitaan naamat kiinni kannonnokkia ja ihmetellään,että mikä eläin on tehnyt jätöksiään..meillä lapsilla riittää todellakin mielikuvitusta ja joka paikassa tehdään mielikuvitusruokia..Meillä lapset poimi meidän kanssa yhdessä kanttarelleja ja suppiksia..

me,kun ollaan niin kauheita äitejä,jotka ei vaan jakseta vaivautua lähtemään viikonloppuisin ostoskeskussiin..
No onkos tässä arvosteltu sun tapaasi toimia? Ei vaan sitä että sä arvostelet toisia. Onneksi mä oon niin vanha ja monessa liemessä keitetty etten oletakaan että olen aina oikeassa ja mun tapani toimia on se ainoa oikea.

Ja pssst, leikinpä lasteni kanssa minäkin, ihan tuossa kotipihalla. Puistot kierrän kaukaa juurikin teidän seläntakana puhujien takia. Ja noista ostroskeskuksista. Niihin on vaikea lähtä jos niitä ei juurikaan ole. Ja vaikka olisikin, niin kirppari on ennenminkin mun paikkani, siellä viihtyy jopa meidän mukulat. :saint:

Suosittelen opettelemaan positiivistä ajattelua, nimittän kanssaihmisistä. Milloin moitit kanssaäitejä, milloin sijaislasten vanhempia. :/

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Ööh, oisko noissa arvostelevissa kanssaäideissä syy miksen minä viihdy puistoissa. :$

Tähän pinoon. Mua ei nappaa yhtään mennä puistoon arvosteltavaksi. Mä en ole sitä sorttia, että juoksisin liukumäkeen ja tekisin lumilinnoja. Lapset saa leikkiä vapaasti mitä haluavat, mutta mä en niihin touhuihin osallistu, vaan käytän mieluummin aikani siihen juoruamiseen. Kun edes kerran päivässä saa kosketuksen aikuisiin ihmisiin, niin totta vieköön käytän sen hyväkseni. Onneksi mun muksut osaavat keksiä ulkona itsekin tekemistä eivätkä kaipaa mua mailan varteen pelaamaan. Kaikkein vähiten mua nappaa katsella puistossa niitä äitejä, jotka katselee mua nenänvarttaan pitkin... Yöks.

no me opetetaan lapsillemme arvoja luonnosta..meillä nää reilu 2v on osanneet jo viime vuonna näyttää metsässä sammaleet ja jäkälät..me tutkitaan naamat kiinni kannonnokkia ja ihmetellään,että mikä eläin on tehnyt jätöksiään..meillä lapsilla riittää todellakin mielikuvitusta ja joka paikassa tehdään mielikuvitusruokia..Meillä lapset poimi meidän kanssa yhdessä kanttarelleja ja suppiksia..

me,kun ollaan niin kauheita äitejä,jotka ei vaan jakseta vaivautua lähtemään viikonloppuisin ostoskeskussiin..

Ai tähänkö tää meni? Kehuskeluun siitä kuka lapsi tuntee jäkälät ja sammaleet? Entä jos kehuskeltaisiin sillä, kenen lapsi tuntee parhaiten vaatemerkkejä tai autoja? Sun tapasi elää ja toimia ei ole ainoa oikea...

me mennään kyl ihan mielellään puistoihin pojan kanssa. en mä ole koskaan ajatellutkaan että sinne ei vois mennä kun muut kattoo.. kattoohan ne kadullakin. iik.muita ihmisiä.
scared0014.gif

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Ööh, oisko noissa arvostelevissa kanssaäideissä syy miksen minä viihdy puistoissa. :$

Ei mekään yleensä mennä puistoon, koska tuntuu että koko ajan joku katsoo arvostelevasti minua, lasteni vaatetusta, omaa "kampaustani" tms... Omalla isolla pihalla on virikkeitä, lähimetsästä ja harrastuksista löytyy lisää. Jos haluamme seuraa, niin järjestämme sitä, mutta silloin yleensä lapset leikkivät keskenään ja me aikuiset jutellaan -lämpimästi pukeutuneena :D

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
viime viikolla yksi isä tuli puistossa vastaan ja sanoi,että onpas kiva päästä tänne puistoon ulkoilemaan,kun kevät on koittanut, niin toi neitikin haluaa päästä ULKOLEIKKEIHIN..öö..mä olin ihan naama ymmyrkäisenä ja totesin,että jaa..me ollaan oltu kyllä täällä ihan läpi vuoden..välillä seisotaan räntäsateessa..välillä ollaan kahlattu lumessa..ja nyt on auringon vuoro..Tää isä meni ihan hiljaiseksi ja sanoi,että ai..te ootte täällä useamminkin??

..niinpä niin..tämä on syy, miksi meidän kyläpahanen on ihan tuppukylä..nää ihmiset torppaantuu koko syksyksi ja talveksi ja tulee esille vasta kevään tullen..

Tätä on muuten ihmetelty että oikeastikko ihmiset istuu koko talven lasten kanssa sisällä kun ei ketään koskaan puistossa näe ja jos siellä ne muutamat harvat sattuu joskus vastaan tulemaan niin ne ihmettelee ihan samaa et kun koskaan ei ketään näy. Nyt kun aurinko paisto muutamana päivänä niin kappas puisto on puolillaan lapsia että mistä ihmeestä ne nyt kaivautu esiin :o

meillä ainakin toi puisto on sellasessa kunnossa talvella ettei siellä oikein mitään voi tehdä kun on ihan tukossa. meillä talvet menee omalla pihalla leikkiessä, lumilinnoja tehdessä jne. et siks meitä ei siellä puistossa näy. ;)

Mä teen siellä puistossa kumpaakin; juoruan, jos siellä on joku ja välillä viipotan lapseni kanssa. Ei jaksa muiden tavat siellä kiinnostaa saati sitten se, että joku mahdollisesti arvostelisi mua/meitä. Aivan sama!

meidän puistolla on samoihin aikoihin yleensä 5 äitiä ja 11 lasta, siis pitäiskö mun pyytää että pääsenkö mä kiipeileen niitten lasten kans sinne kiipeilytelineelle. siellä puistossa lapset leikkii keskenään ei ne mitään aikuisia siihen huoli mukaan eriasia tietty on jos joskus ollaan kaksin lapsen kanssa niin silloin leikin kaverina

Itse puollan kans karuskia,vaikka en tunne/tiedä häntä kuin "virtuaalisesti".Mulla on kolme lasta,iältään 2-13v,olen leikkinyt jokaisen kanssa,niin hiekkiksellä,puistoissa kuin talvella pulkkamäessäkin.Lapseni osaavat silti leikkiä myös itse,ei tarvitse äidin tai isin olla joka leikissä mukana.
Puistoissa on tosiaankin noita "palelevia"äitejä,jotka vievät lapsensa sinne "kun on pakko"ja naapurit yms näkevät kuinka reipas äiti on.Itse olen mennyt mukaan lasten leikkeihin,mukana on ollut myös muiden lapsia,jotka ovat tulleet pyytämään mukaan hyppimään narua,heitteleen frisbeetä jne.En tosiaankaan aio kieltäytyä vastaisuudessakaan lapsen pyynnöistä,toki kiva vaihtaa myös kuulumisia muiden äitien kanssa ja tavata heitä siinä sivussa.
Kesäisin vain näkee enempi äitejä lähipuistossa, kuin talvella.Musta on vain hienoa kun me aikuiset lapsenmieliset kelpaamme vielä mukaan lastemme leikkeihin.Joten älkää mammat hyvät mollatko toisia äitejä jos he haluavat ja jaksavat leikkiä lastensa(myös vieraiden lasten) kanssa puistossa,kerranhan ne lapset ovat vain pieniä.
Musta on kiva katsoa kun äitit ja miksei myös isitkin jaksavat olla kiinnostuneita aidosti lapsensa leikeistä(onhan leikki lapsen työtä)
Meillä kaivetaan varastosta taas hiekkalelut tuohon talomme pihaan ja keinut yms..minut ja muutaman muun taloyhtiömme äidin/isin löydät takuuvarmasti tuosta pihalta leikkimästä lastemme kanssa.
Rohkeasti vain "seinäkukkasetkin" mukaan yhteisiin pihaleikkeihin,siitä saa erittäin hyvän mielen, ja jaksaa taas pyörittää arjen touhuja =)

Yhteistyössä