Nyt tiedän, miksi puistossa on MUKAVAA:)

  • Viestiketjun aloittaja Karuski
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
on täällä oikeesti ihan ihme asennoitumista mammoilta. Ihan kuin mä istuisin siellä teidän kahvipöydässä ja saisin tuomiota. Noh. Toivottavasti Turkuun päin tuli hyvä mieli. Mun omaatuntoa ei vois vähempää hetkauttaa.
Sä tuomitset itse yhtälailla. Millaisia vastauksia odotit? Olisiko pitänyt kauhistella sun kanssa tuota äitiä? mun mielestä toisten äiien leikkiminen/leikkimättömyys ei kuulu sinulle, eikä kellekään muullekaan.
 
brassiina
Mä meen lasten kanssa puistoon, itse juoruan muiden mammojen kanssa ja lapset leikkivät toisten lapsien kanssa.en kyllä osallistu leikkeihin, keinuvauhteja annan.kreetuaminen on mukavaa :xmas:
 
******
Onhan se puistohetki monille se ainoa sosiaalinen tapahtuma päivän aikana, joten mitä pahaa siinä on. Se voi olla tärkeä henkireikä kotiäidille. Kunhan katsoo muksujensa perään, etteivät ne omat Nico-Petterit ja Ella-Maricat heitä hiekkaa toistensa silmiin :)
 
Karuskille kysymys
Kaikkien täytyisi olla samanlaisia kuin sinä?

Kokoajan kehut kuinka kannustat ihmisiä mutta selän kuin kääntää sinä jo täällä julkisesti haukut:(
Oletpa todella kannustava ihminen.
 
iskä
Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Ööh, oisko noissa arvostelevissa kanssaäideissä syy miksen minä viihdy puistoissa. :$

Samaa mieltä!en halua tutustua tuollasiin äiteihin.
Soo, soo rouvat! Kyllähän täällä nyt kaikkien pitäisi vain kilvan ihmetellä ja taivastella tuon KARUSKIN mahtavaa taitoa puuhia lapsensa kanssa. Hienoa, että tuollaisia ihmisiä on kuin HÄN!

Kaiken aikansa HÄN käyttää ihanan lapsensa viihdyttämiseen ja silti EHTII PALSTAILLA ALVARIINSA;)


HYVÄ, HYVÄ, HYVÄ KARUSKI ENSIMMÄINEN ! ! !
 
Voisitko ap kommentoida tuota viestiäni, jossa minä väitin että lapsen mielikuvituksen kehittymiselle ei vanhempien liika hyysääminen ole hyväksi. Esimerkiksi Jari Sinkkoselta olen lukenut, että tylsistyminen aina välillä todellakin tekee lapselle vain hyvää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
viime viikolla yksi isä tuli puistossa vastaan ja sanoi,että onpas kiva päästä tänne puistoon ulkoilemaan,kun kevät on koittanut, niin toi neitikin haluaa päästä ULKOLEIKKEIHIN..öö..mä olin ihan naama ymmyrkäisenä ja totesin,että jaa..me ollaan oltu kyllä täällä ihan läpi vuoden..välillä seisotaan räntäsateessa..välillä ollaan kahlattu lumessa..ja nyt on auringon vuoro..Tää isä meni ihan hiljaiseksi ja sanoi,että ai..te ootte täällä useamminkin??

..niinpä niin..tämä on syy, miksi meidän kyläpahanen on ihan tuppukylä..nää ihmiset torppaantuu koko syksyksi ja talveksi ja tulee esille vasta kevään tullen..

Tätä on muuten ihmetelty että oikeastikko ihmiset istuu koko talven lasten kanssa sisällä kun ei ketään koskaan puistossa näe ja jos siellä ne muutamat harvat sattuu joskus vastaan tulemaan niin ne ihmettelee ihan samaa et kun koskaan ei ketään näy. Nyt kun aurinko paisto muutamana päivänä niin kappas puisto on puolillaan lapsia että mistä ihmeestä ne nyt kaivautu esiin :eek:
Meilläkin tuon huomaa, näteillä ilmoilla iltapäivisin leikkipuisto on täynnä ku taas noilla loskakeleillä sinne vaivautuu harvempi. Toisaalta ymmärränkin sen. Työpäivän jälkeen voi väsyttää ja mielummin viettää sitten sen illan lapsen kanssa kotona kuin sateisessa leikkipuistossa, moni tykkää että noilla ilmoilla päiväkodin ulkoilut saavat riittää. Sitä paitsi kaikilla vanhemmilla ei edes ole sadekelin puistoiluun sopivia vaatteita päällä työmatkalla, kauniilla ilmoilla taas nuo normivaatteet riittää hyvin. =)

Nyt taas kun aurinko paistaa ja ilmat on kivat ei malttaisikaan mennä kotiin ja aikas moni sitten tekee leikkipuistokeikan ennen päivällistä. Allekirjoittanut mukana.
 
Niin
Kyllä me ulkoillaan talvellakin paljon, mutta kesällä/keväällä/hyvällä ilmalla tietenkin paljon enemmän. Talvisin ja sadepäivinä sitten on muuta ohjelmaa, askarteluja ja sisäleikkejä. En ymmärrä miksi lapsia pitäisi väkisin viedä koiranilmaan jos he sisälläkin viihtyvät?

Itse en tykkää puistoissa käydä juuri sen takia, että siellä on aina niitä supermammoja ja klikkejä joissa toisia arvostellaan. Lasten kanssa en liiemmin leiki jos on leikkikavereitakin paikalla, on hyvä oppia muiden kanssa tulemaan toimeen ja leikkimään yhdessä - äidin kanssa se jo osataan. Pelaan kyllä jalkapalloa ja pulkkamäessä osallistun, etten mikään sohvaperuna ole.
 
Karuski
Alkuperäinen kirjoittaja iskä:
Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Ööh, oisko noissa arvostelevissa kanssaäideissä syy miksen minä viihdy puistoissa. :$

Samaa mieltä!en halua tutustua tuollasiin äiteihin.
Soo, soo rouvat! Kyllähän täällä nyt kaikkien pitäisi vain kilvan ihmetellä ja taivastella tuon KARUSKIN mahtavaa taitoa puuhia lapsensa kanssa. Hienoa, että tuollaisia ihmisiä on kuin HÄN!

Kaiken aikansa HÄN käyttää ihanan lapsensa viihdyttämiseen ja silti EHTII PALSTAILLA ALVARIINSA;)

meillä neiti heräsi äsken yöunilta..nyt katselee Peppi-leffaa..sit lähdetään mummolaan ja tää mamma kirjastoon lukemaan..ja illalla taas puistoon:)

..mua ette saa edelleenkään hermostumaan..

HYVÄ, HYVÄ, HYVÄ KARUSKI ENSIMMÄINEN ! ! !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Voisitko ap kommentoida tuota viestiäni, jossa minä väitin että lapsen mielikuvituksen kehittymiselle ei vanhempien liika hyysääminen ole hyväksi. Esimerkiksi Jari Sinkkoselta olen lukenut, että tylsistyminen aina välillä todellakin tekee lapselle vain hyvää.
Minä kommentoin, vaikken ap olekaan. Mulla on nimittäin sellainen ongelma, että olen viihdyttänyt lapsiani liikaa. Olen ihan tietoisesti alkanut sanoa tasaisin väliajoin, että nyt leikitte keskenänne ja mennyt vaikkapa istumaan koneelle (kuten juuri nyt). Lapset alkavat pikkuhiljaa siihen tottua, ja hyvä niin. Olen samaa mieltä, että liika hyysääminen on pahasta ja tylsillä vanhemmillaon mielikuvituksekkaita lapsia :) . ei se tietty sitä tarkoita, ettei ikinä leikkisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja p:
karuskilla on ööö yks lapsi? Sit ku niitä on muutama enemmän, ei enää kauheesti jaksa leikki joka sakelin kerta.
Mulla on neljä 1-7v lasta ja juu ainakin minä jaksan leikkiä..Mutta yleinsä he leikkivät kyllä keskenään pihalla..Nuorin juoksee hännänjatkona perässä. Mutta jos he pyytävät minua mukaan niin totta hemmetissä mä lähden leikkiin mukaan :)
 
Karuski
no me opetetaan lapsillemme arvoja luonnosta..meillä nää reilu 2v on osanneet jo viime vuonna näyttää metsässä sammaleet ja jäkälät..me tutkitaan naamat kiinni kannonnokkia ja ihmetellään,että mikä eläin on tehnyt jätöksiään..meillä lapsilla riittää todellakin mielikuvitusta ja joka paikassa tehdään mielikuvitusruokia..Meillä lapset poimi meidän kanssa yhdessä kanttarelleja ja suppiksia..

me,kun ollaan niin kauheita äitejä,jotka ei vaan jakseta vaivautua lähtemään viikonloppuisin ostoskeskussiin..
 
juu
Mulle puistoilu on sitä et pääsen jutttelemaan toisten aikuisten ihmisten kanssa irl. :D Kun päivät menee lasten kanssa keskenään niin onko se suuri synti että haluaa jutella muiden aikuisten kanssa??
Toki leikin lasten kanssa, potkitaan palloa, heittään frispiitä yms. mut yeensä lapset leikkii jotaki keskenään eikä edes toivo siihen aikuista.
 
******
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Voisitko ap kommentoida tuota viestiäni, jossa minä väitin että lapsen mielikuvituksen kehittymiselle ei vanhempien liika hyysääminen ole hyväksi. Esimerkiksi Jari Sinkkoselta olen lukenut, että tylsistyminen aina välillä todellakin tekee lapselle vain hyvää.
Tämä on ihan totta. Eiköhän tässäkin se kultainen keskitie ole aika hyvä. Minusta on VÄLILLÄ (ja aika useinkin) kivaa leikkiä, liikkua ja temppuilla lasten kanssa ja sitten taas VÄLILLÄ antaa heidän keksiä leikkinsä ihan itse ja juoruta muijien kanssa oman sosiaalisen elämän ja mielenterveyden ylläpitämiseksi :)
 
Mä olen just se äiti, joka leikkii vaan kun on aivan pakko. Mukana voin kyllä olla, mutt en kyllä leiki pihalla. Talvisin kyllä koko käydään koko kööri pulkkamäessä jne, mutta pihalla lapset osaa kyllä leikkiä ilman minuakin.
 
heh
Minäkin konttasin esikoisen perässä ja leikin, kuin itsekin olisin ollut taas lapsi.. Vaan sitten alkopi tulla lisää noita muksuja.. Mites se laulu nyt menikään.. Ota löysin rantein, älä jännitä.. Joo, huomaa, että ap on yhden lapsen äiti.. Vaan taisipa muuten olla joku lasten psykologi, joka sanoi, että aikuisen ei tulisi liikaa mennä mukaan lapsen leikkeihin *viheltely hymiö*
 
siis
vanhempien ei ole pakko osallistua lasten leikkeihin aina kun lapsi pyytää. Toki leikitään, mutta lapsen opittava että aina se ei vaan käy, eikä vanhemman tarvitse sitä aina tehdä pyydettäessä.
 
Hei kuule
Minä olen ehdottomasti metsissä möyrijä ja retkeilijä. Tyttöni on nyt 6v ja varsinainen luonnontuntija ja reipas retkeilijä. (Inhoan myös ostoskeskuksia ja ylenpalttista kulutusta.)
Silti ärsytät tyylilläsi. Arvotat selvästi oman äitiytesi jotenkin asteikolla ylemmäs kuin "viikonloppuisin ostoskeskuksissa viihtyvien".
Sinun puistokäyttäytymisesi on parempaa ja enemmän oikein, kuin niiden äitien, jotka haluaa puistossa aikuisseuraa ja vertaistukea.

Kun hetken tutkailet maailmaa mieli avoinna, niin ehkä ymmärrät, että meitä mahtuu tänne monenlaista tallaajaa. Eikä vanhemmutta voi tuolla tavalla arvottaa parempaan ja huonompaan.

Ja jos väität, ettet suinkaan arvottanut, niin kyllä sitten on vain ilmaisutaidoissa kehittämisen varaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
no me opetetaan lapsillemme arvoja luonnosta..meillä nää reilu 2v on osanneet jo viime vuonna näyttää metsässä sammaleet ja jäkälät..me tutkitaan naamat kiinni kannonnokkia ja ihmetellään,että mikä eläin on tehnyt jätöksiään..meillä lapsilla riittää todellakin mielikuvitusta ja joka paikassa tehdään mielikuvitusruokia..Meillä lapset poimi meidän kanssa yhdessä kanttarelleja ja suppiksia..

me,kun ollaan niin kauheita äitejä,jotka ei vaan jakseta vaivautua lähtemään viikonloppuisin ostoskeskussiin..
 

Yhteistyössä