Nyt tekis mieli antaa kunnon opetus tuolle kakaralle!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Joku semmonen että menis kerralla jakeluun. Oon niin helvatun kyllästyny tuohon jokapäiväiseen nyrpistelyyn ja nirpistelyyn ruuasta että voi jumalauta!!! Hyi yäk,en tykkää,ihan tyhmää ruokaa,en syö,ällöö HYIYÖK!!! Eikä edes maista ennen kuin alkaa tuo lätinä. Tekis tosiaan mieli pitää mukulaa jokunen päivä nälässä niin alkais maistua.

vähänkö ottais päähän jos lapselle ei mikään kelpais! jos minun lapsi rupeaa semmoseksi, niin sitte ei tuu muuta ruokaa, se ruoka on syötävä mitä tarjotaan. piste. no en kyl tiiä auttaisko sekään mitään, ku muistan että ite olin lapsena tosi nirso ja isä piti minua pöydässä 2 tuntia tai niin kauan ku olen syönyt ruuan, ja ikinä en syönyt! heitin ulos ikkunasta tai pistin taskuun tai laitoin jopa jääkaapin alle ku en muuta keksinyt.

[QUOTE="vieras";22036759]Meillä kans ei vaihtoehtoruokia ole.[/QUOTE]

No ei meilläkään,eli sit ollaan nälässä. Mut taitaa olla laitonta kattoa että montako päivää menee ennen kuin tule eitse pyytämään syötävää. Eli siis joka tapauksessa mun on kai sitä ruokaa tarjottava vaikka tiedän jo vastauksen etukäteen. Jotenkin vaan on sellanen fiilis,että kun vaan keksisin keinon millä saisin kertaheitolla upotettua tuon muksun kaaliin että ruokaa syödään sillon kun sitä on ja siitä ei kitistä.

Jos mä olisin sä, niin heti ku alkaa nyrpisteleen ottaisin rauhallisena ruuan pois ja sanoisin että ei tarvi syödä ja seuraava ruoka tarjoillaan sitten kun on sen aika ja vain ja ainoastaan vettä väleillä sais. Joka ruualla sama niin eiköhän se jossain kohtaa ala maistuun. Ja sanoisin senkin että jos hyi yöks jutut alkaa niin ruoka heti pois. Ja muista että yksikin keksi tai hedelmä voi tehdä sen että seuraavallakaan ruualla ei ole nälkä.

[QUOTE="huh";22036752]vähänkö ottais päähän jos lapselle ei mikään kelpais! jos minun lapsi rupeaa semmoseksi, niin sitte ei tuu muuta ruokaa, se ruoka on syötävä mitä tarjotaan. piste. no en kyl tiiä auttaisko sekään mitään, ku muistan että ite olin lapsena tosi nirso ja isä piti minua pöydässä 2 tuntia tai niin kauan ku olen syönyt ruuan, ja ikinä en syönyt! heitin ulos ikkunasta tai pistin taskuun tai laitoin jopa jääkaapin alle ku en muuta keksinyt.[/QUOTE]

Joo,me ollaan kans kokeiltu tuota että istutetaan niin pitkään että on syönyt,mutta toisaalta sit musta on huono juttu opettaa että lautanen syödään tyhjäksi vaikka väkisin,siis jos on jo kylläinen olo. Eli jotain sellasta pitäis keksiä miten saisin tuon lapsen nauttimaan ruuasta ja syömään nälkäänsä normaalia kotiruokaa mukisematta. Jos joku keksii,niin vink vink,kannattaa hakea patenttia.. :D

[QUOTE="vieras";22036725]Joku semmonen että menis kerralla jakeluun. Oon niin helvatun kyllästyny tuohon jokapäiväiseen nyrpistelyyn ja nirpistelyyn ruuasta että voi jumalauta!!! Hyi yäk,en tykkää,ihan tyhmää ruokaa,en syö,ällöö HYIYÖK!!! Eikä edes maista ennen kuin alkaa tuo lätinä. Tekis tosiaan mieli pitää mukulaa jokunen päivä nälässä niin alkais maistua.[/QUOTE]

Aivan kun siskon 7v. Yököttelee niin kotona kun kylässäkin.

minkä ikäinen kitisijä?
oletko jotain tarrapalkintoja kokeillut,jos ees pienen annoksen söis? Yritä pysyä positiivisena ja kannustavana ruokailutilanteessa...vaikka eihän se helppoa ole.

[QUOTE="vieras";22036835]Jos mä olisin sä, niin heti ku alkaa nyrpisteleen ottaisin rauhallisena ruuan pois ja sanoisin että ei tarvi syödä ja seuraava ruoka tarjoillaan sitten kun on sen aika ja vain ja ainoastaan vettä väleillä sais. Joka ruualla sama niin eiköhän se jossain kohtaa ala maistuun. Ja sanoisin senkin että jos hyi yöks jutut alkaa niin ruoka heti pois. Ja muista että yksikin keksi tai hedelmä voi tehdä sen että seuraavallakaan ruualla ei ole nälkä.[/QUOTE]

Tää kuullostaa hyvältä :) Tarjoaisitko samaa ruokaa myös seuraavalla kerralla vai sit sitä mitä muukin perhe syö seuraavalla aterialla? Kun sekään ei sit oo kiva,jos lapsi oppii siihen että kieltäytymällä voi skipata jonkun ruuan ja panttaa sitä nälkäänsä sit vaikka iltapalalle jossa on jotain "parempaa" tarjolla.

minkä ikäinen kitisijä?
oletko jotain tarrapalkintoja kokeillut,jos ees pienen annoksen söis? Yritä pysyä positiivisena ja kannustavana ruokailutilanteessa...vaikka eihän se helppoa ole.

Oon lahjonu ja palkinnu,mutta sitten alko se että "haluun kaks tarraa,en syö jos en saa puuha-pete tarroja". Eli osat vaihtuu ja muksu alkaa kiristää mua. Poika 4v. Isänsä saa sen syömään,tosin sit on soppa suolattu kyyneleillä,mutta syö kuitenkin :/

Joo,me ollaan kans kokeiltu tuota että istutetaan niin pitkään että on syönyt,mutta toisaalta sit musta on huono juttu opettaa että lautanen syödään tyhjäksi vaikka väkisin,siis jos on jo kylläinen olo. Eli jotain sellasta pitäis keksiä miten saisin tuon lapsen nauttimaan ruuasta ja syömään nälkäänsä normaalia kotiruokaa mukisematta. Jos joku keksii,niin vink vink,kannattaa hakea patenttia.. :D

Pakkosyöntiä en kannata minäkään. Se ei muhunkaan tehonnu enkä istuta lastani samassa pakkopöydässä.

Tutulta kuulostaa, meidän esikoinen on kanssa tuollainen nyrpistelijä. Meillä on sääntönä että ei ole pakko syödä mutta mitään muutakaan ei ole tarjolla ennen seuraavaa ateriaa.
Mun lapsuudenkodissa piti aina syödä lautanen tyhjäksi ja olen joskus istunut lounaasta päivälliseen asti siinä ruokapöydässä ja pyöritellyt ruokaa lautasella kun ei maistunut.

Ite kans yritän opettaa lapset kunnioittamaan ruokaa, kaikesta ei tarvi tykätä mutta kaikkea pitää maistaa ja jos siitä ei tykkää niin sekin pitää oppia ilmaisemaan sopivalla tavalla. Meillä ruokailut menee ihan ok mutta 4-vuotiaan uhmailijan kanssa on nyt muutamia kertoja väännetty kun kaikki on vaan ei, en haluu, ei oo nälkä jne jne. Juuri eräs päivä poika vinkui jo ruokapöytään kävellessä että ei oo nälkä ja yök ja ei haluu syödä yms, sanoin kerran että suu kiinni ja ala syödä tai ruoka lähtee pois ja seuraavan kerran on sitten iltapala johon on vielä aikaa. No poika jatkui vinkumista ja niin otin ruoan pois ja söin sen itse. Viiodne minuutin päästä poika tuli vinkumaan että kova nälkä, sanoin vaan että voi voi, mieti sitä huomenna kun kutsun syömään että kannattaako jättää ruoka väliin. Näytti tepsivän ja nyt pelaa ruokailut helpommin.

Tää kuullostaa hyvältä :) Tarjoaisitko samaa ruokaa myös seuraavalla kerralla vai sit sitä mitä muukin perhe syö seuraavalla aterialla? Kun sekään ei sit oo kiva,jos lapsi oppii siihen että kieltäytymällä voi skipata jonkun ruuan ja panttaa sitä nälkäänsä sit vaikka iltapalalle jossa on jotain "parempaa" tarjolla.

En tarjoaisi samaa, vaan sitä mitä muukin perhe syö. Mä olen kuitenkin sitä mieltä että kaikista ruuista ei tarvi oppiakaan pitämään, mutta toki jos ongelma on se että vetää sit illalla leipää kun ei ole päivällä ruuat maistuneet niin miettisin kyllä et en välttämättä sitä tarjoais vaan jotain muuta terveellistä ja täyttävää eli että se iltapalakaan ei välttämättä olis sitä parempaa lapsen mielestä. Mutta kuitenkin muistakaa että niistä ruokailuista ei kannata näissä tilanteissa tehdä mitään suurta numeroa vaan ohittaa ne rauhallisesti lapsi oppii pelaamaan ruualla jos siitä tehdään numero

[QUOTE="vieras";22036835]Jos mä olisin sä, niin heti ku alkaa nyrpisteleen ottaisin rauhallisena ruuan pois ja sanoisin että ei tarvi syödä ja seuraava ruoka tarjoillaan sitten kun on sen aika ja vain ja ainoastaan vettä väleillä sais. Joka ruualla sama niin eiköhän se jossain kohtaa ala maistuun. Ja sanoisin senkin että jos hyi yöks jutut alkaa niin ruoka heti pois. Ja muista että yksikin keksi tai hedelmä voi tehdä sen että seuraavallakaan ruualla ei ole nälkä.[/QUOTE]

Näin mä tekisin.

Meillä on vähän huomattavissa että on orastava nyrpistely alkamassa. Mä olen tehnyt selväksi että kaikkia ruokia maistetaan, ei tartte tykätä, mutta vaihtoehtoruokaa ei tipu sillä aterialla. Seuraavalla aterialla on jotain toista tarjolla ja siihen asti odotetaan ruokaa. Ja jos sekään ei käy, niin maitoa saa juoda, mutta mitään muuta ei sitten anneta.
On meillä pari kertaa ollu niin että menee nukkuu, mutta tunnin päästä tulee alas ja pyytää ruokaa kun on nii nälkä. Ja sillon annan sen iltapuuron joka on jäänyt syömättä lämmitettynä noka eteen ja kerron,e ttä saa syödä. Toisella kertaa poika söi ja toisella kertaa ei, lähti nälkäisenä takaisin yläkertaan. Mutta en heltynyt, sillä ei ne nälkään kuole kuitenkaan. :)

Yhteistyössä