nyt tarvitsisin kipeästi neuvoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli tilanteeni on tämä..pitkä parisuhde takana mistä siunaantunut kaksi lasta,on ollut ylä ja ala mäkiä niin vissiin kaikilla mutta nyt tuntuu että niin alamäessä ollaan että ylös ei päästä,5 päivää sitten tämä mykkä koulu meijän välillä alkoi aivan käsittämättömän tyhmästä syystä,mieheni suutui kun en ollut hänen kanssaan samaa mieltä ja sen koomin ei kyllä ole puhunut mitään,oon yrittänyt avata keskustelua ja kirjottanutkin hänelle että puhuttais mutta ei mitään.oon itkenyt silmät päästäni,en tiedä mitä tekisin ja mitä tapahtuu.onko kellään samanlaisia kokemuksia?

Ei ole kokemusta mulla tuosta ja pitkä suhde täälläkin.

Anna ajan kulua, jos hän noin toimii niin toimi samoin. Mä luulen, ettei tuossa vaiheessa kannata provosoida vaan heittäytyä itsekin hiljaa. Toivon, että solmut aukeaa ajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole kokemusta mulla tuosta ja pitkä suhde täälläkin.

Anna ajan kulua, jos hän noin toimii niin toimi samoin. Mä luulen, ettei tuossa vaiheessa kannata provosoida vaan heittäytyä itsekin hiljaa. Toivon, että solmut aukeaa ajan kanssa.

kauhean vaikea antaa vaan olla,meillä todella inhottava ilmapiiri kotona,ihan kun olisin ilmaa:(täytyy yrittää odottaa.kiitos:)

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
No ei toista saa puhumaan,jos se ei tahdo.
ainoosti omaan käytöksees voit vaikuttaa.
Anna miehes olla.Mielestäni oot riittävästi jo yrittänyt.
Toivottavasti jossain vaiheessa solmu aukeaa.

mä annan olla,tottahan sä puhut,enhän mä mitään voi asialle ja yrittänyt kyllä toden teolla olen,nyt vaan väsyttää,pitää varmaa nukkua tänään kunnon päikkärit.

Meillä myös pitkä parisuhde takana ja antaisin päinvastaisen neuvon kuin edellinen: jos toinen mököttää puhumattomana älä tee samoin. Jos kykenet, puhu toiselle normi asioista odottamattakaan vastausta, kyllä sen miehen mieli tyyntyy. On tosi vaikeaa pitää mykkäkoulua kun huomaa ettei toinen viitsi... Tosin provosoimaan ei tosiaan kannata ryhtyä, mutta mykkäkoulu sen takia että toinenkin niin tekee ei kannata.

Olen huomannut tämän ihan kokemuksesta, olipahan mököttäjä mies tai minä itse :) Sitten kun tilanne rauhoittuu ja on ihan normi olo voit varovasti kysyä mistähän siinä oli oikeasti kyse.

Ilmeisesti teillä kuitenkin on muitakin ongelmia kuin miehen mykkäkoulu ja niitä kannattaa ryhtyä selvittämään. Jos ei kahdestaan siihen pysty niin ammattilaisten kera. Lapsiperheet ovat ensisijalla kunnallisilla ja seurakuntien pariterapeuteilla! Pariterapiakaan ei pelasta suhdetta jos molemmat eivät sitä halua mutta ainakin kestämätön tilanne kotona laukeaa, suuntaan tai toiseen.

Tsemppiä ja jaksamista!

Yhteistyössä