Nyt tarvitaan joku satavarma kikkakakkonen; 1v EI NUKU.

• Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tuokaan. Milläs pidät mitään unikoulua, kun kaveri on pystyssä jo ennenkun selkäs käännät...?

Pakko kertoa; yritin tänään päästä pois, ennenkuin muksu on pystyssä ja syöksyin vatsaliukua meidän sängynpäädyn taakse piiloon. Toimi muuten kohtalaisen hyvin, mutta pokka ei pitänyt. Ja siitähän se riemu repesi siellä häkkisängyssäkin, kun äippä käkättää piilossa lattialla... :D
:LOL: No ei sit ehkä toiminut :D
kiristää kyllä hermoa joskus niin paljon että nukuttamiseen menee välillä niin paljon aikaa mutta kai se joskus sit helpottaa..kun hällä on tyttöystävä nukuttamassa :xmas: ihan vauvasta asti ollut samanlainen nukahtaja..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja sateenvarjo auki:
Mitäs jos antaisit lapsen mesota rauhassa vähän aikaa sängyssä ja menisit vasta vähän ajan päästä laittaan maate?Jos ei jaksais niin kauaa sitten kiukuta?
Toista tuntia jaksoi tänään, sitten pidin väkisin maate, että sain nukahtamaan, kun alkoi jo kolhia itseään kaatuilessaan... Ensin annoin siis riehua, sitten aloin "kaatamaan" mutta annoin nousta, sitten pidin väkisin...

Kippuravarvas
Mitäs jos antaisit lapsen mesota rauhassa vähän aikaa sängyssä ja menisit vasta vähän ajan päästä laittaan maate?Jos ei jaksais niin kauaa sitten kiukuta?
Toista tuntia jaksoi tänään, sitten pidin väkisin maate, että sain nukahtamaan, kun alkoi jo kolhia itseään kaatuilessaan... Ensin annoin siis riehua, sitten aloin "kaatamaan" mutta annoin nousta, sitten pidin väkisin...
Siis ihan kuin meidänkin esikoinen
:eek: IHANAA että on muitakin samanlaisia :LOL:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilläkin on ollut noita vaiheita useampi, nyt ikää 1,5 v ja yleensä nukkuu läpi yön juurikaan heräämättä. Tässä muutama seikka, jotka kannattaa tarkistaa:

- nyt kun on valoisaa, voisiko pimennysverhoista olla apua?
- jos teillä on tapana pitää telkkaria auki illalla, sulkekaa se jo vaikka tuntia paria ennen nukkumaanmenoa. Ei saa niin paljon ärsykkeitä, jotka voivat huonontaa unen laatua
- onko sängyssä paljon unileluja? Jos on, ehkä kannattaa karsia ja jättää vain yksi tärkein.
- käyttääkö tuttia öisin? Auttaisiko tutista vieroitus, niin ei ainakaan heräile tutin tippumiseen.
- Onko sopivasti päällä, ei liian kuuma eikä liian kylmä? Meillä lapsi heräilee heti jos laittaa yöksi peiton. Silloin tulee liian kuuma. Tykkää nukkua pelkässä unihaalarissa.
Hyviä neuvoja!
Huonetta voisi ehkä vielä vähän pimentää...
Tutti on, mutta tuntuu olevan kovin kovin tärkeä.
Leluja on, mutta eivät kovin kiinnosta. Samapa se olisi ne poistaa.
Vaatetta pitäisi kyllä olla sopivasti. Pelkä unipuku, ei peittoa.
Kiitos vinkeistä! :)

hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja OmaTunto:
Oisko vaan joku vaihe...
Joka on kestäny jo koko sen 1v... ;)

Se vaihe voi kestää siihen asti,kun muutta pois kotoa ;) Sittenkin voi jatkus,mutta sinä et vaan sitä tiedä =)
Murkkuna alkaa se yövalvominen todella. Kaikki omani ovat olleet hyviä nukkujia ennen murrosikää j aamulla ei ylös saa.
Viimeinen murkku menossa enkä oikein enää jaksa tahtia, vaikka yökyöpeli olenkin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Siis ihan kuin meidänkin esikoinen
:eek: IHANAA että on muitakin samanlaisia :LOL:
:D

Meillä ollut vähän tällaisia ihme yöhuutoja nyt parina viime yönä, poika täyttää ensi viikolla vuoden... yleensä hyvä nukkuja, enkä nyt vielä toistaiseksi ole tuolle keksinyt selitystä.

Miten teillä iltarutiinit menee? Ei nyt osunut silmään että mihin pikkuinen ihan varsinaisesti nukahtaa, itse omaan sänkyyn, syliin, pullolle vai miten? Aihe on nyt tosiaan ollut vähän tapetilla meilläkin ja siksi olen yrittänyt vähän kaivella tietoa, ja olen nyt törmännyt tähän uni-assosiaatioon, eli: vauva nukahtaa vaikkapa esimerkiksi silittelyyn, herää unen herkässä vaiheessa siihen että eipä enää silitelläkään, joten vaatii nukahtaakseen taas silittelyä. Jos taas nukahtaa vaikkapa rinnalle, tai pullolle, vaatii sitä voidakseen nukahtaa uudestaan. Siksi olisikin hyvä antaa vauvan/taaperon nukahtaa ihan itsekseen. Voihan tosiaan antaa siellä sängyssä touhuta omiaan iltapuuhien jälkeen, jos siellä kuitenkin viihtyy.

Jaksamisia!

Aa, juu anteeksi, en ollut lukenut noita kommentteja mitä tuli kirjoittamisen välillä, eli teillä siis jaksetaan peuhata vähän turhankin kauan... :xmas: Noh. Vaiheita, vaiheita - kyllä ne menevät sitten joskus ohitse! :hug:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Meillä ollut vähän tällaisia ihme yöhuutoja nyt parina viime yönä, poika täyttää ensi viikolla vuoden... yleensä hyvä nukkuja, enkä nyt vielä toistaiseksi ole tuolle keksinyt selitystä.

Miten teillä iltarutiinit menee? Ei nyt osunut silmään että mihin pikkuinen ihan varsinaisesti nukahtaa, itse omaan sänkyyn, syliin, pullolle vai miten? Aihe on nyt tosiaan ollut vähän tapetilla meilläkin ja siksi olen yrittänyt vähän kaivella tietoa, ja olen nyt törmännyt tähän uni-assosiaatioon, eli: vauva nukahtaa vaikkapa esimerkiksi silittelyyn, herää unen herkässä vaiheessa siihen että eipä enää silitelläkään, joten vaatii nukahtaakseen taas silittelyä. Jos taas nukahtaa vaikkapa rinnalle, tai pullolle, vaatii sitä voidakseen nukahtaa uudestaan. Siksi olisikin hyvä antaa vauvan/taaperon nukahtaa ihan itsekseen. Voihan tosiaan antaa siellä sängyssä touhuta omiaan iltapuuhien jälkeen, jos siellä kuitenkin viihtyy.

Jaksamisia!
Olen itse myös lueskellut aiheesta. Vaikeus on siis se, että lapsi ei kertakaikkiaan itse nukahda, vaan on väkipakolla pidettävä maate. En silittele tms, mutta kiinni on pakko pitää reisistä ja rintakehästä. Olen kuitenkin vähän piilossa, niin että lapsi ei näe minua (ehkä turhaa...).

Iltarutiinit on alusta asti ollet samat... :/

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Nuijanukutus..tuli ainakin täällä taas mieleen kun vaan tunnin ja 15 minuuttia nukutin tuota esikoista :kieh:
Miksi sitä pitää "nukuttaa", mihin asti meinasit hänen vieressään olla et nukahtaa?
Koska ei nukahda yksin, siksi pitää nukuttaa. Niin ja enpä ole ajatellut asiaa sen kummemmi, tilanteen mukaan mennään.

ap
Nuijanukutus..tuli ainakin täällä taas mieleen kun vaan tunnin ja 15 minuuttia nukutin tuota esikoista :kieh:
Miksi sitä pitää "nukuttaa", mihin asti meinasit hänen vieressään olla et nukahtaa?
Miten sinä sitten toimisit tilanteessa, jossa lapsi on jo vaaraksi itselleen? Jättäisitkö oman onnensa nojaan itkemään?

vieras
En ole ap, mutta meilläkin on tällainen nukutettava tapaus. Jotkut lapset vaan on sellaisia, että vaativat aikuisen vierelleen. Ehkä se antaa turvallisuuden tunteen kun joku siinä vieressä on. Ja jos ei se uni meinaa tulla silmään ja pyörii ja hyörii vaan, ehkä ei ole niin kiva siellä pimeässä huoneessa yksin möllöttää. Meidän poika on lisäksi todella omapäinen ja herkkä tapaus, että yksin jättämisestä seuraisi vaan itkupotkuraivarit ja nukahtamisen lykkääntyminen sitä myöten ties mihin asti yötä. Me emme ole lähteneet huudatuslinjalle missään vaiheessa, ei vauvaaikana eikä nyt taaperoiässäkään, koska emme usko sen olevan lapselle hyväksi. Tuttavapiirissämme on useita samanlaisia tapauksia, mutta kyllä kukin heistä on oppinut jossain vaiheessa itsekseen nukahtamaan. Ja kun ei ole koskaan joutunut pelkäämään nukahtamista ja yksinoloa pimeässä, hieman vanhempana on sitten se nukahtaminen helpompaa omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen.

Yhteistyössä