Nyt tarvitaan tietoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haluu nukkuun..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haluu nukkuun..

Vieras
Eli mikähän meidän pojalla 1 v 4 kk on kun suusta valuu kuolaa kuumetta hieman ja itkeskelee kovasti. Eilen illalla kuume nousi 39 asteeseen ja yö meni kitistessä päivä oli suht ok, mutta nyt taas ruokakaan ei ole oikein maittanut. Voiko olla sitä enterorokkoa?? oireet siinä??

Soita lääkäripäivystykseen. Löytynee googlettamalla netistä. Olisin hieman huolissani siitä kuolan valumisesta+itkeskelystä. Entero tekee näppyjä + nostaa kovan kuumeen. Toki suun alueenkin tulehdukset kuuluu asiaan. Mutta; soita lääkärille.

Onko yskää? Haukkuvaa sellaista? Meillä pojalla oli kurkunpääntulehdus, kuolasi tosi paljon illalla. Yöllä jouduttiin lähtemään päivystykseen kun ei meinannu henki kulkea. Siellä lääkäri kävi heti tarkistamassa tilanteen, kun kuuli tuosta kuolaamisesta. Joskus harvoin voi kyseessä olla kurkunkannentulehdus, mikä on paljon vaarallisempi kuin kurkunpääntulehdus. Sinuna soittaisin varmuudeksi sairaanhoitopalvelujen neuvontaan, p. 10023. Lääkäri sanoi myös, että joskus kova kuolaaminen johtuu yksinkertaisesti kurkkukivusta, lapsen ei tee mieli niellä.

Kattelin suuhun ja siellä on poskihampaita jo puhjenneina, mutta voisko ne silti aiheuttaa kipua/särkyä?? Soitin eilen illalla lääkärille kun oksensikin kerran ja se kuume tosiaan nousi reilussa puolessatunnissa sinne 39. Lääkäri sanoi vaan että oireenmukaista hoitoa eli kuumelääkettä

Mulla 11 v tyttö sanoi, että tukehtuu... Luulin että haluaa vaan huomiota kun oli kipeä ja minä olin myös kuumeessa. Olikin kurkunkannen tulehdus. Helpotti viileässä ( parvekkeella) mutta paheni vähitelleen ja meinasi sitten tukehtua sairaala päivystyksessä ( meidät olitiin jo laittamassa kotiin, kun tulomatkalla viileässä helpotti ) ja vietiin sinisenä ensiapuhuoneenseen.
Eli kysy varmuudeksi. Toki kova nuhakin voi saada kuolaamaan.

Kiitos näistä. Asutaan maalla ja oon yksin lasten kanssa ku mies yövuorossa, joten yritän pärjätä aamuun ja menen sitten päivystykseen tohon lähelle...Toivottavasti yö sujuu...

Koita jaksaa aamuun, ota vaikka viereen nukkumaan jos ei muu auta, ja sitten aamulla soitat päivystyksestä ajan.
Kuumetta alas, nakuna nukkumista, kuumelääkettä. Jos hengitys rohisee, höyryhengitystä. Ei ole enää montaa tuntia aamuun. Jaksuja!

Yhteistyössä