nyt tarvitsisn todella apua ehkäsy asiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eivauvojakiitosenää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eivauvojakiitosenää

Vieras
pillerit ei sovi! tulee mielialanvaihtelua, päänsärkyä.
laastari aiheuttaa allergisen reaktion.
kiurukka oli ok mut tuli pois 1,5kk päästä laitosta ja nyt mulle ei suostuta enää laittamaan.
kondomi on todella epäkiva pitkäaikaseen ehkäsyyn
renkaan aikana tulin raskaaksi

missään nimessä raskaaksi en saa tulla. olen 22v ja meillä 3 lasta vuoden välein. aborttia en pystyisi tekemään ja lapsi on aivan täysin mahdoton ajatus..

olenkin miettinyt sterilisaatiota, on peruuttamaton joo MUTTA eikö saa jollain koeputkihedelmöityksellä vielä jos maksan sen itse, jos joskun 40v haluan vielä lapsen. en keksi mitään muuta.

Niin..jos laitat munasoluja pakkaseen(siis sinne yksityiselle) Ja laitat munasarjat kiinni, niin kyllä kaiken järjen mukaan voisit vielä hoidoilla saada lapsia,(korjatkaa jos olen väärässä!) mutta muista, että mitä suurempi ikä (etenkin jos yli 34) sen huonommat mahdollisuudet. joten varmaa se ei ole koskaan.

Eikö kolme lasta riitä jo? Itse yrittäisin kyllä saada sterilisaation, jos raskaus olisi ihan kauhistus. Hormoniehkäisy kun valitettavasti on varmin noista ehkäisymenetelmistä, muut epäluotettavampia.

Olet kuitenkin vielä niin nuori, että en suosittele ensimmäisenä mahdollisuutena tuota sterilisaatiota-toki päätös on sinun. Sterilisaatio on vain sitten yleensä elinikäinen. Purku erittäin vaikeaa ja monasti ei onnistukkaan. Oliko kierukka asettu väärin kun tuli poijjes?..Miksi ei enää uudestaan laiteta..ehkäisykapseli olisi myös yksi mahdollisuus..entäpä pessaari.

..ja ei niitä lapsia niin vain "saa" koeputkihedelmöitykselläkään ja varsinkaan 40v kun niitä omia munasoluja jo todella vähän..mietippäs vielä toisenkin kerran ja kysy ihan alan lääkäriltä apuja tuohon ongelmaasi-toivottavasti sopiva ehkäisy sinulle löytyy pian!! =)

ei suositeltu sitä. kierukka laitettiin oikein, kokenut lääkäri laittoi, meni tosi hyvin paikoilleen. kai mä sit vaan oon niin löysä:/ ja verta tuli koko ajan ihan hulluna..
jos en tulisi raskaaksi se ei olis mikään ongelma, mutta meen suvulla on kaikilla lapsi 43-49 vuotiaana, joten ollaan tosi helposti raskautuvia..

On yhden suhde 25:een "saada" downin synrooma 45 vuotiaana... joten harkitsisin vielä..
En halua loukata nyt vanhempia naisia, mutta näin on :/
Muutenkaan ei tulla nykyaikana ajatelleeksi näitä kasvavia riskejä kun keski-ikä lapsen saamisessa on n.30v

Toki ymmärrettävää jos ei kumppania ole löytynyt aijemmin tms, mutten lähtisi suunnittelemaan asiaa ihan niin pitkälle kuin mahdollista kuitenkaan.

Niin, minä kun en ole lääkäri, en tämän enempää osaa auttaa :/ Ystävälläni on ehkäisykapseli ja en ole hänen kuullut mainitsevan rappeumasta..millaista rappeumaa tarkoitat?..En usko, että kierukka tuli siksi poijjes, että olet löysä?!..yleensä se pysyy paikoillaan, mutta on niitäkin, joilla tosiaan tulee poijjes. 1.5kk kuukautta on kuitenkin lyhyt aika nähdä, sopiiko kierukka sinulle-tai, nythän se siulta tuli poijjes, mutta voisiko olla mahdollista, että uuden vielä laitattaisit?..miksi lääkäri kieltäytyi uutta laittamasta?

Miks steriloinnin jälkeen, ei voisi munasoluja tai siittiöitä kerätä enää miehestä tai naisesta? Siis eikös niitä edelleen kehity? Niiden ulostulo reitti vain on katkaistu/tukittu... Miksei siis neulalla voi ottaa? Kuten keinohedelmöityksessä yleensäkin tehdään? Miehiltäkin voidaan ottaa siittiöitä neulalla...

Miksei siis steriloinnin jälkeenkin???

Voihan miehenkin spermaa pakastaa ja sitten mieheltä piuhat poikki. Mutta pakastusmaksu on sitte kans jotain satasia muutamalta vuodelta eli ei se mikään ilmainen ratkaisu ole.

Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
Miks steriloinnin jälkeen, ei voisi munasoluja tai siittiöitä kerätä enää miehestä tai naisesta? Siis eikös niitä edelleen kehity? Niiden ulostulo reitti vain on katkaistu/tukittu... Miksei siis neulalla voi ottaa? Kuten keinohedelmöityksessä yleensäkin tehdään? Miehiltäkin voidaan ottaa siittiöitä neulalla...

Miksei siis steriloinnin jälkeenkin???

Minulle sanoi väestöliiton lääkäri että mieheltä voidaan ottaa neulalla kiveksistä siittiöitä myöhemmin jos on tarvista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei suositeltu sitä. kierukka laitettiin oikein, kokenut lääkäri laittoi, meni tosi hyvin paikoilleen. kai mä sit vaan oon niin löysä:/ ja verta tuli koko ajan ihan hulluna..
jos en tulisi raskaaksi se ei olis mikään ongelma, mutta meen suvulla on kaikilla lapsi 43-49 vuotiaana, joten ollaan tosi helposti raskautuvia..

Mitä rappeumaa? Äidilläni oli lähes koko aikuisiän (ennen sterilisaatiota) eikä sillä mitään rappeumaa ole tullut.

Yhteistyössä