Nyt tarvis apuja :)

Vauvakuume puolelta tänne tulin kurkkimaan.. :wave:

Semmosta olisin kysellyt kun alkaa uhkaavasti ensikuussa tulemaan 3v yritystä täyteen, ja tänään uskalsin avata lääkärissä suuni että saisinko perushormoni verikokeet eli lähetteen labraan.. ja lääkäri suostu. Kyseli kaikkea ja vastasin niin hyvin kun pystyin. Lääkäri raksitti ainakin n12kohtaa sieltä lähetesivulta niitä kokeita, mitä ihmettä? Lääkäri vain totesi että täytyy tehdä laajat hormonikokeet? Ja siinä kiireessä ( kävin muun asian kanssa lääkärissä ja ton lähetteen pyysin kylkiäisenä ) ei tullut mieleeni kysyä eikä lääkäri muistaakseni sanonut että minä kp:na niihin kokeisiin olis hyvä mennä. Nyt menossa kp18 ja kierto 34. Oliko se niin että oletetun oviksen jälkeen? Milloinhan minä uskaltaisin mennä että se mahdollinen ovis olis jo mennyt. Viimeksi tikutin sen vahvana kp18-21 ja täti tuli kp34 eli kierroksi jäi se 33. Mutta siis nyt kp18 mennessä en ole vielä saanut positiiviseen viittavaa ovistestiin. Joko tyylipuhdasta tai haaleaa viivaa. Joten tikutus jatkukoon, oireita ollut senkin edestä.

Mä niin toivon että niistä kokeista sitten löytyy jotain minkä voi korjata ja miehessä ei olis vikaa. Että varmaan lyöttäydyn tänne kunhan olen kokeet käynyt ja gynellä sitten... :attn:
Jännittää jo tulema. :ashamed:
 
kannattaa ehkä kysyä lääkäriltä vielä uudelleen vielä varmuuden vuoksi.
Omasta kokemuksestani tiedän sen, että jos haluaa tietää tapahtuuko ovulaatio, täytyy jokin (LH ehkä?) verikoe ottaa juuri ennen menkkojen alkua.

Vaikka säkin oot nimimerkistä päätellen aika nuori, niin tosiaan suosittelen tota tutkimuksen tekemistä tarpeeksi ajoissa, koska hoitojen aloittamisessakin saattaa pyörähtää muutama kuukausi.

Oon nyt innoissani kirjoitellut koko päivän kaikenmaailman ketjuihin, koska mulla oli tänään vihdoin munasolujen keruu ja nyt pitää lepäillä tää päivä...

Onnee kokeisiin! Ja toivottavasti saat apua tuloksista jatkoa nähden.
 
Juu tarkoitus huomenna soittaa tk:seen ja kysyä.. mutta olisin vaan kaivannut tietoa että milloin kukakin on mennyt? Joo kierron lopussa täytyy tehdä mutta mietin että missä vaiheessa. Aika moni käynyt kp22 mitä oon lukenut mutta onkos se kierron pituudesta kiinni. Tai varmasti on. Se s-prog muistaakseni mittaa sen arvon joka kertoo onko ovulaatio tapahtunut vai ei. Äh, täytyy sitten varmaan odotella aamuun että pääsee soittamaan.
Niin juu oon -86 ja mies -83. Tosiaan 3v tulee täyteen ja silloin aikoinaan sovittiin että 5v olis raja ja sitten lääkäriin mutta aikamoisia pettymyksiä tullut 3v sisään että nyt on aika rauhoittua ja hakea apua.

Niin ja kun saadaan lähete niin eka aika on satavarmasti alle 1kk, ellei itselle tule estettä ettei pääse. :)

Onnea sulle matkaan. Mikäs täällä palstalla ollessa. :D
 
Itse kävin juuri eilen naistenkllinikalla ja lääkäri määräs kuukautiskierron kartoituksen, eli just nuo kaikki hormoonimääritykset. Elikkäs mulla näin: mulla alkoi eilen menkat ja olen menossa huomenna ensimmäiseen verikokeeseen eli kp 3. Se eka tehdään kiertopäivinä 3-6 siis. Seuraavan kerran menen kp 12 ultraan, katsotaan kypsyykö johtofoliikkelia. Ja vielä kerran kp 22, katsotaan verikokeella tapahtuiko ovulaatiota vai ei. Eli se ensimmäinen verikoe mittaa ne kaikki mahdolliset hormooniarvot. Toivottavasti sait jotain selvää. Ja vielä, mulle pystyttiin määräämään heti nuo ajat koska käydessäni lääkärissä minulla oli juuri sopivasti kp 1, mutta jos on kierto ns. kesken, ei varmaan voi noita aikoja ihan vielä varata koska se on niin tarkkaa minä kiertopäivinä siellä kussakin jutussa käy..
 
taru82 tätä mietinkin että kun kierto on nyt kp19/34 että kannattaako mennä vaan tähän loppukierron kokeisiin. Sit täytyis taas ensikuussa hakea kaksi kertaa labralähete, alkukiertoon ja loppuun..
En ole ehtinyt soittaa tänään tk:seen ja nyt kun olis aikaa niin siellä ruuhkaa.. :) Kiitos sinulle vastauksesta ja onnea sinulle eteenpäin! :heart:
 
Luulen että on mahdollista käydä kierron kartoituksessa vain yhden ja saman kierron aikana. Eli ens kierrosta sit tosiaan kp 3-6 meet labraan jossa otetaan progesteroni, prolaktiini ym. ym. ( vaikka se sisältää sata hormonimääritystä, kyseessä on vain yksi verikoe). Sitten kp 10-14 varataan ultra-aika jossa katsotaan kypsyykö se munasolu. Ja kp 21-23 otetaan labrassa vielä yks verikoe mistä voivat varmistaa että munasolu on irronut. Mikäli mä oikein tosiaan ymmärsin niin täytyy odottaa että kierto alkaa alusta ja sitten testiä testin perään =) Mulla vaan kävi hyvä tuuri kun oli just kp 1 kun olin siellä lekurissa ja tämän takia pystyttiin varaamaan kaikki kolme aikaa. Tsemppiä sullekin tulevissa koitoksissa!
 
taru82 Kiitos vaustauksista. Selkis asia mulle :)
Sitä olisin vielä kysynyt että tiedätkö onko se kierron mukaan laskettu milloin sinne kokeisiin mennään? Siis loppukierrosta. Alkukiertohan on selvää että kp3-6. Toisilla kun se ovis tapahtuu niin myöhään.
 
Kiitos tsempistä, katsotaan mihin nää johtaa. Missähän vaiheessa lääkäri laittaa lähetteen lapsettomuuteen erikoistuvalle lääkärille? Kokeiden jälkeen jos niissä häikkää? Tk:ssa ei varmaan tehdä siemenneste-analyysiä? tekeeköhän normaali lääkärikeskus esim Tuma?
Olis vaan kiva olla sekin tehtynä ennen kuin saa lähetteellä saadun ajan.. Mietin vaan :)

Tsemppiä teillekin tulevaan! :heart:
 
Mä ymmärsin että se viimenen testi on aina n. 10 päivän päästä oletetusta ovulaatiosta. Varmista vielä. Eli jos muistan oikein niin pätee sinunkin kohdallasi tämä kp 21-23. Olin tosiaan oman kaupunkimme sairaalan naistentautien poliklinikalla, sieltä ne antoivat minulle purkin mukaan ja miehen pitää itse mennä hesaan diacoriin siemennesteanalyysiin :) Lääkäri sanoi että omassa sairaalassa voidaan vain tehdä tämä kierron kartoitus + laparoskopia ja aukiolotutkimus sekä ovuloimattomuuten voidaan sit määrätä clomit mut siinä kaikki. Eli jos nyt näistä asioista ei löydy vikaa mitä siellä tutkitaan on helsingfors edessä.. :eek: Toivotaan ettei sinne asti tarvis lähteä ja että selviäis ns. "vähemmällä" hoidolla.
 

Yhteistyössä